בברכה המשולשת כתב:מנת הדמים האימתנית שסין וצפון קוריאה גבו במהלך השנים כדי להגיע למצב של 100% אכיפה זו, עולה בהרבה על כל נפגעי הקורונה בעולם, כמובן.
מה אימה שייך כאן? סך הכל כמה גויים ימח שמם...
בברכה המשולשת כתב:מנת הדמים האימתנית שסין וצפון קוריאה גבו במהלך השנים כדי להגיע למצב של 100% אכיפה זו, עולה בהרבה על כל נפגעי הקורונה בעולם, כמובן.
בברכה המשולשת כתב:מנת הדמים האימתנית שסין וצפון קוריאה גבו במהלך השנים כדי להגיע למצב של 100% אכיפה זו, עולה בהרבה על כל נפגעי הקורונה בעולם, כמובן.
דרומי כתב:אז מצד 'ונשמרתם' כדאי שתעבור דירה לשם.
כי בארץ זה לא יילך, בוודאות גמורה.
ואם שרי הממשלה עצמם משתתפים בחתונות המוניות נגד הכללים שהם קבעו - מה תרצה מהאזרח הפשוט?
בקיצור, הגיע הזמן להיות ריאליים ומציאותיים.
הפצת המעיינות כתב:בברכה המשולשת כתב:מנת הדמים האימתנית שסין וצפון קוריאה גבו במהלך השנים כדי להגיע למצב של 100% אכיפה זו, עולה בהרבה על כל נפגעי הקורונה בעולם, כמובן.
מה אימה שייך כאן? סך הכל כמה גויים ימח שמם...
אש משמים כתב:בברכה המשולשת כתב:מנת הדמים האימתנית שסין וצפון קוריאה גבו במהלך השנים כדי להגיע למצב של 100% אכיפה זו, עולה בהרבה על כל נפגעי הקורונה בעולם, כמובן.
ברור.
אבל ודאי שאכיפה היא הכלי היחיד שעובד בשטח.
נוטר הכרמים כתב:נשמע לי מוזר הקשר בין ר' עזרא צולק לבית כנסת חיסדא.
ככל הידוע לי, ר' עזרא היה מתפלל קבוע בישיבת פוניבז' (בראשות הגר"ש מרקוביץ, למעלה),
וכן בבית כנסת 'אלפי מנשה' ברח' הרב בלוי.
אור עולם כתב:למי שאינו בני ברקי, איך מפא"י הגעתם לאחווה/חיסדא?
עזריאל ברגר כתב:נוטר הכרמים כתב:נשמע לי מוזר הקשר בין ר' עזרא צולק לבית כנסת חיסדא.
ככל הידוע לי, ר' עזרא היה מתפלל קבוע בישיבת פוניבז' (בראשות הגר"ש מרקוביץ, למעלה),
וכן בבית כנסת 'אלפי מנשה' ברח' הרב בלוי.
לא חיסדא, אלא אחווה. ברחוב ירושלים.
נחומצ'ה כתב:אור עולם כתב:למי שאינו בני ברקי, איך מפא"י הגעתם לאחווה/חיסדא?
ד"ר ליכט זכור לי, שגר ברח' מיימון. מרחק גדול לאדם מבוגר לילך להתפלל דוקא שם
דרומי כתב:בקיצור: משהו בסגנון "הנמנע בתקופה זו מתפלה בציבור בכל אמתלא שהיא יש לו בשופי על מה שיסמוך ואין צורך להתאמץ בזה כמו בימים כתיקונם".
ש. ספראי כתב:שמעתי היום את מורגנשטרן ממערך הבריאות בבני ברק:
3 יהודים נפטרים בב"ב בכל יום בשבועיים האחרונים מקורונה
10% מאלו שחלו והם מעל גיל 70- מתים בב"ב מקורונה.
תמשיכו באה בה ציגאלע מה.....
האדמו"ר מקרלין סטולין, נשא דברים לחסידיו בקו פנימי של החסידות, בו הביע פליאה על אלו המזלזלים בהנחיות, ומסכנים בכך חיי אדם.
הרבי, שרק לאחרונה החלים מנגיף הקורונה, פתח ואמר: "הודו לה' שזכיתי לעבור את הנגיף בשלום. עברנו בתקופה האחרונה דבר לא פשוט".
