איש גבעות כתב:אטול נפשי בכפי ואתן דוגמא נוספת להתנהלות הכוחנית שלנו ביחס לחברה החילונית.
רופא עינים מהדסה עין כרם פירסם פוסט פוגע ומעליב כנגד משתתפי ההלוויה ההמונית של האדמו"ר מפיטסבורג ועל הדרך גם גיחך על מנהגם לחבוש זנבות שועלים לראשם.
פוסט פוגע ומעליב לכל הדעות.
בתגובה פירסם בטאון חסידי דרישה ציבורית נחרצת לפטר את הלה מעבודתו בבית החולים.
עכשיו נעשה סימולציה על מקרה הפוך.
יהודי חסידי פתח רשת חנויות למכשירי חשמל.
לאחר עשרות שנות השקעה ביסס הלה את פרנסתו ופרנסת בני ביתו.
כעת פירסם היהודי הלז לבני עדתו מאמר בה הוא תקף בחריפות את הציבור החילוני המורד במלכות שמים ואף כינה אותם "רשעים" וכדו'.
בתגובה מפרסם "ידיעות אחרונות" מאמר מיוחד ובו דרישה ציבורית נחרצת להוקיע את היהודי הנ"ל ולהטיל חרם על רשת החנויות שלו בשל הפגיעה בכבודו של הציבור החילוני.
האם היינו מעונינים שכך יתנהלו הדברים??
שהשקעה של עשרות שנים תרד לטמיון בשל כתיבת ביטויים, פוגעניים ככל שיהיו?
שחופש הביטוי החשוב גם לנו ייפגע ללא תקנה??
אלא מאי?? כעת אנו המחרימים ובנו קשה לפגוע, ולו רק משום שאין כמעט אנשים חרדים המכהנים בתפקידים ציבורים.
אבל מה יקרה ביום שגם אנשים חרדים יכהנו בתפקידים ציבוריים, האם נסכים לפגיעה אנושה בקריירה שלהם בשל העובדה שהם התבטאו בצורה שאינה הולמת כלפי הציבור החילוני??
חומר למחשבה.
יפה כתב הרב איש גבעות
ואני בעניי לא מצליח להבין, האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל היה גברא רבא מאד עובד ד' באמת (יבואו אנשי אשדוד ויעידו, וביודעי קאמינא) אבל האם בשל כך היה צריך להתנהל בחוסר אחריות באשכבתיה ולגרום לחילול ד' ועוד להתלונן אחר כך?! לא מספיק שהרבי נלב"ע מהנגיף ל"ע?
באותו ערב התקיימה בבני ברק הלווית גאון מופלג מוותיקי מרביצי התורה על פי 'ההנחיות', האם היה חסר ב'יקרא דשכבי', לא חושב. בכל התקופה האחרונה היו כמה וכמה הלוויות לא תקפ"ץ שהיו לפי 'ההנחיות' ולא גרע מכבוד הנפטרים. למה לזלזל ולומר אם בבלפור מותר גם לנו מותר?! האם אנו דומים לאלו שאין ערך חיי אדם אצלם?! אתמהה.
האם ההתקהלויות והאלימות מדי ערב בריכוזי בני התורה עושה טוב למישהו?! זה ימנע מהמגיפה ל"ע לבוא בשערינו. רק הבקר פורסם על כמה יהודים יקרים שנלכדו במגיפה רח"ל, אפה מעט אחריות ציבורית?!
'רחם נא קהל עדת ישורון... והושיענו אלוקי ישענו...'