נוטר הכרמים כתב:איש גבעות,
אנחנו מגלים אותך בכל פעם מחדש,
כמהפכן, רבולוציונר, ומקעקע מסורות.
זה כבר לא רק קורונה.
הנח להם לישראל!!
מעט ענוה, קצת דרך ארץ,
לא יזיקו.
לבי במערב כתב:יעו"ע ('המכלול' יצ"ו).
ראוי להעיר, כי המונח הינו - בד"כ - בשימושן של קבוצות שמאלניות קיצוניות ביותר.
נוטר הכרמים כתב:איש גבעות,
אנחנו מגלים אותך בכל פעם מחדש,
כמהפכן, רבולוציונר, ומקעקע מסורות.
זה כבר לא רק קורונה.
הנח להם לישראל!!
מעט ענוה, קצת דרך ארץ,
לא יזיקו.
הפצת המעיינות כתב:נוטר הכרמים כתב:איש גבעות,
אנחנו מגלים אותך בכל פעם מחדש,
כמהפכן, רבולוציונר, ומקעקע מסורות.
זה כבר לא רק קורונה.
הנח להם לישראל!!
מעט ענוה, קצת דרך ארץ,
לא יזיקו.
סוף סוף מתחילים לקלוט מה שהיה ברור לי מזמן
נוטר הכרמים כתב:איש גבעות,
אנחנו מגלים אותך בכל פעם מחדש,
כמהפכן, רבולוציונר, ומקעקע מסורות.
זה כבר לא רק קורונה.
הנח להם לישראל!!
מעט ענוה, קצת דרך ארץ,
לא יזיקו.
הפצת המעיינות כתב:נוטר הכרמים כתב:איש גבעות,
אנחנו מגלים אותך בכל פעם מחדש,
כמהפכן, רבולוציונר, ומקעקע מסורות.
זה כבר לא רק קורונה.
הנח להם לישראל!!
מעט ענוה, קצת דרך ארץ,
לא יזיקו.
סוף סוף מתחילים לקלוט מה שהיה ברור לי מזמן
מאיר נפתלי כתב:נוטר הכרמים כתב:איש גבעות,
אנחנו מגלים אותך בכל פעם מחדש,
כמהפכן, רבולוציונר, ומקעקע מסורות.
זה כבר לא רק קורונה.
הנח להם לישראל!!
מעט ענוה, קצת דרך ארץ,
לא יזיקו.
במחילה -
בקורונה - רוב הציבור החרדי הדומם השקול והנבון חושב כמוהו, שחובה לשמור על ההנחיות.
בקשר לנושא הנוכחי - מאות ואלפי שנים חשבו כמוהו גדולי הדור והיראים.
אלא מה - שבדור האחרון נהגו העם כהכוללים. ואדרבה מעלה גדולה היא. ומן הראוי אולי להמשיך כך ככל אשר יורונו גדולי הדור שליט״א. אך איש גבעות לא אמר דבר זר. זהו דבר ישר להתפרנס לבד. וכמובן לעשות את התורה עיקר. עשה תורתך קבע ומלאכתך ארעי.
סגי נהור כתב:והשאלה הנשאלת.לאור דבריך, מדוע מרבית בני האדם בעולם עובדים לפרנסתם, ולא נחים בבית ורק מתעסקים קצת בנדל"ן בשעות הפנאי?
לארץ ולדרים כתב:איני מבין מדוע שהבעל יעסוק קצת בהשקעות (או אפי' יעבוד במשהו קטן) יותר גרוע מזה שצריך לקחת את הילד לרופא, כדי שאשתו תוכל לעבוד, או בשביל שתוכל לעבוד בעבודה טובה, שמטפל בילדים בכניסתם וביציאתם.
איש גבעות כתב:לארץ ולדרים כתב:איני מבין מדוע שהבעל יעסוק קצת בהשקעות (או אפי' יעבוד במשהו קטן) יותר גרוע מזה שצריך לקחת את הילד לרופא, כדי שאשתו תוכל לעבוד, או בשביל שתוכל לעבוד בעבודה טובה, שמטפל בילדים בכניסתם וביציאתם.
אין שום הבדל.
לזה שהאישה עובדת בהייטק והבעל טרוד כל יום שעה או שעתיים בגידול הילדים התרגלנו. ההכרח בל יגונה. אבל להגדיל ראש ולחשוב, לזה עדיין לא כולם הסתגלו...
סגי נהור כתב:והשאלה הנשאלת.לאור דבריך, מדוע מרבית בני האדם בעולם עובדים לפרנסתם, ולא נחים בבית ורק מתעסקים קצת בנדל"ן בשעות הפנאי?
