תוכן כתב:שמעתי בשם הרבנית רויז, שזה לכבוד יום טוב, שזה נחשב מאכל מיוחד.
חד ברנש כתב:בדיוק מאותה סיבה שאכלו גפילטע פיש, געלא ועוד מאכלים זולים.
עניות. עניות מנוולת.
כולם היו עניים מרודים.
גם כרוב היה ירק זול.
חד ברנש כתב:בדיוק מאותה סיבה שאכלו גפילטע פיש, געלא ועוד מאכלים זולים.
עניות. עניות מנוולת.
כולם היו עניים מרודים.
גם כרוב היה ירק זול.
עתניאל בן קנז כתב:חד ברנש כתב:בדיוק מאותה סיבה שאכלו גפילטע פיש, געלא ועוד מאכלים זולים.
עניות. עניות מנוולת.
כולם היו עניים מרודים.
גם כרוב היה ירק זול.
דומני שמע"כ טועה בזה.
אכן הכרוב היה ירק זול. אבל ה'כרוב הממולא' נחשב במאכל מכובד ויוקרתי. (כמובן אצל העשירים ממולא בבשר של ממש, ואילו אצל העניים...).
מתיאורי ספרי הזכרונות מהימים ההם, עולה שהגישו מאכל מכובד זה באירועים יוקרתיים דייקא. כגון חתונות אצל הגבירים, והקידוש שערכו ה'חתן תורה' וה'חתן בראשית' (שהיה בדרך כלל עשירי העיירה), וכיוצ"ב. וכך הפך להיות מאכל המזוהה עם 'שמחת תורה'.
אגב דומני שצ"ל 'האלפטעשס', והכ' שבכותרת נובעת מהגה/שיבוש במבטא רוסי.
לבי במערב כתב:מנהג ישראל הוא, ואם לא נביאים הם - בני נביאים הם.
על טעמו, ראה 'כבודו מלא עולם' ערך מאכלים אות סז (ריש ע' קיז). 'לקט שושנים' (צאנז) ע' 263.
גם שמעתי אומרים בזה, שרומז על התוה"ק - כשם שבכרוב מקלפים שכבה אחר שכבה ועדיין אל תוכו לא באת, כך התורה עומק לפנים מעומק יש בה ואין אדם עומד על סודה.
ולהעיר מהאמור בס' 'ביתו נאוה קודש' ע' תתשכד ובהע' 880.
עתניאל בן קנז כתב:
אגב דומני שצ"ל 'האלפטעשס', והכ' שבכותרת נובעת מהגה/שיבוש במבטא רוסי.
חיס כתב:הסיבה כי הם חגים נסתרים, חג אבל מותר במלאכה, והבשר המסתתר בכרוב מסמל את זה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים