נחומצ'ה כתב:יהודי רגיל כתב:יושב סתר כתב:נחומצ'ה כתב:והנה, סיפור פיקנטי בן דורנו על רבי שקיבל יסורים לעצמו.
הרבי ר' אברהם מזוועהיל [נפטר בתש"ע], כשנה וחצי לפני פטירתו לקה במחלה הממאירה.
ועל שום מה?
זה התפרסם אחר פטירתו.
נכנס אליו אברך ירושלמי-חסידי וביכה לפניו שגילו אצלו את הארורה שבמחלות.
אמר לו הזויעהל רבי: "ראה, אתה אדם צעיר עם ילדים בבית אני כבר 'זקן' וכבר חיתנתי את כל ילדי,
א"כ אקח זאת על עצמי".
האברך היה בהלם.. אך הוא פטרו בחיוך, שחליפין הוי חליפין.
אז עכשיו, אם מתנגד אתה............
מתנגד קלאסי מתייחס לסיפורים הללו כחלום יעוף
אני מכיר אישית את המדובר
אגב, הוא לא חסיד זויעהל!
וגם אני לא
רק תסביר למתנגד, איך יהודי מוכן לוותר על חייו למען השני.
[אך למעשה קשה לאדם 'אנוכי', לקבל זאת....]
כמדומני, שהקביעה האמורה אינה נכונה כלל.גיזונטע קאפ כתב:את המושג "אנ"ש" יצרו החסידים
לבי במערב כתב:כמדומני, שהקביעה האמורה אינה נכונה כלל.גיזונטע קאפ כתב:את המושג "אנ"ש" יצרו החסידים
גא"מ כי ה'עקיצה' דלעיל היתה מיותרת לחלוטין. הערתי באה לשם הדיוק ההיסטורי בלבד.גיזונטע קאפ כתב:ואני קורא להימנע מעקיצות כאלו, וגם אני רק נאלצתי ונגררתי להגיב
חרסון כתב:כעת הכריזו רשויות הבריאות על מקרה רשמי ראשון של הדבקה חוזרת בארץ הקודש. ושמעתי, שבקופות השונות מתועדים עשרות מקרים שכאלה. ואם כן לכאורה פרחה לה תאוריית חסינות העדר עכ"פ באופן מובהק וטוטאלי. (למעשה בקרב יושבי מדינת הים הדבר ידוע שלא כל הנדבק מפתח נוגדנים, ואצל רבים הנוגדנים חלשים ומועילים לשבועות בודדים בלבד וכו. כל מרפאה מאפשרת לערוך בדיקה המספרת האם יש נוגדנים בדם ומהי רמתם. והתוצאות מדברות שם בעד עצמם בנקודה זו)
אבל אנ"ש דמחוזותינו מתגלים כמציאותיים עד אימה. מציאותיים עד כדי שוירוס מאיים נתפס אצלם כלא לגמרי קיים כל עוד, כנראה, שאי אפשר למשש אותו בידיים. ותיאוריות אפידמיולוגיות המובנות מאליהם לכל בר דעת אינם מתיישבות על ליבם יען אינם מצטיידות בתמונות להמחשה. חומרת הנגיף איננה נתפסת בתודעתם עד שהוא מכה רח"ל בבית פנימה, באופן מוחשי ממש ממש. וגם אז הם מתחילים להתווכח... נראה שעד שלא תמלא קריה נאמנה בני ברק, היל"ת, במאות בני ישיבה שישובו וידבקו בנגיף בשנית, לא תקפ"ץ, תמשיך ההדבקה החוזרת להישמע לחבר'ה שלנו כמו מיגו מצד כח הטענה. יתן ה' והתנהלות נבונה תצליח לחסוך מהם ומאיתנו "הוכחה" שכזו.
קו ירוק כתב:מעניין שבכל העולם זה לא מדווח באופן רשמי כמציאות רפואית
חרסון כתב:קו ירוק כתב:מעניין שבכל העולם זה לא מדווח באופן רשמי כמציאות רפואית
אציע לכת"ר להתעדכן. יש התקדמויות, לדאבוננו...
