מקדש מלך כתב:א) מכיר בעובדה שיצורים פשוטים הופיעו לפני המורכבים (שלדבריו היא עובדה מדעית, אם כי לא מושלמת ויש עליה שאלות).
מקבל כאפשרות הגיונית שהמורכבים התפתחו מהפשוטים (לדבריו היא תאוריה מדעית, אך לא עובדה),
אך חולק על הטענה שהדבר נעשה באקראיות (אותה הוא מגדיר כ"אמונת המדענים").
1. הוא מתעלם לחלוטין מכך שהמחקר מראה שאותם יצורים פשוטים התקיימו לפני עשרות אלפי שנים. זה אומנם לא קשור ישירות לאבולוציה, אבל זה חלק מהשאלה. אלו שתוקפים את התורה בנושא הזה מכוונים גם לכך, ראוי לאדם הגון להתייחס לכך, ההתעלמות נותנת תחושה שאין לו מה לענות.
2. הוא חולק על הטענה שהדבר נעשה באקראיות בעוד שטענה כזו לא נטענה מעולם..
מקדש מלך כתב:1) אין אפשרות להוכיח שאין מתכנן.
2) מאידך הגיוני שהדבר נעשה על ידי מתכנן, היות והמורכבות של המנגנונים היא מדהימה,
אין אפשרות להוכיח שום דבר, השאלה מה אומר השכל הישר.
ההנחה שסדר דורש מתכנן, ברורה ומוסכמת. אין צורך לחזור עליה שוב ושוב עם דוגמאות ילדותיות על כוס שנופלת ומתנפצת וכו'. כשאתה מנהל ויכוח, ורוב דבריך מכוונים להנחות היסוד הפשוטות והמוסכמות על כולם, מתקבל הרושם שאתה מנסה להרוויח זמן ולא לדבר על נקודת הוויכוח.
האבולוציה נותנת הסבר אייך הסדר שמופיע בעולם החי נוצר בלי מתכנן. ואת ההסבר הזה הוא לא תוקף בכלל.
מקדש מלך כתב:3) וגם התפתחות אקראית סותרת את אחד מעקרונות התרמודינמיקה שהעולם צועד מסדר לאי סדר.
שוב האבולוציה לא טוענת להתפתחות אקראית, לכן אין קשר לחוק השני של התרמודינמיקה.
מקדש מלך כתב:ג) טוען שהאבולציה היא תיקונים וטלאי על גבי טלאי לתרץ תורה שכיום יודעים שהיא לא רלוונטית. ולטענתו לא היו חושבים על כך על פי הידע של היום, ששולל כמה הנחות יסוד אותן הציבו הוגי הרעיון בעבר (כאמור מדובר בהקשר של אקראיות. על עצם ההתפתחות הוא אינו מערער).
זה ממש מגוחך. כל תורה, הסבר, הבנה, אנושיים נוצרים טלאי על טלאי. גם הפיזיקה והטכנולוגיה נוצרו טלאי על טלאי, אם איינשטיין היה חי מאתיים שנים קודם הוא לא היה מצליח להגיע לתגליותיו. אין בכך כל פגם.
מקדש מלך כתב:מזכיר בדרך אגב את שאלת היעדר מימצאי הביניים.
היעדר ממצאי ביניים זה לא כל כך שאלה. יתכן שהם נעלמו, נרקבו וכו', יתכן שאם ימשיכו לחפש ימצאו.
השאלה העיקרית, שלה הוא לא מתייחס כלל, היא אייך בכל אופן חלק משלבי הביניים כן התגלו (התגלו המון ממצאים). הרי הכל נברא בששת ימי בראשית - אין שלבי ביניים.
מקדש מלך כתב:טוען שהאבולציה קשורה בקשר בל ינתק למטריאליזם, וכל הוכחה לנשמה רוחנית פורכת בעצם את התיאוריה בהקשרה הכפרני, כי אין לנשמה מוצא בהתפתחות.
בשביל זה הוא צריך להוכיח את קיומה של נשמה - מה שהוא לא עושה.