נחומצ'ה כתב:בוא ננסה להמשיל מכיוון שונה.
הנני הקטן קרוב לארבעים, ואוטוטו מתחיל עם חתונות הילדים בשעטומ"צ.
תשאל אותי היום מהיכן ירק חי? וכסף מנלן לנישואין? אין לי תשובה.
אך תשאל את בן השישים ושבעים איך הם חיתנו ילדים, הוא גם יענה 'לא יודע', הקב"ה סייע ויפתח לך מסכת שלימה באמונה.
כלומר: שהקורונה התחילה, כולנו הסתגרנו חששנו. אבל אז האדמורי"ם קלטו, א"כ אז זהו, נסגור הכל, העולם נגמר,
אין תורה, אין ישיבות, אין חינוך, אין כלום?!
אלא השלך על ה' יהבך.
יאמר ברורות. איני ממכחישי הקורונה, אני לא בן משפחת לס.
אך צריך 'לחתן את הילדים',, צריך לגדל ילדים,, והעולם לא נעצר.
אז נכון שיש נפגעים בנפש בגוף וברוח מנישואי הילדים
[הווארט הידוע של הלב שמחה, "אם ראית אמבולנס, תאמר 'מזל טוב', זה או יולדת או מחותן"....]
מה גם, שהפחד מההידבקות ירד. למה? כי רובא דרובא עוברים זאת בקלות
[עד"מ אלף יצאו לתלמוד ואחד יצא 'מרן'. הוי אומר, ה'אלף' סייעו לאותו מרן,
א"כ גם כאן, אלף נדבקו ואחד נפגע על-באמת].
ונחזור לנושא האשכול גופא.
רוב מכחישי הקורונה באנ"ש [בהתנהגות...], שייכים לקבוצות המיעוט מבחינה פוליטית-עסקנית,
כך שאין להם מה להפסיד.
בטוחני שאם היו שולטים עכשיו במערכות המפלגה וכדומה, ודאי גם הם היו יוצאים בהנחייות דומות לשמירה וכו'
כי כשאתה נמצא בפוקוס מבחינת התקשורת והממשל, אתה מחויב יותר...
ברוח אושפיזא דאהרן כהנא קדישא
אסיים בברכת אוהב שלום, לנו ולכל ישראל
ברכנו אבינו, כולנו כאחד יחד.
יושב הארץ כתב:בחדרי:
הגר"פ פרידמן, ראש הכוללים של בעלזא וראש ישיבת 'מבקשי השם' ללימוד תורת הנסתר מגולל בהתייחסות ראשונה ומפורטת בביטאון 'המחנה החרדי' על ההנהגה הייחודית בחצר חסידות בעלזא ביחס לנגיף הקורונה • "יש מצבים שבהם הפסוק 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' לא קיים"
אנשים באים בטענה שבסופו של דבר כמה מאנ"ש נפטרו לבית עולמם. איך אפשר להתעלם מהנתון הזה? הגם שבקהילות אחרות אירע כך למרות ששמרו על ההוראות, אבל עדיין אנשים שואלים למה אנחנו לא מתייחסים לנושא אצלנו.
"ובאשר לטענות על נפטרים: אכן, זוהי מציאות כואבת מאוד. איש לא התעלם ממנה. איש לא ניסה להסתיר אותה. היא עובדה קיימת, ובכל מגיפה יש קרבנות, ובכל מקום לצערנו. הנגיף אינו מבחין בין דם לדם".
"אולם כאמור, מדובר כאן במלחמה רוחנית! ויש לנו כללים על פי התורה כיצד להתייחס אליה ומה חובתנו לעת כזאת".