וגם אם הדברים לא היו טוטליים, הרי הספק בלבד אמור לגרום להפסקת הריצה המבוהלת וחסרת האחריות לעבר "חיסון העדר" הבלתי מובטח...
במחתרת - בלי ידיעת הרשויות: כך מטופלים מאות חולים קשים חרדים
תיעוד יוצא דופן: מערך חשאי של טיפול בחולים במצב קשה בחברה החרדית פועל בלי שמערכת הבריאות יודעת • מאות חולי קורונה מסרבים להתפנות לבתי חולים, נשארים בביתם ומקבלים סיוע רפואי מארגונים בקהילה מבלי לדווח למדינה • מייעץ לקהילות במאה שערים: "מתנהלת כאן אוטונומיה, אז מה - גנבנו משהו?"
יאיר שרקי
המהדורה המרכזית
| פורסם 11/10/20 21:58
במרתף אחד בשכונת מאה שערים בירושלים הוקם חמ"ל של ממש - המאבק החרדי החשאי בקורונה. למערך המאורגן הזה יש כ-220 מכונות חמצן שנמצאות בשימוש בקרב חולים ברחבי הארץ. עומדות לרשותם גם עשרות מכונות סטורציה שבעזרתן הם מודדים את אחוזי החמצן בדם לחולים. מכאן מנוהל מערך של מכשור רפואי, תרופות, ביקורי רופאים וכל מה שמאפשר להחזיק מאות חולים קשים בביתם - מבלי שמדינת ישראל יודעת.
אחד המתנדבים בארגון סיפר כי הם מחזיקים רשימה של כ-170 חולי קורונה קשים שנעזרים במכשירי חמצן וסטורציה שהמערך מספק להם. בסך הכל, הוא מעריך שארגון מספק ציוד רפואי או תרופות לכ-500 חולים בבית שמש, בני ברק, אשדוד, מודיעין ואלעד. ההחלטה מתי לפנות לבית החולים נתונה לרופאים המשתפים עמם פעולה. "הם מחליטים מתי הגבול שאי אפשר עוד לקחת אחריות", שיתף אחד המתנדבים.
אלו לא מקרים בודדים אלא שיטה - מירושלים ומחוצה לה. בשבוע האחרון תיעדנו חולה בן 76 שהיה במצב קשה. המתנדבים של המערך הגיעו אליו בין 3 ל-4 פעמים ביום להעריך את מצבו. יומיים שלושה הוא לא יכל לדבר, התקשה לנשום. "עברנו איתו ימים קשים", אמר ארה'לה. "לא בטוח שבבית חולים היו עושים לו מה שעשינו לו. להביא רופאים, עולה המון כסף. אבל זה חיים, זה שווה את זה". לאחר כמה שעות מצבו של הקשיש הדרדר, ורופא נקרא לטיפול. האישפוז בבית החולים שוב על הפרק.
כל הטיפול נעשה בבתים הצפופים של משפחות המגזר, בין הסלון למטבח לפינת האוכל. אנשים נוספים נמצאים בבית, לא ממוגנים. ולמרות זאת, הם בטוחים שהם נמצאים בידיים טובות. "אם רוצים להמשיך לחיות צריך להגיע לארגון, לא לבית חולים", אומרים בני המשפחה. "הוא מבוגר ולא ישימו לב אליו. בית חולים זה פחד גבהים, אין להם כוח אדם מספיק".
ד"ר רווי, אחד הרופאים שמלווים את המערך לא הסכים להיחשף והעדיף להתראיין רק כשהמסכה על פניו. הוא הולך על התפר הדק בין המערך החתרני הנזקק לשירותיו לבין הממסד הרפואי ממנו הוא מגיע. "אני לא נכנס לצד המשפטי", אמר. "אני לא שוטר, אני כרופא מטפל בבן-אדם. אני ממליץ להם לפעול בהתאם להוראות. המטרה שלנו זה לא לעזור לאנשים לעקוף את החוק. המטרה שלנו היא לעזור למערכת להוריד ממנה עומס. אין פה עניין של מדינה בתוך מדינה אין פה עניין של מערכת נפרדת".
פה בדיוק אפשר לזהות את הפער בין הרופאים לבין הקהילה שלא מתרגשת מביטויים כמו "אוטונומיה" או "מדינה בתוך מדינה". "יש אוטונומיה, אז מה?", שאל מתנדב נוסף במערך. "גנבנו משהו? יש סיכון? רק תרמנו".
התופעה הזו אמנם התחילה בחוגים האנטי-ציוניים הקיצוניים של מאה שערים אבל התפשטה לכל רוחב המגזר. אבי מימרן הוא בדיוק בקצה השני של המגזר החרדי מגיש רדיו פופולרי, מודרני, היה מקורב לרב עובדיה יוסף. איש הזרם הספרדי שהוא גם האגף הזהיר והממלכתי ביותר במגזר. אבל כשאבא שלו, בן 92, חלה הוא הרים טלפון לאותם עסקנים. "תוך חצי שעה הגיע רופא בבית של אבא שלי, חמצן, מחולל חמצן, סטורציה, ישר בדיקות דם למעבדה. רואים את הנתונים, ליווי יום יומי כל יום מה קורה איתו ואיך הוא מתקדם. ברוך השם היום אבא שלי הבריא מהקורונה, שהיום במדינה זה נדיר".
אפשר להתווכח עם הנתונים אבל קשה להתעלם מהחשיבה האחרת שהם מבקשים להציג כאן ובגללה גם הסכימו לחשוף בפנינו כבר חצי שנה בחשאי. "אני רואה את המציאות", שיתף אחד המתנדבים. "מחלימים וכמעט אין פה מתים, אז שיגידו מה שהם רוצים, אני רואה הצלת חיים. אם עושים את זה בכל הארץ, לא יקרסו בתי חולים וזה יהיה יותר יעיל ומקצועי''.
חרסון כתב:נראה שעד שלא תמלא קריה נאמנה בני ברק, היל"ת, במאות בני ישיבה שישובו וידבקו בנגיף בשנית, לא תקפ"ץ, תמשיך ההדבקה החוזרת להישמע לחבר'ה שלנו כמו מיגו מצד כח הטענה.
שש ושמח כתב:חרסון כתב:נראה שעד שלא תמלא קריה נאמנה בני ברק, היל"ת, במאות בני ישיבה שישובו וידבקו בנגיף בשנית, לא תקפ"ץ, תמשיך ההדבקה החוזרת להישמע לחבר'ה שלנו כמו מיגו מצד כח הטענה.
יש לך איזה פירכא על מיגו מצד כח הטענה?
שש ושמח כתב:חרסון כתב:נראה שעד שלא תמלא קריה נאמנה בני ברק, היל"ת, במאות בני ישיבה שישובו וידבקו בנגיף בשנית, לא תקפ"ץ, תמשיך ההדבקה החוזרת להישמע לחבר'ה שלנו כמו מיגו מצד כח הטענה.
יש לך איזה פירכא על מיגו מצד כח הטענה?
מקדש מלך כתב:כל מי שיקרא את דברי מוהר"ן במקורם, ולא מאתרים של אנשים לא מזוהים, יראה את האמת הפשוטה שהדברים לא אמורים בזמננו.
בריה נמוכה כתב: כמו הגר"א מוילנאֹ
חרסון כתב:ברצינות: ימי הקורונה גורמים לעגמומיות רבה ביחס לטבע האדם ולאופי הציבור. ובהנוגע לענייננו: אינני מצליח להבין כיצד יהודים העוסקים כל ימיהם בסוגיות הש"ס, בהיכי תמצא'ס ש"לא היו ולא יהיו לעולמים", בסברות דקות מן הדקות, אינם מצליחים לקלוט דבר לא-כזה-מופשט כמו נגיף ויראלי ודרכי התפשטותו. הכל היה נשמע להם כמו חלומות שחלמו אחרים על אחרים, ויחס רציני למגיפה התחיל אצלם רק כאשר קרב המשחית לבוא אל דלת הבית בצורה בלתי ניתנת להתעלמות. לא מצליח להבין כיצד ההבנה השכלית לא הצליחה, ולו במקצת, ליצור יחס רציני שכזה. התינח אצל יהודי מ'עמך' שעיסוקו כל היום הוא במוחש ובממושש. אבל עוסקי תורה???
(אינני שואל מצד קדושת התורה. נטו מצד הבנה שכלית...)
לבי במערב כתב:שוב: אלו דוגמאות בודדות בתוך ריבוי זרמי החסידות לארצותם (לובלין - פולין, וממשיכתה זידיטשוב - בגאליציע).
ייש"כ על הציון ל'היכל הבעש"ט' גל' לא (ע' סג ואילך), כי שם אכן הוזכרו גם כמה ממאורי החסידות שהורו בפירוש להשמע לרופאים. אך עדיין, אף במאמר הנ"ל התמקד בעיקר במתנגדים לרפואה (כנראה - מפני החידוש שבכך), ולא ליקט באופן מקיף את כל המצדדים בַּעֲדָהּ (שהם רוב מנין ובנין מזרמי החסידות לענפי').
חרסון כתב:כעת הכריזו רשויות הבריאות על מקרה רשמי ראשון של הדבקה חוזרת בארץ הקודש. ושמעתי, שבקופות השונות מתועדים עשרות מקרים שכאלה. ואם כן לכאורה פרחה לה תאוריית חסינות העדר עכ"פ באופן מובהק וטוטאלי. (למעשה בקרב יושבי מדינת הים הדבר ידוע שלא כל הנדבק מפתח נוגדנים, ואצל רבים הנוגדנים חלשים ומועילים לשבועות בודדים בלבד וכו. כל מרפאה מאפשרת לערוך בדיקה המספרת האם יש נוגדנים בדם ומהי רמתם. והתוצאות מדברות שם בעד עצמם בנקודה זו)
אבל אנ"ש דמחוזותינו מתגלים כמציאותיים עד אימה. מציאותיים עד כדי שוירוס מאיים נתפס אצלם כלא לגמרי קיים כל עוד, כנראה, שאי אפשר למשש אותו בידיים. ותיאוריות אפידמיולוגיות המובנות מאליהם לכל בר דעת אינם מתיישבות על ליבם יען אינם מצטיידות בתמונות להמחשה. חומרת הנגיף איננה נתפסת בתודעתם עד שהוא מכה רח"ל בבית פנימה, באופן מוחשי ממש ממש. וגם אז הם מתחילים להתווכח... נראה שעד שלא תמלא קריה נאמנה בני ברק, היל"ת, במאות בני ישיבה שישובו וידבקו בנגיף בשנית, לא תקפ"ץ, תמשיך ההדבקה החוזרת להישמע לחבר'ה שלנו כמו מיגו מצד כח הטענה. יתן ה' והתנהלות נבונה תצליח לחסוך מהם ומאיתנו "הוכחה" שכזו.
אאל"ט, ידוע לי על אחד שכזה (לכה"פ).ידידך - נעים ההליכות כתב:אני תוהה האם בין כל הסיפורים של חלו פעמיים יש אחד שפעמיים איבד חוש הריח, כי חוץ מזה אין סימן מובהק לקורונה.
לבי במערב כתב:ידידך - נעים ההליכות כתב:אני תוהה האם .
[אגב, ע"פ הנחיות משה"ב איבוד חוש הטעם והריח אינו נחשב לתסמין מובהק].
אור עולם כתב:כמובן שאיני בא להכריע בין המומחים, אבל יש כמה טענות:
א. איבוד חוש טעם וריח מצוי גם בנגיפי שפעת אחרים, ואפ' בצינון חריף.
ב. ישנם הרבה סוגי נגיפים ממשפחת "קורונה" כך שתיתכן הדבקה בא' ואח"כ באחר.
.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 75 אורחים