בריה נמוכה כתב:מאוד קשה לבחורים ללכת לישון מוקדם
ויש גם מספר סיבות מדעיות שמקשות על המתבגרים ללכת לישון בשעה סבירה. אחת מהן היא הורמון המלטונין, שנקרא גם "הורמון החושך", שעוזר לבני אדם להירדם ואף נעשה בו שימוש בטיפול תרופתי בנדודי שינה. המלטונין משתחרר בגוף בסביבות השעה 22:00, אך אצל רוב בני הנוער, זמן שחרור ההורמון מתעכב בכ-3 שעות וגורם לכך שזמן הערנות מתארך. לכן, בני נוער רבים מתקשים להירדם בשעות אלה
דרופתקי דאורייתא כתב:הגר"א כתב שאם יש לאדם חשק ללמוד בלילה, לא יעכב ויאמר אשכים בבוקר, אלא מיד ישב וילמד.
בריה נמוכה כתב:מאוד קשה לבחורים ללכת לישון מוקדם
ויש גם מספר סיבות מדעיות שמקשות על המתבגרים ללכת לישון בשעה סבירה. אחת מהן היא הורמון המלטונין, שנקרא גם "הורמון החושך", שעוזר לבני אדם להירדם ואף נעשה בו שימוש בטיפול תרופתי בנדודי שינה. המלטונין משתחרר בגוף בסביבות השעה 22:00, אך אצל רוב בני הנוער, זמן שחרור ההורמון מתעכב בכ-3 שעות וגורם לכך שזמן הערנות מתארך. לכן, בני נוער רבים מתקשים להירדם בשעות אלה
אחד השיחים כתב:עיין הליכו"ש פ"א הערה 56 (כמדומני) בענין נץ לבני ישיבות ובהנהגותיו של הגרשז"א בזה.
ופ"א אמר לי יהודי צדיק מיקירי קרתא דשופריא זצ"ל, (שהיה מקפיד על נץ) כי אותם שמסתכלים בכל עת על השעון בכדי לדייק בנץ, הרי הם בבחי' חטא העגל, כי גם שם עם ישראל הסתכלו על השעון... (כי בא שש). וידוע ש'שעון' אותיות 'עונש'....
ולא לחינם התפארו ברבי ברונא (ברכות ט ע"ב) שפ"א סמך גאולה לתפילה (כותיקין, עי' תוס') ולא פסק חוכא מפומיה, הרי שלא היו מדקדקים בדבר (למרות שבוודאי יכלו לראות את שעת הזריחה במדויק כידוע לכל מתפלל נץ), וככל הנראה פעם אחת איתרע לו שיצא בדיוק בשעת הנץ..
אָמַר [רבי נתן מברסלב]: "אֲנִי אוֹהֵב לְהִתְפַּלֵּל כִּוְותִיקִין, אֲבָל לֹא עִם הַלַּמְדָּן הַכַּעֲסָן" (שֶׁמְּמַהֵר בִּתְפִלָּתוֹ, מֵחֲמַת שֶׁמַּקְפִּיד בְּדִיּוּק עַל זְמַן הַנֵּץ), "אָבֶּער נִישְׁט מִיטְן בֵּייזְן לַמְדָּן".
עושה חדשות כתב:בלת"ק
לש' הטור בסימן א' "התגבר עליו לקום שתהא אתה מעורר השחר ולא יהא הוא מעירך כמו שאמר דוד ע"ה עורה כבודי עורה הנבל וכנור אעירה שחר אני מעיר השחר ואין השחר מעיר אותי וכ"ש אם ישכים קודם אור הבוקר לקום להתחנן לפני בוראו מה יופיו ומה טובו".
מה כוונתו "וכל שכן אם ישכים להתחנן", ומה במקרה הראשון, הוא משכים ללמוד? או משכים סתם? או שהחילוק הוא בין מעורר השחר ובין משכים קודם אור הבוקר? לא הבנתי פשט.
עזריאל ברגר כתב:הפוסקים (בסימן הראשון של השו"ע) כתבו (איש איש בסגנונו) שכל יהודי "נורמלי" (או מי שהוא ב"מדה בינונית") צריך כל יום להשכים לפני אור הבוקר, כמ"ש "אעירה שחר".
כמה אנשים מקיימים את זה? כמה יחידי סגולה???
מדוע זמני השינה וההשכמה בישיבות הקדושות אינם מתאימים לזה?
קו ירוק כתב:הנץ החמה משתנה כל העת, השעון הביולוגי לכאורה לא מתאים עצמו לנץ החמה (אולי השכוי מעיר).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים