היות שהשתכנעתי מדברי הטעם שכתב לי ידידי מותיקי וחשובי הפורום,
ידידי היקר,
לא הגיע זמן להוריד את הדוושה מהגז של הקורונה? תפסיק כבר להתכתב עצמך לדעת בעניין הקורונה? חבל על זמנך, על כבודך ועל תורתך.
עם מי אתה מתפלמס בפורום.....
עזוב, עזוב.
צר לי מאוד לראותך מתבזה בידי קטני דעת.
איני יודע אם תקבל שכר על הדרישה, אבל על הפרישה - שכרך גדול מאוד מאוד!
ידידך המעריך אותך באמת
לא ארחיב בדברי התגובה לרב ספראי, כי הנושא כבר נטחן עד דק.
רק כמה מילות סיכום,
יש כאן שני ציבורים שתפסו קצוות,
ציבור אחד הסתער בהתלהבות נוראה על מצות 'ונשמרתם' עם כל החומרות וההידורים,
גם כאלו שאינם מתקבלים על הדעת וגורמים סבל גדול (ולסבל גדול יש השלכות בכל המישורים, לא רק צער ועגמ"נ כהבנתך, אלא נזק נפשי, רוחני והתנהגותי),
גם כאלו הגורמים לביטול תורה ותפילה (אצל לפחות חלק מן האוכלוסיה) בהיקפים עצומים וכבירים,
כנראה הן בשל האמון האמיתי במערכת הבריאות והן בשל הרצון העז להסתדר עם מערכות השלטון ושיקולי 'חילול ד''.
לעומתו, ציבור אחר הסתער בהתלהבות על המשך קיום החיים התורניים תוך כדי הקורונה, וזאת בהוראת רבותיו.
וכפי שהובהר כבר, לדעת רוב הרבנים של אותו חוג, הלימוד והתפילה - ללא מסיכה!.
ברם, כשם שישנה היסחפות ב'ונשמרתם', סוג של 'או הכל או הכל', כך בלהיפך. יש אצל חלק מן הציבור היגררות לזלזול כללי כעיסקת חבילה.
ובאמת יש בזה קצת הגיון, כי אחרי הכל יש הרגשה של 'כאשר אבדתי אבדתי', הרי יש משהו לא הגיוני שאדם יחבוש מסכה רק ברחוב שאין בכך סכנה,
או רק בבר מצוה בין מנה למנה...
נמצא איפוא שבאורח די טבעי ציבורית לא ראינו כאן הנהגה ממוצעת והגיונית, משני הכיוונים,
וכל נסיון להטיח טענות ומענות שוב ושוב רק לכיוון אחד,
בלי להסביר את מהלכי הציבור השני בשום טעם, ובלי טענת 'גדולי ומאורי האומה',
אין בה משום ביקוש האמת.
כעת לחיטים בקצרה.
מי הרב שהתווה מדיניות לפיה אין ללכת עם מסכות כלל?
מי התווה מדיניות להשתיק את הוראות הגר"ח קניבסקי שליט"א ו'להקפיא' אותם לפי הצורך. מי התיר לאנשים לצער יהודים אחרים ולהיכנס למקומות סגורים ציבוריים ללא מסכות?
אף אחד. הדגשת מקומות סגורים ציבוריים. אם הינם משותפים לכלל הציבור, רוב רובו של הציבור שלנו אינו נכנס לשם בלי מסכה, באחריות גמורה!אסור ליהודים מבוגרים להגיע לבתי כנסיות, מחשש ששוב יגיעו האלה ללא מסיכות ואולי ידביקו אותם?
מותר להם, הם לא חייבים להתפלל בבתי כנסיות שמודיעים להם מראש שמתפללים פה בלי מסכות, הם יכולים להתפלל בבתי כנסיות אחרים או בחצרות. אם הם בכל זאת מגיעים, האחריות מוטלת בראש ובראשונה על ראשם. כשפלוני נשמר מאד והולך לישון עם מסכה או הולך בלילה עם מסיכה במקום פתוח, הוא גרם עגמת נפש רק לעצמו. הוא לא מזיק אחרים ולא מצער אותם.
נכון, אבל כשהוא מעיר למישהו או מסתכל עליו בפנים זעופות, או משרה אוירה מבוהלת בשכונה הוא מזיק לכולם. כשהוא סוגר מוסדות יש לזה המון השלכות והיבטים כלפי כולם.
המדינה, ובעצם העולם כולו, הכריז מלחמה על הפלג, וסממן המלחמה היא המסכה?
על דברי קינטור אלו כבר השבתי למעלה.