"גם כאשר הולכים על פי ה', יש לצערנו לפעמים קרבנות, ומי לנו גדול מאדוננו דוד עבד ה', שיצא להילחם מלחמות ישראל בגויים, ושאל באורים ותומים לפני כן, ואף קיבל תשובה ברורה מהקב"ה שעליו לצאת למלחמה. ובכל זאת אנו מוצאים 'וייפול מן העם מעבדי דוד'. או במלחמה על צקלג בה שָׁבוּ את כל הנשים והילדים שהיו בעיר, עד שאומר הנביא 'וַתֵּצֶר לְדָוִד מְאֹד כִּי אָמְרוּ הָעָם לְסָקְלוֹ, כִּי מָרָה נֶפֶשׁ כָּל הָעָם אִישׁ עַל בָּנָיו וְעַל בְּנֹתָיו'...
שומע ומשמיע כתב:הנושא כפי שנפתח האשכול אינו נתינת כותרת לקהילה מסוימת בציבור מול קהילה אחרת, או טענה על נהנתנות.
הנושא הוא הפיל והחרסינה והחנות והשברים.
נחומצ'ה כתב:ונחזור לנושא האשכול גופא.
רוב מכחישי הקורונה באנ"ש [בהתנהגות...], שייכים לקבוצות המיעוט מבחינה פוליטית-עסקנית,
כך שאין להם מה להפסיד.
בטוחני שאם היו שולטים עכשיו במערכות המפלגה וכדומה, ודאי גם הם היו יוצאים בהנחייות דומות לשמירה וכו'
כי כשאתה נמצא בפוקוס מבחינת התקשורת והממשל, אתה מחויב יותר...
ארי שבחבורה כתב:יושב הארץ כתב:בחדרי:
הגר"פ פרידמן, ראש הכוללים של בעלזא וראש ישיבת 'מבקשי השם' ללימוד תורת הנסתר מגולל בהתייחסות ראשונה ומפורטת בביטאון 'המחנה החרדי' על ההנהגה הייחודית בחצר חסידות בעלזא ביחס לנגיף הקורונה • "יש מצבים שבהם הפסוק 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' לא קיים"
אנשים באים בטענה שבסופו של דבר כמה מאנ"ש נפטרו לבית עולמם. איך אפשר להתעלם מהנתון הזה? הגם שבקהילות אחרות אירע כך למרות ששמרו על ההוראות, אבל עדיין אנשים שואלים למה אנחנו לא מתייחסים לנושא אצלנו.
"ובאשר לטענות על נפטרים: אכן, זוהי מציאות כואבת מאוד. איש לא התעלם ממנה. איש לא ניסה להסתיר אותה. היא עובדה קיימת, ובכל מגיפה יש קרבנות, ובכל מקום לצערנו. הנגיף אינו מבחין בין דם לדם".
"אולם כאמור, מדובר כאן במלחמה רוחנית! ויש לנו כללים על פי התורה כיצד להתייחס אליה ומה חובתנו לעת כזאת".
"גם כאשר הולכים על פי ה', יש לצערנו לפעמים קרבנות, ומי לנו גדול מאדוננו דוד עבד ה', שיצא להילחם מלחמות ישראל בגויים, ושאל באורים ותומים לפני כן, ואף קיבל תשובה ברורה מהקב"ה שעליו לצאת למלחמה. ובכל זאת אנו מוצאים 'וייפול מן העם מעבדי דוד'. או במלחמה על צקלג בה שָׁבוּ את כל הנשים והילדים שהיו בעיר, עד שאומר הנביא 'וַתֵּצֶר לְדָוִד מְאֹד כִּי אָמְרוּ הָעָם לְסָקְלוֹ, כִּי מָרָה נֶפֶשׁ כָּל הָעָם אִישׁ עַל בָּנָיו וְעַל בְּנֹתָיו'...
אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ וְעַתָּה מְרַצְּחִים
הרואה כתב:לפני שנה הנסיונות של שפיכות דמים נשמעו לנו כל כך רחוקים...
במקביל לתורה התפתחה חרדיות (שפה, מוסיקה, קוד לבוש, סדר יום, תרבות פנאי).
וכמו כל ערך נכרי, גם זה בתחילתו לא מפריע, רחר כך נוגס קצת, עד שאחרי דור וחצי עומדים על כף המאזניים החרדיות לעומת ההשמרות מאביזרייהו דשפיכות דמים, והעיקר הזהרו בגחלתן ודעביד כמר וכו'.
והאמת והשלום והרוצחים אהבו.
אף בחור לא נשר בגלל מסכה, ולא בגלל 2 מטר, נא לא לבלבל את המח.
הישיבות והת"תים חייבים להמשיך תוך הקפדה מקסימלית קפסולות וכו', לגבי תפילות במניין יש לדון, אבל מי התיר טישים, שמחות בית הושאבה, תפילות במניינים ענקיים באריכות ובצפיפות, וכו'?!
ידינו לא שפכה את הדם הזה - שלא ראינו ופטרנו בלא מזון ובלא לויה. מכאן שאם ראו ופטרוהו - ידיהם כן שפכו את הדם הזה רח"ל. וזה עוד א. בשב ואל תעשה ב. על אדם שלא ביקש עזרה ג. יתכן שאין לו צורך בה.
על הרעים חרה אפי - כד רגיז רעיא על ענא וכו', שנלחמים בשוטרים במקום להלחם ברוצחים, ומרוב גאוותם לא שבים לאחור ואומרים טעינו, גם כשמקורביהם מתים בזה אחר זה.
רוב ככל הת"ח מכל החוגים תומכים בהשמרות ככל האפשר מי יותר ומי עוד יותר, וכנגדם עומדים אנשים שמה שהם עשו כדי להיות כ"ק זה בעיקר להיולד, מכאן הדרך סלולה להחיות ולהמית.
מקרא זה אפשר לקרות בשופי על משה"ב, היושב אף הוא ב'קרי' נאמנה'...ארי שבחבורה כתב:אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ וְעַתָּה מְרַצְּחִים
הרואה כתב:לפני שנה הנסיונות של שפיכות דמים נשמעו לנו כל כך רחוקים...
במקביל לתורה התפתחה חרדיות (שפה, מוסיקה, קוד לבוש, סדר יום, תרבות פנאי).
וכמו כל ערך נכרי, גם זה בתחילתו לא מפריע, רחר כך נוגס קצת, עד שאחרי דור וחצי עומדים על כף המאזניים החרדיות לעומת ההשמרות מאביזרייהו דשפיכות דמים, והעיקר הזהרו בגחלתן ודעביד כמר וכו'.
והאמת והשלום והרוצחים אהבו.
אף בחור לא נשר בגלל מסכה, ולא בגלל 2 מטר, נא לא לבלבל את המח.
הישיבות והת"תים חייבים להמשיך תוך הקפדה מקסימלית קפסולות וכו', לגבי תפילות במניין יש לדון, אבל מי התיר טישים, שמחות בית הושאבה, תפילות במניינים ענקיים באריכות ובצפיפות, וכו'?!
ידינו לא שפכה את הדם הזה - שלא ראינו ופטרנו בלא מזון ובלא לויה. מכאן שאם ראו ופטרוהו - ידיהם כן שפכו את הדם הזה רח"ל. וזה עוד א. בשב ואל תעשה ב. על אדם שלא ביקש עזרה ג. יתכן שאין לו צורך בה.
על הרעים חרה אפי - כד רגיז רעיא על ענא וכו', שנלחמים בשוטרים במקום להלחם ברוצחים, ומרוב גאוותם לא שבים לאחור ואומרים טעינו, גם כשמקורביהם מתים בזה אחר זה.
רוב ככל הת"ח מכל החוגים תומכים בהשמרות ככל האפשר מי יותר ומי עוד יותר, וכנגדם עומדים אנשים שמה שהם עשו כדי להיות כ"ק זה בעיקר להיולד, מכאן הדרך סלולה להחיות ולהמית.
הגה"ח רבי פנחס פרידמן, ראש הכוללים של בעלזא וראש ישיבת המקובלים, העניק שיחת חג לביטאון החסידות, המחנה החרדי. במהלך השיחה, התייחס בהרחבה לגישת האדמו"ר מבעלזא לנגיף הקורונה. באדיבותם, אנו מביאים את הקטע הרלוונטי המלא:
ביקשנו מהחברותא של מרן שליט"א להידרש לסוגיית ייחודיותה של בעלזא בעניין, כאשר כמעט כל העולם עומד מעבר אחד, ובעלזא בהנהגת כ"ק מרן שליט"א צועדת בקומה זקופה אחרי הרועה הנאמן.
"לא שמעתי ממרן שליט"א דברים מפורשים", נעתר הגר"פ פרידמן לשוחח על הנושא המורכב. "לכן כל מה שאומַר בנושא, הוא רק מה שאני משער שהבנתי מתוך מה שראיתי בהנהגת מרן".
בטרם פותחים את הנושא כדי לקבל זווית הצצה ייחודית ומחכימה, מתנה איתי הגר"פ שאכתוב בצורה המפורשת ביותר את המילים הבאות: "איננו מתכוונים לעסוק בהשוואה של בעלזא מול קהילות אחרות הנוהגות כהוראת רבותיהן, ובוודאי ובוודאי שאין כאן שום התייחסות של ביקורת כלפי מנהיגים אחרים. כל ההתייחסות שתובא כאן, היא אך ורק למה שאני הבנתי מתוך הנהגת מורי ורבי כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א".
אין כאן המקום להאריך בתיאורים על ההרס שהביא בכנפיו נגיף הקורונה, כמו גם על הנזקים בגוף וברוח שנגרמו. הקוראים כולם שמעו ואף חלילה חוו זאת יותר משנוכל לתאר. ניגש אפוא לעניין כפי ששאלנו בראיון:
אנשים מכנים את חסידי בעלזא "מכחישי קורונה". יש מקום לטענה כזו לנוכח ההנהגה הייחודית של כ"ק מרן שליט"א בתקופה זו?
"להגיד שאין קורונה זו טמינת ראש בחול", משיב הגר"פ בצורה חדה וחותכת. "לא רק שאין הכחשה, אלא שכולנו חייבים לדעת שעת צרה היא ליעקב. יהודים רבים - בתוך כלל בני האדם בעולם - סובלים מהשפעות הנגיף, הן במישרין והן בעקיפין.
"הקב"ה שלח אלינו יצור קטן שהפך את העולם כולו. זו עובדה. כיהודים מאמינים אנחנו חייבים להפנים שלא מדובר ב'ווירוס סיני' ולא ב'מגפה'. ההגדרות הללו הן לא נכונות עבור יהודי מאמין. בפרט לנו, האמונים על דרך הבעל שם טוב הקדוש, שכל דבר בעולם נעשה בהשגחה פרטית.
"הקב"ה מדבר אלינו. אם נרצה להעניק כותרת להשגחה הפרטית הזו, בורא עולם רוצה שנפנים שיש מנהיג לבירה. שאנחנו בידיו ועלינו להתחזק בביטחון בו.
"ובקשר למה שאנשים תוהים על הצורה הייחודית בה נוהגת בעלזא בימים אלו, חייבים להבין דבר אחד: את מה שיודעים כולם - ואף הרבה מעבר לכך - מרן שליט"א יודע ומבין בעצמו. הנתונים כולם הונחו בפניו בכל התפתחות שהייתה.
"למרות שהוא ראה הכל, הוא החליט לנהוג בצורה שונה מרבים אחרים. אבל שום החלטה לא התקבלה בקלות, חלילה. הכל נעשה בכובד ראש ולאחר שיקול דעת מעמיק ורציני".
רמטכ"ל יוצא למערכה
"אין כאן רק מלחמה על הגוף", חורץ הגר"פ פרידמן ברורות. "יש כאן מלחמה בשתי מערכות. מערכה ראשונה היא על הגוף הגשמי, על הבריאות, על איכות החיים ועל החיים עצמם. אולם זו המערכה הקטנה. המערכה הגדולה יותר ניטשת בין כוחות הקדושה לסטרא אחרא. יש פה מלחמה בין אור לחושך, בין קודש לחול.
"אנשים מנפנפים בפסוק 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. וזה נכון. אבל חייבים לזכור שיש כאן שתי 'נפשות', רוחנית וגשמית. לכן, יותר ממה שחייבים לשמור על הנפש הגשמית כדי שתוכל לקיים את מצוות התורה, באותה מידה יש לשמור שלא תאבד הנפש הרוחנית כדי להציל את הנפש הגשמית ויצא שכרו בהפסדו.
"אם ננקוט בדימוי המפורסם של ה'חובות הלבבות': יש לפנינו מערכה קטנה ומערכה גדולה. המערכה הקטנה היא על ענייני הגוף ובריאות הנפש, המערכה הגדולה והחשובה הרבה יותר היא על הנשמה היהודית וענייני הרוחניות. האם יהי' בשביל מי לשמר את הגוף?!
"אתן דוגמה, לא שאני משווה כמובן", מסתייג הגר"פ תוך כדי דיבור, "אני רק רוצה להמחיש את הנתונים כדי להבין שיש מצבים שבהם הפסוק 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' לא קיים. חז"ל אומרים שאסור לאדם למסור עצמו להריגה אם דורשים ממנו לעבור על עבירה כלשהי, לבד משלוש עבירות - עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים. יוצאת מכלל זה, היא 'שעת השמד', בה אומרים חז"ל שיש למסור את הנפש אפילו על צבע השרוך של הנעליים.
"אם בשעת השמד יגיע גוי ויבקש מיהודי להחליף את השרוך בנעל לשרוך בצבע אחר, כמנהג הגויים, יש למסור את הנפש על כך ולא להיכנע!
"כאמור, אין כאן השוואה למצב שלפנינו, אבל זו דוגמה לכך שיש פעמים שחייבים לנהוג אחרת.
"בימים שאנשים בארץ הקודש צחקו מנגיף הקורונה, ובפורים הוא אף שימש נושא לבדחנות, מרן שליט"א כבר ראה בדיוק לקראת מה הולכים. הוא התאונן על חינוך הדור הצעיר, על בני הנעורים שיכולים לרדת פלאים ברוחניות. על כל אלו שייכנסו למרה שחורה, שהפחדים יעסיקו את דמיונם ויחוללו שמות בנפשם. לפעמים עד כדי מצב בלתי הפיך...
"לשמור על הגוף על חשבון השמירה על הנפש, בלי להבין שעת צרה זו היא מלחמה מכוונת בין כוחות הקדושה לסטרא אחרא גם על הרוחניות, לא פחות מאשר על הגוף - יכולה להוביל לאבדון נפשות רבות ואז אין כל תועלת בשמירת הגוף.
"במבט שבו אני ראיתי את הדברים", מסביר ראש ישיבת 'מבקשי השם' את העניין, "כ"ק מרן שליט"א פענח את התמונה שהוצגה לפניו וקיבל החלטה נועזת. כאשר כולם הסתבכו עם הנגיף וניסו להבין כיצד להילחם בו, מרן שליט"א כבר גיבש עמדה ופעל לפי'. הוא נעמד כרמטכ"ל בשדה הקרב והכריז בדרכו הייחודית: אני אוציא את הסרים למשמעתי מהצרה הזו במינימום נזקים אפשרי.
"הרמטכ"ל הזה לא מדבר במילים. הוא לא מתרברב ביכולות לא-לו. הוא לא מחזיק מעצמו והולך עם הדעה שלו. הוא רק קורא את המפה שלפניו ביכולות ובכלים שעומדים לרשותו, ומקבל החלטה מושכלת לפיהם. כשהוא נקי מנגיעות אישיות, כשהוא לא משיב דבר למחרפיו ולא מבטל את דברי אלו שסוברים אחרת ממנו.