"אדם צריך תמיד להודות להקב"ה 'על נסך שבכל יום, ובטח כשמדובר בדבר כזה שמחליש את הכוחות מאד, אבל צריך תמיד להודות להקב"ה 'עד הנה עזרונו רחמיך'. לא סוד שהמצב הוא רחוק ממה שהיינו רוצים שיהיה. צריך עדיין ישועה גדולה".
האדמו"ר הביע הזדהות עם הקושי לשמור על ההנחיות ואמר, "אני מבין שקשה מאד לאדם להיות במתח תמידי כדי לשמור, אבל זה משהו שחייבים. זה רצון הקב"ה ויש לשמוח עם הזכות שיש לנו לשמור על חיי אדם".
"אדם אסור לו לסכן אחרים ואת עצמו, אסור לאדם להזיק לאחר, או לגרום להידרדרות במצבו של האחר. מה שקורה במציאות הוא לא פשוט בכלל, שומעים על מקרים קשים ל"ע, ולא ידוע מי לוקח אחריות בנושא זה שכל כך צריכים לשמור עליו".
הרבי הוסיף, במילים נוקבות, "לאחרונה יש גם אנשים חשובים שמשום מה התעוורו מעיניהם הלכות פשוטות של איסור להזיק לאחר, ובטח לאור המצב שבו שומעים כל יום על אסונות ל"ע, מצב שאסור להקל בו ראש".
"הייתכן שיש כאלה נעלמו מעיניהם הלכות פשוטות בהלכות פיקוח נפש שזה יסוד היהדות. כולנו שומעים ורואים כל כך הרבה מקרים שאנשים סובלים צער וכאב וחולים ונפטרים".
"מפעים אותי שדווקא בציבור החרדי יש כזה זלזול בחיי הזולת, מה קרה לנו, איך הגענו לשם. למען השם אין להקל בשום דבר, בשום אופן וזה לא משחק ילדים, זה סכנת נפשות ומעיקר הדין".
האדמו"ר מקרלין הוסיף, "לא מצליח להבין איך הגענו למצב שדווקא בתוכינו מתנהגים בזלזול שכזה ביסוד כל כך חשוב בחיים היהודיים, יסוד שתמיד ידענו איך לשמור עליו".
לסיום, אמר כי שמע שגם בקרב חסידיו, חסידי קרלין המקפידים מאוד על כל הנחיות הקורונה, יש שהקלו מעט, "וצריך שיהיה ברור שמה שלא יצא בצורה רשמית, לא יצא מאיתנו".
נחומצ'ה כתב:אור עולם כתב:למי שאינו בני ברקי, איך מפא"י הגעתם לאחווה/חיסדא?
ד"ר ליכט זכור לי, שגר ברח' מיימון. מרחק גדול לאדם מבוגר לילך להתפלל דוקא שם
דרומי כתב:אשר יגורנו בא, וכבר נראית אוירה של 'מלחמת אזרחים'. ה"י. הבאה כתוצאה ישירה מהנסיון לכפות ביד חזקה על הציבור דברים שהוא לא יכול לעמוד בהם.
וכמובן כל אירוע כזה רק מגביר את תחושת האי אימון של הציבור בממשלה ובמשטרה, וקשה מאוד לבוא לציבור בטענות לאחר כזו התנהגות, וממילא כל המשמעת מתרופפת וחוזר חלילה.
אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים.
דרומי כתב:אשר יגורנו בא, וכבר נראית אוירה של 'מלחמת אזרחים'. ה"י. הבאה כתוצאה ישירה מהנסיון לכפות ביד חזקה על הציבור דברים שהוא לא יכול לעמוד בהם.
וכמובן כל אירוע כזה רק מגביר את תחושת האי אימון של הציבור בממשלה ובמשטרה, וקשה מאוד לבוא לציבור בטענות לאחר כזו התנהגות, וממילא כל המשמעת מתרופפת וחוזר חלילה.
אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים.
נוטר הכרמים כתב:אני לא כ"כ מבין את מה שהולך פה.
הרי כולנו מבינים שהנושא של ריבוי התחלואה בציבור החרדי זה לא הסוגיא של המסכות,
והראיה שהרי בנושא המסכות לא חל שום שינוי, כמעט, מחודש אדר ועד עתה.
אם מדברים בדרכי הטבע, הרי הריבוי הוא תוצאה של ההתכנסות המרובה בראש השנה ויום הכיפורים,
וכן תולדות ותולדות של תולדות מההדבקה ההמונית בישיבות בחודש אלול.
איש גבעות כתב:בהנחה, חלילה וחס, שתתרחש מלחמת אחים, אהיה בדילמה גדולה מאד.
מחד אני רוצה כמובן להשתייך לצד של הציבור החרדי, עצמי ובשרי.
מאידך, הצד השני צודק הפעם...
דרומי כתב:הציבור לא יכול לעמוד במכלול כל ההגבלות ביחד, כל אחד מרגיש צד אחר שיותר חזק אבל הקולות הנשמעים מכל מיני קצוות של הציבור (גם בציבור הכללי), מלמדות על חוסר אימון משווע, הרגשה של מחנק מוחלט.
הנסיון להמשיך ולהצדיק את הממשלה בכל מחיר משונה ולא חכם.
לעולם יהיה אדם כתב:איש גבעות כתב:בהנחה, חלילה וחס, שתתרחש מלחמת אחים, אהיה בדילמה גדולה מאד.
מחד אני רוצה כמובן להשתייך לצד של הציבור החרדי, עצמי ובשרי.
מאידך, הצד השני צודק הפעם...
למה אתה מניח שיש בידך רק שתי אפשרויות?
איש גבעות כתב:לעולם יהיה אדם כתב:איש גבעות כתב:בהנחה, חלילה וחס, שתתרחש מלחמת אחים, אהיה בדילמה גדולה מאד.
מחד אני רוצה כמובן להשתייך לצד של הציבור החרדי, עצמי ובשרי.
מאידך, הצד השני צודק הפעם...
למה אתה מניח שיש בידך רק שתי אפשרויות?
מה אתה מציע, שאהיה ניטרלי?
דרומי כתב:הציבור לא יכול לעמוד במכלול כל ההגבלות ביחד, כל אחד מרגיש צד אחר שיותר חזק אבל הקולות הנשמעים מכל מיני קצוות של הציבור (גם בציבור הכללי), מלמדות על חוסר אימון משווע, הרגשה של מחנק מוחלט, ייאוש ותסכול מההתנהלות.
הנסיון להמשיך ולהצדיק את השלטון בכל מחיר משונה ולא חכם.
גם־זו נקודה למחשבה.עוה"ד איתמר שי' בן־גביר כתב:המשטרה לא מתנהלת כמו שהיא התנהלה אפילו בחתונות של החמאס במזרח ירושלים. לא הי' קורה כלום אם המשטרה הייתה ממתינה לסוף החקירה כדי לתת דו"ח או אפילו מזמינה לחקירה עם סיום החתונה, אך התנהגות המשטרה הייתה כפיל בחנות חרסינה. דמו של הציבור החרדי הפך להיות הפקר.
לבי במערב כתב:ע"פ הנכתב לעיל, נראה כי באשכול זה המשיך עיקר הדיון שבמקבילו הנעול.
אי לכך, אניח כאן את הציטוט הבא:גם־זו נקודה למחשבה.עוה"ד איתמר שי' בן־גביר כתב:המשטרה לא מתנהלת כמו שהיא התנהלה אפילו בחתונות של החמאס במזרח ירושלים. לא הי' קורה כלום אם המשטרה הייתה ממתינה לסוף החקירה כדי לתת דו"ח או אפילו מזמינה לחקירה עם סיום החתונה, אך התנהגות המשטרה הייתה כפיל בחנות חרסינה. דמו של הציבור החרדי הפך להיות הפקר.
אור עולם כתב:למי שאינו בני ברקי, איך מפא"י הגעתם לאחווה/חיסדא?
איש גבעות כתב:לבי במערב כתב:ע"פ הנכתב לעיל, נראה כי באשכול זה המשיך עיקר הדיון שבמקבילו הנעול.
אי לכך, אניח כאן את הציטוט הבא:גם־זו נקודה למחשבה.עוה"ד איתמר שי' בן־גביר כתב:המשטרה לא מתנהלת כמו שהיא התנהלה אפילו בחתונות של החמאס במזרח ירושלים. לא הי' קורה כלום אם המשטרה הייתה ממתינה לסוף החקירה כדי לתת דו"ח או אפילו מזמינה לחקירה עם סיום החתונה, אך התנהגות המשטרה הייתה כפיל בחנות חרסינה. דמו של הציבור החרדי הפך להיות הפקר.
