נחומצ'ה כתב:ולהבא יש לדעת, ש'מסדר-קידושין' אינו כיבוד כסנדקאות אלא רק לאחד שיודע 'טיב' גיטין וקידושין..
נחומצ'ה כתב:ב. משום דין אונאה. [אך בזה י"ל שאין דין אונאה כמרגליות שרוצה לזווגן, או משום שהמוכר הרי אוזיל מדעתו].
עזריאל ברגר כתב:כך צריך לכתוב את הערתך בסיום:נחומצ'ה כתב:ולהבא יש לדעת, ש'מסדר-קידושין' אינו כיבוד כסנדקאות אלא רק לאחד שיודע 'טיב' גיטין וקידושין..
אגב, שמעתי לאחרונה על רב שהתכבד לסדר קידושין, אבל שלח את החתן לכתוב את הכתובה אצל רב יותר ותיק ממנו, באמרו שהוא חושש לכתוב כתובה בעצמו - איני יודע מה בדיוק היה טעם הדבר, אבל "איזהו חכם - המכיר את מקומו", ויירבו כמותו בישראל.
נחומצ'ה כתב:קיבלתי הערה בפרטי, עם רשות לפרסם.
"מטלטלין אינן נקנים בכסף. לא היה צריך, ולא הועיל, חצי שקל.
היה צריך לקנות בהגבהה / משיכה / קנין יד.
חוץ מזה, גם בלי שהיה עושה קנין להדיא, רק היתה נותנת לו לפי המבואר בשו"ע ונו"כ זה נקנה בלי פירוט,
דאמדינן לדעתה ודעתו שהתכוונו שיקנה באופן המועיל."
עזריאל ברגר כתב:נחומצ'ה כתב:קיבלתי הערה בפרטי, עם רשות לפרסם.
"מטלטלין אינן נקנים בכסף. לא היה צריך, ולא הועיל, חצי שקל.
היה צריך לקנות בהגבהה / משיכה / קנין יד.
חוץ מזה, גם בלי שהיה עושה קנין להדיא, רק היתה נותנת לו לפי המבואר בשו"ע ונו"כ זה נקנה בלי פירוט,
דאמדינן לדעתה ודעתו שהתכוונו שיקנה באופן המועיל."
אולי רצו שיהיה קנין דאורייתא?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 264 אורחים