אם הנושא הוא ההגייה, התשובה היא: ברך עם התלמידים את הברכות במלואן, כולל שמות השם, בכוונה שלא לצאת ידי חובה; וחזור וברך לעצמך בהגייה המסורה לך מאבותיך.בברכה המשולשת כתב:האם אני יכול להגיד את כל הברכה בנוסח אשכנז בקול, כולל שם ומלכות, ולצאת בכך ידי חובה, או שעדיף לי לשתוק בשם ומלכות ולברך שוב פעם בנוסח ספרדי?
ביקורת תהיה כתב:אם הנושא הוא ההגייה, התשובה היא: ברך עם התלמידים את הברכות במלואן, כולל שמות השם, בכוונה שלא לצאת ידי חובה; וחזור וברך לעצמך בהגייה המסורה לך מאבותיך.בברכה המשולשת כתב:האם אני יכול להגיד את כל הברכה בנוסח אשכנז בקול, כולל שם ומלכות, ולצאת בכך ידי חובה, או שעדיף לי לשתוק בשם ומלכות ולברך שוב פעם בנוסח ספרדי?
ובכלל: לא יאות למתפלל בהגייה מזרחית, לצאת ידי חובה ממתפלל בהגייה אשכנזית; משום שההגייה המזרחית עולה עליה בצחותה, ונמצא כמגיש פסח וחולה, שכלפיו זועק הנביא: 'הקריבהו נא לפחתך, הירצך'.
ביקורת תהיה כתב:אם הנושא הוא ההגייה, התשובה היא: ברך עם התלמידים את הברכות במלואן, כולל שמות השם, בכוונה שלא לצאת ידי חובה; וחזור וברך לעצמך בהגייה המסורה לך מאבותיך.בברכה המשולשת כתב:האם אני יכול להגיד את כל הברכה בנוסח אשכנז בקול, כולל שם ומלכות, ולצאת בכך ידי חובה, או שעדיף לי לשתוק בשם ומלכות ולברך שוב פעם בנוסח ספרדי?
ובכלל: לא יאות למתפלל בהגייה מזרחית, לצאת ידי חובה ממתפלל בהגייה אשכנזית; משום שההגייה המזרחית עולה עליה בצחותה, ונמצא כמגיש פסח וחולה, שכלפיו זועק הנביא: 'הקריבהו נא לפחתך, הירצך'.
בברכה המשולשת כתב:השאלה האם כדאי:
שישנה את הנוסח, סה"כ לא הרבה שינויים.
או...
או...
האומנם?!עזריאל ברגר כתב:יש שיחלקו עליך ויאמרו להיפך.
ביקורת תהיה כתב:האומנם?!עזריאל ברגר כתב:יש שיחלקו עליך ויאמרו להיפך.
עזריאל ברגר כתב:ביקורת תהיה כתב:האומנם?!עזריאל ברגר כתב:יש שיחלקו עליך ויאמרו להיפך.
לדוגמא: יש הרואים חיסרון בכך שההברה הספרדית אינה מבחינה בין קמץ לפתח וכו'.
ביקורת תהיה כתב:האומנם?!עזריאל ברגר כתב:יש שיחלקו עליך ויאמרו להיפך.
האתר של פניני הלכה חסום בפנינו, הואל נא וצטט לנו את נימוקו של הרב נ"ע.ezranuriel כתב:הרב קוק, הביאו בפניני הלכה על הלכות תפילה.
לבי במערב כתב:מ"ש שם (פ"ו אות ח) הוא לענין אם ישנו מהגייתם (להשוות תפילת כל העדות בלשון אחת ודברים אחדים), ואינו ענין לעצם נכונות ההברה לכשלעצמה [כדמוכח מהטעם שציין בשם הראי"ה: "שכל עדה צריכה לשמור על מנהגה, והמשנה ממבטאו נחשב בכלל 'קרא ולא דקדק באותיותי'' שאע"פ שיצא מ"מ אין לנהוג כך לכתחילה"].
ביקורת תהיה כתב:האתר של פניני הלכה חסום בפנינו, הואל נא וצטט לנו את נימוקו של הרב נ"ע.ezranuriel כתב:הרב קוק, הביאו בפניני הלכה על הלכות תפילה.
שׂישֹינה כליותי שׂישֹינה, שפקפקתן ביחוס דברים־של־זרות לאיש אשר חכם הרזים חלק לו מחכמתו.ezranuriel כתב:טעיתי!
ביקורת תהיה כתב:שׂישֹינה כליותי שׂישֹינה, שפקפקתן ביחוס דברים־של־זרות לאיש אשר חכם הרזים חלק לו מחכמתו.ezranuriel כתב:טעיתי!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 288 אורחים