יורנו בדרך כתב:אגב, אולי מישהו יודע, האם בחו"ל כשמכריזים המולד בכל שבת מברכין, מדגישים שהוא לפי אופק אר"י?
לארץ ולדרים כתב:שמעתי מת"ח אחד שבמקרים כאלו אומרים רק המולד היה בלי לציין מתי
סגי נהור כתב:ומטעם זה שמעתי פעם שאין צורך לכוון את הכרזת המולד ע"פ שעון קיץ/חורף.
יורנו בדרך כתב:
אגב, אולי מישהו יודע, האם בחו"ל כשמכריזים המולד בכל שבת מברכין, מדגישים שהוא לפי אופק אר"י?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:לפי הסוד יש ענין בהזכרת המולד.
כעת ראיתי שכן הובא לציו"ן במה שביא הרב ליבי במערב.
ברור שבפשטות אין מקור לכך ממס' סופרים... ונתינת טעם לשבח בעלמא הוא.יוסף חיים אוהב ציון כתב:כך החלטת?מה שנכון נכון כתב:אין משם שום מקור.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:ספר דרך פקודך - מצוה ד' ברכת החדש שמברכין את החדש בשבת שקודם ראש חודש נימא ביה מלתא אשר מעולם תמהתי על הנוסח מי שעשה ניסים וכו' הוא יגאל וכו' ויקבץ נדחינו וכו' חברים כל ישראל וכו', שכל נוסח התפילה אין לו שייכות לברכת החדש, ולפי מה שכתבתי לעיל בחלק המעשה יונח, להיות דאנחנו סומכים בקביעותינו על החשבון של ר' הלל שראה שאי אפשר להשאיר ענין המצוה הזאת על הענין הנרצה בתורה דהיינו על ידי קבלת העדים שיראו את הלבנה או עפ"י החשבון בכל חודש ושיהיה בכל חודש עיני כל ישראל על הב"ד אימתי יקדשו את החדש, כי ראה פיזור ישראל בארבע כנפות הארץ ותחלק התורה ח"ו לאלפים תורות כי אי אפשר להודיע לכל ישראל בכל חדש זמן ראש חודש, ע"כ עמד ותיקן חשבון מסודר לכל ישראל כי עת לעשות לד', ע"כ בברכת החדש שמודיעים לעם מתי יהיה ר"ח, אנו מתפללים שהשי"ת יעשה עמנו ניסים ויקבץ נדחינו ואז יהיה כל ישראל כאחד חברים ויקדשו הב"ד הגדול את החדש ע"פ עדי ראיה או עפ"י החשבון ויודיעו בכל חודש לכל ישראל ע"י שלוחיהם כמצווה עלינו בתורה
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים