גל של אגוזים כתב:מסופר על אחד מגדולי המקובלים שהלך לראות עבודת הנענועים אצל ההוסיאטין'ער זצ"ל שלקח שעות רבות [בלי גוזמא] והתבטא המקובל שאף אם נכוון כל כוונות האר"י והרש"ש ז"ל אינו צריך שיקח כ"כ הרבה זמן. חזרו על דבריו לההוסיאטין'ער זצ"ל וענה ע"ז 'מיר האבן בקבלה פונעם גרויסן מגיד נאך כוונות' [תרגומו: יש לנו מסורת מהמגיד הגדול עוד כוונות]. ומי יבוא בסוד קדושים.
סגי נהור כתב:גל של אגוזים כתב:מסופר על אחד מגדולי המקובלים שהלך לראות עבודת הנענועים אצל ההוסיאטין'ער זצ"ל שלקח שעות רבות [בלי גוזמא] והתבטא המקובל שאף אם נכוון כל כוונות האר"י והרש"ש ז"ל אינו צריך שיקח כ"כ הרבה זמן. חזרו על דבריו לההוסיאטין'ער זצ"ל וענה ע"ז 'מיר האבן בקבלה פונעם גרויסן מגיד נאך כוונות' [תרגומו: יש לנו מסורת מהמגיד הגדול עוד כוונות]. ומי יבוא בסוד קדושים.
ראה המעשה הנאה שבסוף הודעה זו.
מובן שאין מכאן ראיה אוטומטית שכל מי שמאריך שייך באמת לענינים כאלו, ובעיקרון לא נדרש לשם כך יותר מידיעה ב"חכמת הפרצוף", היינו, בחכמת עשיית פרצופים והעוויות פנים... אבל מי שבאמת "נוסע ללייפציג" אין להתפלא אם הדבר אורך לו זמן ממושך.
גימפעל כתב:
זאינץ כתב:ר' פישל וינגרטן ז''ל סיפר שאחד הדברים שהכי ''תפסו'' אותו מכ''ק האדמו''ר מיליובאוויטש זי''ע הוא שאצל כל האדמורי''ם ראה איך שמרעישים העולם בנענועים שלהם ואילו אצל האדמו''ר מיליובאוויטש היה הכל בפשטות גדולה בלי שום בליטות בבחינת ''לא ברעש ה''' [כמובן שאין בזה משום זלזול בשאר האדמורי''ם אלא כ''א ודרכו הוא].
גל של אגוזים כתב:גימפעל כתב:
ומאיפוא מנהג הכריעות והשתחואות
גל של אגוזים כתב:גימפעל כתב:
מאיזה אדמו"ר זה?
ומאיפוא מנהג הכריעות והשתחואות
חיים שאול כתב:מתחילים לעשות את זה רק משנהפכים לאדמו"ר או גם קודם?
חיים שאול כתב:מתחילים לעשות את זה רק משנהפכים לאדמו"ר או גם קודם?
חד ברנש כתב:חיים שאול כתב:מתחילים לעשות את זה רק משנהפכים לאדמו"ר או גם קודם?
רק אחרי שהופכים להיות אדמו"ר זוכים לדעת את הכוונות..
גל של אגוזים כתב:ומאין זה נובע, מהישמח משה? ומה הפשט [/סוד] בזה?
דרך אגב - מעניין מה הם 'ענפי' סאטמר?
אור עולם כתב:חד ברנש כתב:חיים שאול כתב:מתחילים לעשות את זה רק משנהפכים לאדמו"ר או גם קודם?
רק אחרי שהופכים להיות אדמו"ר זוכים לדעת את הכוונות..
מעולם לא למדתי כוונות, אבל מאחר ואני מכיר אדם העוסק בכוונות וראיתי את כמות הסידורים הנידרשת, קצת תמוה לומר שמיום פטירת אביהם עד עכשיו הספיקו האדמו"רים להיכנס לעניין כ"כ, ואולי מכינים אותם כבר בצעירותם.
גל של אגוזים כתב:ומאין זה נובע, מהישמח משה? ומה הפשט [/סוד] בזה?
דרך אגב - מעניין מה הם 'ענפי' סאטמר?
זאינץ כתב:ר' פישל וינגרטן ז''ל סיפר שאחד הדברים שהכי ''תפסו'' אותו מכ''ק האדמו''ר מליובאוויטש זי''ע הוא שאצל כל האדמורי''ם ראה איך שמרעישים העולם בנענועים שלהם ואילו אצל האדמו''ר מיליובאוויטש היה הכל בפשטות גדולה בלי שום בליטות בבחינת ''לא ברעש ה'''[כמובן שאין בזה משום זלזול בשאר האדמורי''ם אלא כ''א ודרכו הוא].
יבנה כתב:אצל אדמו"ר א' [קאסוב], מלבד האריכות, זה מלווה בקולות בכי ואנחות כבדות מלאות צער. מה פשר הענין?
דרומי כתב:בכלל בליובאוויטש לא היתה אריכות בענין זה של הנענועים ואינו חידוש של הדור האחרון.
[שמעתי שבניו יורק היה פתגם כזה של'הושענות' נוהרים לויליאמסבורג וב'הקפות' לקראון הייטס...]
עקביה כתב:יבנה כתב:אצל אדמו"ר א' [קאסוב], מלבד האריכות, זה מלווה בקולות בכי ואנחות כבדות מלאות צער. מה פשר הענין?
עבודה כ"כ קשה ומייגעת אין כל פלא שהיא גוררת בכי ואנחות כבדות ומלאות צער.
יבנה כתב:אצל אדמו"ר א' [קאסוב], מלבד האריכות, זה מלווה בקולות בכי ואנחות כבדות מלאות צער. מה פשר הענין?
פרנקל תאומים כתב:יבנה כתב:אצל אדמו"ר א' [קאסוב], מלבד האריכות, זה מלווה בקולות בכי ואנחות כבדות מלאות צער. מה פשר הענין?
אינני מקובל גדול וגם לא חסיד, אבל ב''יסוד ושורש העבודה'' כתב שיש לכווין בעת הנענועים שעי''ז יבטל הקב''ה מעלינו כל גזירות רעות. כך שבהחלט יש כאן מה לבכות ולהיאנח...
(מאידך, היסושוה''ע כותב שיש לעשותן בשמחה גדולה. ול''ק).
דרומי כתב:בכלל בליובאוויטש לא היתה אריכות בענין זה של הנענועים ואינו חידוש של הדור האחרון.
[שמעתי שבניו יורק היה פתגם כזה של'הושענות' נוהרים לויליאמסבורג וב'הקפות' לקראון הייטס...]
גל של אגוזים כתב:מסופר על אחד מגדולי המקובלים שהלך לראות עבודת הנענועים אצל ההוסיאטין'ער זצ"ל שלקח שעות רבות [בלי גוזמא] והתבטא המקובל שאף אם נכוון כל כוונות האר"י והרש"ש ז"ל אינו צריך שיקח כ"כ הרבה זמן. חזרו על דבריו לההוסיאטין'ער זצ"ל וענה ע"ז 'מיר האבן בקבלה פונעם גרויסן מגיד נאך כוונות' [תרגומו: יש לנו מסורת מהמגיד הגדול עוד כוונות]. ומי יבוא בסוד קדושים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים