דרופתקי דאורייתא כתב:היכן נכתב בפורום
אימתי נברא ה"זמן"
כוונתך לדיונים כאלו?
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 4556&hilit
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=31493
דרופתקי דאורייתא כתב:היכן נכתב בפורום
אימתי נברא ה"זמן"
סדנא דארעא כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:היכן נכתב בפורום
אימתי נברא ה"זמן"
כוונתך לדיונים כאלו?
viewtopic.php?f=17&t=33658&p=364556&hilit
viewtopic.php?f=7&t=31493
בברכה המשולשת כתב:דודי השמש בימינו, לעניין הלכות שבת?
שייף נפיק כתב:דובר כאן לא מזמן על ענין שמות האמוראים בזוהר, היכן דובר על זה?
ש. ספראי כתב:בדורות קדומים היו קהילות רבות שהציגו בפני הקהל בפורים הצגה, שהציגה את מכירתו של יוסף על ידי אחיו השבטים. אינני יודע מדוע בחרו כולם להציג דוקא הצגה זו בכל פורים, אך זאת היתה המציאות.
להצגה קראו "יוסף שפיל" והמהרי"ץ דושינסקיא זצ"ל כותב שאבותינו סיפרו לנו שדעתם לא היתה נוחה ממה שעשו הצגות ממכירת יוסף וקבלה בידם שכל מי שהיה לו חלק בהצגה זו, לא נוקה ממידת הדין.
ואמנם בספר הנודע "נטעי גבריאל" מספר שהגאון רבי אברהם הורוויץ זצ"ל חבר בד"ץ העדה החרדית ומחבר שו"ת "קנין תורה בהלכה", סיפר לו שזקינו בעל ה"פתחא זוטא" סיפר שראה במו עיניו את הרה"ק משינווא זצ"ל, שישב וצפה בהצגת "יוסף שפיל".
'גדולי הדור נבחרים לדון את דורם' - איה מקורו?דרופתקי דאורייתא כתב:היכן נכתב על דיינים של בית דין של מעלה שהם מהצדיקים של אותו דור שנפטרו וידעו לדון לפי ערך הדור?
תפילין במקומם – כל זמן התפילה?דרופתקי דאורייתא כתב:והיכן נכתב על הנחת תפילין שיש אצל מגדולי האדמורי"ם שתש"ר יורדות מעט מתחת לקו השיער?
עושה חדשות כתב:עושה חדשות כתב:עושה חדשות כתב:עושה חדשות כתב:עושה חדשות כתב:עושה חדשות כתב:ראיתי היום בגמ' בנזיר נא. "הכי קאמר גזז הרי זה גלגלים לא גזז מיבעי ליה",
וזכורני שדובר כאן פעם על גמ' במקו"א, שהגמ' דוחה דקדוק מסויים מהמשנה, כי אולי המשנה לא נקטה את הדין ההוא מחמת הספק.
זוכרים משהו?
נתקלתי כעת בדוגמא נוספת -
ע"ז סג. ותפשוט מדרבי אליעזר דא"ר אליעזר שקדמה והקריבתו דוקא הקריבתו אבל הקדישתו לא דרבי אליעזר גופיה קא מיבעיא ליה מאי מיפשט פשיטא ליה לרבי אליעזר דהקריבתו דוקא אבל הקדישתו לא דהא איתיה בשעת ביאה או דלמא הקריבתו פשיטא ליה והקדישתו מספקא ליה תיקו.
ועוד אחד -
מנחות מו. אמר עולא בעו במערבא תנופה עושה זיקה או אינו עושה זיקה פשוט ליה מדרבי יוחנן דאמר רבי יוחנן שחיטה עושה זיקה מכלל דתנופה אינו עושה זיקה דר' יוחנן גופא קא מיבעיא ליה מיפשט פשיטא ליה לרבי יוחנן דשחיטה עושה זיקה ותנופה אינו עושה זיקה או דלמא שחיטה פשיטא ליה ותנופה מספקא ליה תיקו.
ועוד -
מנחות סט: היא גופה קא מיבעיא ליה מפשט פשיטא להו לרבנן דבתר עיקר אזלינן לא שנא לקולא ולא שנא לחומרא או דלמא ספוקי מספקא להו ולחומרא אמרינן לקולא לא אמרינן.
אולי כבר שווה אשכול בפנ"ע.
וסוכה לג.
דרב פפא גופא מיבעיא ליה מיפשיט פשיט ליה דאין דחוי אצל מצות לא שנא לקולא ולא שנא לחומרא או דלמא ספוקי מספקא ליה לחומרא אמרינן לקולא לא אמרינן תיקו
ועירובין מג:
לפשוט מינה דאין תחומין דאי יש תחומין בחד בשבא לישתרי דלא אתא אליהו בשבת האי תנא ספוקי מספקא ליה אי יש תחומין או אין תחומין ולחומרא
אשרי יושבי ביתך כתב:האם יש אשכול של שמות חולים לתפילה - מלבד האשכול על חולי קורונה?
בן_אליעזר כתב:אשרי יושבי ביתך כתב:האם יש אשכול של שמות חולים לתפילה - מלבד האשכול על חולי קורונה?
אכן יש - על גדו"י עכ"פ: viewtopic.php?f=7&t=8184
לכשיבקע כתב:על האם יש ונטמתם במאכל אסור שנתבטל בששים (הפת''ש ביו''ד סו''ס קטז לא מיירי מזה), במעשה דרבי שמואל סלנט בההוא ינוקא שאכל טבל ונטמטם אף שאין בפרי אכזריות המבוארת ברמב''ן גבי בהמות אסורות, דברי מהר''ל דונטמתם יש בכל עברה דהטומאה ע''י שעבר על רצונו ית'.
על כל אלה, האם נכתב והיכן. ייש''כ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 99 אורחים