ערבך ערבא צריך
מבלי לדעת כלל מה התרחש בחתונה הזו אני יכול לנחש שאם החוגגים היו נשמעים להוראות השוטרים הכל היה נראה אחרת.
כנראה שכמה מן החוגגים סברו שהמאבק ביניהם לבין אנשי החוק הוא מאבק בין שווים, ומשכך התירו לעצמם לנהוג ככל העולה על רוחם. סירבו להישמעו להוראות השוטרים, צעקו, התלהמו, ואולי בחסות האלכוהול (שלמי שצפה בסרטון די ברור שהיה שם) גם פתחו בתיגרת ידים.
משכך לא פלא שהאכיפה הייתה נחושה.
אף אחד לא חושב שאלו שמשרתים במשטרה או במג"ב הם האצילים שביקום, בן אדם סביר לוקח את זה בחשבון לפני שהוא מתחיל איתם ומבין את מגבלות הכוח שלו. כנראה ששם זה לא קרה.
נוטר הכרמים כתב:איש גבעות כתב:לבי במערב כתב:ע"פ הנכתב לעיל, נראה כי באשכול זה המשיך עיקר הדיון שבמקבילו הנעול.
אי לכך, אניח כאן את הציטוט הבא:גם־זו נקודה למחשבה.עוה"ד איתמר שי' בן־גביר כתב:המשטרה לא מתנהלת כמו שהיא התנהלה אפילו בחתונות של החמאס במזרח ירושלים. לא הי' קורה כלום אם המשטרה הייתה ממתינה לסוף החקירה כדי לתת דו"ח או אפילו מזמינה לחקירה עם סיום החתונה, אך התנהגות המשטרה הייתה כפיל בחנות חרסינה. דמו של הציבור החרדי הפך להיות הפקר.
ערבך ערבא צריך
מבלי לדעת כלל מה התרחש בחתונה הזו אני יכול לנחש שאם החוגגים היו נשמעים להוראות השוטרים הכל היה נראה אחרת.
כנראה שכמה מן החוגגים סברו שהמאבק ביניהם לבין אנשי החוק הוא מאבק בין שווים, ומשכך התירו לעצמם לנהוג ככל העולה על רוחם. סירבו להישמעו להוראות השוטרים, צעקו, התלהמו, ואולי בחסות האלכוהול (שלמי שצפה בסרטון די ברור שהיה שם) גם פתחו בתיגרת ידים.
משכך לא פלא שהאכיפה הייתה נחושה.
אף אחד לא חושב שאלו שמשרתים במשטרה או במג"ב הם האצילים שביקום, בן אדם סביר לוקח את זה בחשבון לפני שהוא מתחיל איתם ומבין את מגבלות הכוח שלו. כנראה ששם זה לא קרה.
חושבני שהרב איש גבעות לא מבין את עיקר הטענה,
אין הביקורת על האלימות הספציפית נגד מישהו, שזה בודאי לא דבר חדש,
אלא על הסיטואציה הרגישה. שוטר אמור לזהות את המצב, שיש כאן חתן וכלה,
וסך הכל השתדלו, ובחצר בית, ולא להתנהג כמו פיל.
גיזונטע קאפ כתב:דרומי כתב:הציבור לא יכול לעמוד במכלול כל ההגבלות ביחד, כל אחד מרגיש צד אחר שיותר חזק אבל הקולות הנשמעים מכל מיני קצוות של הציבור (גם בציבור הכללי), מלמדות על חוסר אימון משווע, הרגשה של מחנק מוחלט, ייאוש ותסכול מההתנהלות.
הנסיון להמשיך ולהצדיק את השלטון בכל מחיר משונה ולא חכם.
למעשה, כל עוד הציבור החרדי ימשיך לזלזל בהנחיות, הערים שלו יהיו אדומות, והחנק הנורא הזה ימשך יותר ויותר זמן, כבר מסוף אלול הרבה ערים חרדיות ברמות שונות של סגר, מי שכל כך קשה לו שיוריד את הראש קצת, ישמור על ההנחיות, ונשתחרר מזה כבר, הצפצוף על ההנחיות מתיך על ראשינו גזרות שונות ומשונות, תוך כדי שהממשלה מרשה לעצמה להתעמר בנו בגלל הדימוי הציבורי שרכשנו לנו כמדגרות קורונה,
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 0 אורחים