ישא ברכה כתב:יש משהו שיטחי ורדוד בקול קורא הזה. אם הבנתי נכון כתב זאת אברך ששלח ידו בעסקי נדל"ן וה' הצליח דרכו, וממרומי המרפסת בקומה העשרים הוא צועק לכו בעקבותיי.. אז ככה. קודם כל הוא לא גילה את אמריקה. כדי להשקיע צריך כסף מיותר, את זה אין לרוב האברכים. מי שנותר כל חודש עם כמה אלפים בצד, אכן לרוב משכיל לעשות פרי עם הסכומים הללו, והרבה אברכים שנשותיהם מרוויחות סכומים יפים, קונים דירות נוספות, (אישית אני מכיר אברך שאשתו מרוויחה 25 אלף ש"ח, וכבר ברשותו שלושה דירות).. הקושי הוא למי שאין לו את הכמה אלפים הללו. השקעות אחרות לא באות בחשבון, האופציה היחידה היא להשקיע בנדל"ן, על ידי גיוס הון ראשוני בגמחי"ם. נו, זה כבר רחוק מלהיות פיתרון קסם. צריך לקנות דירה ולחלק ולהשכיר וכו'. הרבה עשו ועלתה בידם, הרבה עשו ולא עלתה בידם. הזהירות אינה נובעת מעצלות אלא מחששות מוצדקים. ובכלל יזמות היא עסק ליחידים, בעלי כישרון מתאים. המון העם משתכר בדרכים פשוטות אם שכיר ואם עצמאי. הקריאה להמון – היו יזמים, יש בה הרבה דמיון.
אז איזה פיתרון קסם הגה אותו אברך נעדר הביטחון?
ובכלל לא אהבתי את השיח על הביטחון, מין ליגלול הסמוי על טועני הביטחון. אין טעם להכניס את הביטחון לכאן. הלוא ההשתדלות נצרכת לכל אדם, ואפילו צדיק וחסיד. ואם בדרכי הטבע על כל אדם עתידים לבוא הוצאות של כמה מליונים, אז חובת ההשתדלות מחייבת לעסוק בסיבות הטבעיות המביאות על אדם סכומים אלו. אמנם סיבות טבעיות לסכומי עתק אלו כמעט ואינם קיימות. ופעם נסתפקתי אם השתדלות שבטלה מקצה בטלה כולה או לא. אבל מכל מקום לעשיית השתדלות אין צורך להיות חסר אמונה. אכן חידוש חידש מרן הגראי"ל (בכתביו ראיתי זאת, ולכך קורא אני את החידוש על שמו), הרי מן הדין היה אסור על אברכים ליטול על עצמם התחבויות שאין בידיעתם כיצד יוכלו לפרועם בבוא העת. אולם הואיל וניכר לעין כל השגחה מיוחדת בהוצאות אלו, על כן מותר לעמלי התורה ליטול על עצמם חוב כפי השיעור המקובל במקומם על אף שאין להם ידיעה שלימה כיצד עתידים הם לפורעו.
איש גבעות כתב:השקעה בנדל"ן הייתה רק דוגמא.
אברך גם יכול לשכנע את אשתו להסב את מקצועה למקצוע מכניס הרבה יותר.
רק שבדרך צפויים לו כמה שנים קשות ואת פרות עמלו יזכה לקטוף כעבור כמה שנים.
מי שרוח האקטיבזים נושבת בו ייעשה זאת, ובדרך כלל יהנה מכך שנים הרבה.
אסף128 כתב:איש גבעות כתב:השקעה בנדל"ן הייתה רק דוגמא.
אברך גם יכול לשכנע את אשתו להסב את מקצועה למקצוע מכניס הרבה יותר.
רק שבדרך צפויים לו כמה שנים קשות ואת פרות עמלו יזכה לקטוף כעבור כמה שנים.
מי שרוח האקטיבזים נושבת בו ייעשה זאת, ובדרך כלל יהנה מכך שנים הרבה.
אתה בטוח שזאת עצה חכמה? אם אשתו בחרה במקצוע מסויים, אולי זה מקצוע שמתאים לה יותר? ומבחינה רוחנית, אתה בטוח שזה לא יהי' שונה?
בכלל, לא אהבתי את הניסוח "לשכנע את אשתו". זה מין הנחה כזאת, שברור שהיא צריכה לעבור לעבודה אחרת, ורק צריך להסביר לה את זה. אני בטוח שיש הרבה נשים שלא מתאים להן לעבוד ב"מקצוע מכניס הרבה יותר" הזה.
נוטר הכרמים כתב:מעניין, לא הייתי ליד המחשב במשך כל שעות היום, התפתח שיח, ואף אחד לא נגע בנקודה חשובה מאוד בנושא.
העיסוק בכסף והשקעות, אצל רוב האנשים, אינו תחום בזמן, זה דבר שתופס את הראש מאוד מאוד.
זה ההבדל בין עזרה בבית או עריכה תורנית בערב לבין השקעות, ואני מכיר כמה שזה פשוט הוציא את הלב שלהם מהלימוד.
אז נכון ששקיעות בלימוד יש בזה הרבה דרגות,
אבל באופק רחב יש לקפיצה כזאת לתוך המים משמעות רצינית.
כמובן ששאר הנקודות שהועלו נכונות מאוד.
לכאורה ההשקעה הטובה ביותר היא בניית יחידה על הגג וכד',
ולא משהו מרוחק שהרבה נופלים עם שוכרים לא הגונים וכו'.
יונת אלם כתב:מי שמאד מתמחה בנושאים אלו ויודע ושמח לייעץ לאברכים שרוצים ל'השקיע' ולא ליפול הוא הגאון רבי צבי ברוורמן שליט"א ראב"ד ביתר. רבים הציל מנפילה ורבים בזכותו השקיעו אפה שצריך
איש גבעות כתב:נוטר הכרמים כתב:מעניין, לא הייתי ליד המחשב במשך כל שעות היום, התפתח שיח, ואף אחד לא נגע בנקודה חשובה מאוד בנושא.
העיסוק בכסף והשקעות, אצל רוב האנשים, אינו תחום בזמן, זה דבר שתופס את הראש מאוד מאוד.
זה ההבדל בין עזרה בבית או עריכה תורנית בערב לבין השקעות, ואני מכיר כמה שזה פשוט הוציא את הלב שלהם מהלימוד.
אז נכון ששקיעות בלימוד יש בזה הרבה דרגות,
אבל באופק רחב יש לקפיצה כזאת לתוך המים משמעות רצינית.
כמובן ששאר הנקודות שהועלו נכונות מאוד.
לכאורה ההשקעה הטובה ביותר היא בניית יחידה על הגג וכד',
ולא משהו מרוחק שהרבה נופלים עם שוכרים לא הגונים וכו'.
יש גם סברא הפוכה. כשאתה בונה יחידה וכדו' אתה מתעסק עם זה פרק זמן מסוים וזהו. גם אם תרצה אחרי להמשיך ולהתעסק בזה לא יהיה לך במה...
מאידך בעריכה תורנית, בהנחה שאתה מבוקש, אתה תמיד יכול להוסיף עוד שעות כדי להשתכר יותר.
הרואה כתב:מי שלא רוצה כסף רודף אחריו לפעמים יותר מאלו שרוצים כסף במודע.
אני מכיר כמה וכמה אברכים שלומדים בכולל ש'משלמים שם יותר' על אף שזה לא הלימוד הכי מתאים למה שהם היו רוצים, ונוסעים חצי שעה או יותר באוטובוס לכל צד, ושעה ביום שומרים על הילדים כי האשה בעבודה, וגם עושים את הקניות כי האשה עסוקה בעבודה וכו', וגם מכתתים רגליהם מחלוקה למכירה וכו', ובערב לומדים בתכנית כלשהי שמקבלים כסף, ובכולל מפטפטים לא מעט על דברים שקשורים לממון וכו'.
אם הם היו נכנסים במודע לעניין ומתכננים איך להשקיע לטווח רחוק היו לומדים בכולל שליבו חפץ באמת למרות שמשלמים שם 500 ש"ח פחות, ונשותיהם היו עובדות קצת פחות, והיו מזמינים את רוב הקניות במשלוח או בקניה רגילה בסופר בלי חכמות, בקלות אפשר להגיע לעוד שעתיים שלש לימוד ביום בעזרת 3000 ש"ח תוספת הכנסה חודשית.
לדוגמא אני מכיר אברך שעובד בימי שישי ובין הזמנים בעבודה פיזית כלשהי ומשתכר יפה (יחסית לשעות המעטות), ובכך מפרנס את ביתו בכבוד בלי לרדוף אחרי כוללים וחלוקות, ובשאר הזמן הוא לומד בראש שקט באמת.
יש טיפוסים 'פוניבז'איים' שהם יכולים להיות מונחים או פה או שם, ובאמת אולי מסוכן להם להתעסק עם כל דבר שהוא מעבר לגמרא כוללים אוטובוסים, חלוקות, פוליטיקה, בייביסיטר, מקלחות, גמ"חים וסיגריות (ברצינות יש שמסוכן להם לצאת מהמעגל הזה).
איש גבעות כתב:אסף128 כתב:איש גבעות כתב:השקעה בנדל"ן הייתה רק דוגמא.
אברך גם יכול לשכנע את אשתו להסב את מקצועה למקצוע מכניס הרבה יותר.
רק שבדרך צפויים לו כמה שנים קשות ואת פרות עמלו יזכה לקטוף כעבור כמה שנים.
מי שרוח האקטיבזים נושבת בו ייעשה זאת, ובדרך כלל יהנה מכך שנים הרבה.
אתה בטוח שזאת עצה חכמה? אם אשתו בחרה במקצוע מסויים, אולי זה מקצוע שמתאים לה יותר? ומבחינה רוחנית, אתה בטוח שזה לא יהי' שונה?
בכלל, לא אהבתי את הניסוח "לשכנע את אשתו". זה מין הנחה כזאת, שברור שהיא צריכה לעבור לעבודה אחרת, ורק צריך להסביר לה את זה. אני בטוח שיש הרבה נשים שלא מתאים להן לעבוד ב"מקצוע מכניס הרבה יותר" הזה.
אתן דוגמא קטנה להבהרת דבריי.
דודתי שתחי' עוסקת בריפוי בעיסוק. במשך שנים עבדה במוסד מוכר בעיר מגוריה והשתכרה מעט מעל הממוצע.
כשקרבו עת דודים וקמה וגם ניצבה השאלה "כסף מנלן?" ייעצו להם מכריהם לפתוח קליניקה עצמאית ולעבוד ישירות מול קופת החולים.
כמובן שזה דרש מאמץ. התאמת חדר בבית, רכישת ציוד וכדו'. ואולם כיום היא עוסקת בזה כמעט באופן עצמאי ומרוויחה למעלה מכפול מהיותה שכירה. אם לא די בזאת כשראתה שרבו המדפקים על דלתותיה, העסיקה תחתה שכירה העובדת בשעות בהם הקליניקה ריקה.
אז נכון שיש גם עיסוק סביב זה, ובעלה המשמש כרב ומג"ש עוסק בהחלט כמה שעות טובות בסוף כל חודש לועזי בעזרה בהגשת הדוחו"ת לקופ"ח ושאר מרעין בישין. אך כמדומה שעיסוק בגיוס הלוואות ובהחזרתם היה גוזל ממנו זמן כפול ומכופל.
איש גבעות כתב:ב. כדי להשקיע בנדל"ן כמעט אין צורך בכסף מיותר. די בדירה נקייה משעבוד. רוב האברכים בגילאי 35 פלוס מינוס שקנו את דירתם קודם לזינוק במחירי הדירות ישנה ברשותם דירה נקייה משעבוד.
אפשר לרכוש דירה נוספת כשמחצית המימון משעבוד הדירה הקיימת ומחצית מהדירה החדשה. צריך כסף מיותר רק כדי לצלוח את התקופה הראשונה קודם שהדירה השנייה הופכת למניבה. בשביל סכום כזה די בהלוואה קטנה מאח או ידיד טוב או אפילו מהעו"ש.
מקדש מלך כתב:איש גבעות כתב:ב. כדי להשקיע בנדל"ן כמעט אין צורך בכסף מיותר. די בדירה נקייה משעבוד. רוב האברכים בגילאי 35 פלוס מינוס שקנו את דירתם קודם לזינוק במחירי הדירות ישנה ברשותם דירה נקייה משעבוד.
אפשר לרכוש דירה נוספת כשמחצית המימון משעבוד הדירה הקיימת ומחצית מהדירה החדשה. צריך כסף מיותר רק כדי לצלוח את התקופה הראשונה קודם שהדירה השנייה הופכת למניבה. בשביל סכום כזה די בהלוואה קטנה מאח או ידיד טוב או אפילו מהעו"ש.
הנתונים הידועים לי. רכישת דירה שנייה כזו עולה מיידית למעלה מ10 אחוז מערך ההשקעה (8 אחוז מס רכוש, 2 אחוז תיווך, פלוס עו"ד, יועץ משכנתאות, ושאר ירקות).
ולא דיברנו על הנסיעות, והמאמץ הכרוך בכך למי שאין לו רכב.
לאחר מכן מתקבלת דירה שאין סיכוי שהשכירות תתקרב בכלל לעלות המשכנתא. מה שאומר סכום יקר מאוד שהולך כל חודש להשלמת המשכנתא, ואין מי שיכסה אותו (וזה גם אם השכירות דופקת כמו שעון והדירה לא ריקה אף פעם).
האופציה לכסות את כל המשכנתא היא רק בהשקעה לא חוקית של פיצול. מה שאומר עלויות גדולות נוספות וסיכון גדול.
וכל זאת כשהכל נעשה בלי טעויות.
כלומר, ההשקעה מתאימה רק למי שמכסה את החודש ונשאר לו סכום גדול לחיסכון (כל אברך כולל ממוצע), או חובבי סיכונים (זן מסוים של אנשים. בד"כ הם כבר עמוק בתחום, גם בלי העידוד של אנשי גבעות למיניהם...)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 273 אורחים