מדוע פרשת האזינו מוגדרת כשירה?
רק בגלל המבנה שלה שנכתב בסגנון שיר?
הרי הפרשה עמוסה בקללות נמרצות על כלל ישראל והבטחה להסתר פנים.
אדם ששומע קללות כאלה, אמור לשיר?
"אין אדם שר שירה אלא מתוך שמחה" (רש"י בערכין בסוגי' דשיר). הלא כן?
ויקראה שירה, כי ישראל יאמרוה תמיד בשיר ובזמרה, וכן נכתבה כשירה, כי השירים יכתבו בהם הפסק במקומות הנעימה:
ש. ספראי כתב:מדוע פרשת האזינו מוגדרת כשירה?
רק בגלל המבנה שלה שנכתב בסגנון שיר?
הרי הפרשה עמוסה בקללות נמרצות על כלל ישראל והבטחה להסתר פנים.
אדם ששומע קללות כאלה, אמור לשיר?
"אין אדם שר שירה אלא מתוך שמחה" (רש"י בערכין בסוגי' דשיר). הלא כן?
יוצא פוניבז' כתב:ולמה עשרת בני המן מוגדרת כשירה?
יהודה בן יעקב כתב:הרמב"ן [דברים פרשת וילך לא, יט] פירש כפשוטוויקראה שירה, כי ישראל יאמרוה תמיד בשיר ובזמרה, וכן נכתבה כשירה, כי השירים יכתבו בהם הפסק במקומות הנעימה:
השירה - סידור דברים קרוי שירה:
ש. ספראי כתב:מדוע פרשת האזינו מוגדרת כשירה?
רק בגלל המבנה שלה שנכתב בסגנון שיר?
הרי הפרשה עמוסה בקללות נמרצות על כלל ישראל והבטחה להסתר פנים.
אדם ששומע קללות כאלה, אמור לשיר?
"אין אדם שר שירה אלא מתוך שמחה" (רש"י בערכין בסוגי' דשיר). הלא כן?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 252 אורחים