"דבר אחד ניתן לציין בוודאות: בסיומו של זמן קיץ תש"פ, ראינו כמויות עצומות של בנים ובנות מטובי הקהילות שלא שבו אל מקומות הלימוד שלהם. את הסכנה הזו ראה מרן שליט"א בעינו הפקוחה למרחוק כבר בתחילת חודש ניסן! מיד בתחילת ההוראות הממשלתיות הוא התאונן ובכה על החינוך הטהור שעומד בפני סכנה, על מצב הנפש שעלול להידרדר...
"אם נרצה לסכם זאת במשפט אחד: כאשר יש לפנינו סכנה ודאית בנפש על פני ספק סכנה בגוף, צריכים הרבה מאוד שיקול דעת והרבה אחריות כדי לפסוק לטובת ספק-סכנה בגוף, על פני הנפש והאידישקייט. בעת האחרונה נשמעים עוד ועוד קולות בקרב היהדות החרדית הקוראים לתת פרופורצי' נכונה לסכנת הנגיף, ולהתמקד בהצלת נפשות האמיתית - נשמות ישראל".
בכל מלחמה יש קרבנות
כאשר מועלים על השולחן ענייני שמירת המרחק ועוד, כאשר יש שטוענים שכפי שמתכנסים בבתי כנסיות ובבתי מדרשות ללימוד תורה, כך אין שום צורך להיזהר בחוץ, עונה הגר"פ שיש לחלק בין הדברים.
"לא שמעתי בשום מקום שמרן שליט"א הביע דעה לגבי ההתנהגות במרחב הציבורי. השכל הישר מורה שחובת הזהירות שלא להידבק בנגיף קיימת. בוודאי שאל לו לאדם ללכת שאנן ולאפשר לעצמו להידבק בשביל ענייני נוחות כאלה ואחרים.
"באשר לשמירת מרחק בבתי כנסיות ובבתי מדרשות, לפי דעתי כאשר עוסקים ברוחניות ודואגים שלמרות המהומה בעולם סדר היום היהודי לא ייפגע, ואדרבה משתדלים להגביר חיילים לתורה ולקרבת א־לוקים ולעבודה רוחנית ברמה גבוהה יותר - הרי שזכות התורה מגינה ויש לנו על מי לסמוך. 'אורך ימים בימינה'".
אנשים באים בטענה שבסופו של דבר אנשים נפטרים אצלנו. איך אפשר להתעלם מהנתון הזה? הגם שבקהילות אחרות נפטרים לא פחות למרות ששמרו על ההוראות, אבל עדיין אנשים שואלים למה אנחנו לא מתייחסים לנושא אצלנו.
ראשית, אני מקבל נזיפה על עצם ההשוואה לקהילות אחרות. "אצלנו לא יורדים נמוך", מסביר לי הגר"פ בצורה חד משמעית. "אנחנו לא בודקים מה קורה בקהילות אחרות כדי להצדיק את שיטתנו. יש לנו מנהיג ושיטתו עומדת בפני עצמה. כל השוואה אינה במקום ולא רלוונטית.
"ובאשר לטענות על נפטרים: אכן, זוהי מציאות כואבת מאוד. איש לא התעלם ממנה. איש לא ניסה להסתיר אותה. היא עובדה קיימת.
"אולם כאמור, מדובר כאן במלחמה רוחנית! ובמלחמה - כל מלחמה - יש קרבנות!
"מי לנו גדול מאדוננו דוד עבד השם, שיצא להילחם מלחמות ישראל בגויים, ושאל באורים ותומים לפני כן, ואף קיבל תשובה ברורה מהקב"ה שעליו לצאת למלחמה. ובכל זאת אנו מוצאים בתנ"ך 'וייפול מן העם מעבדי דוד'. או במלחמה על צקלג בה שָׁבוּ את כל הנשים והילדים שהיו בעיר, עד שאומר הנביא 'וַתֵּצֶר לְדָוִד מְאֹד כִּי אָמְרוּ הָעָם לְסָקְלוֹ, כִּי מָרָה נֶפֶשׁ כָּל הָעָם אִישׁ עַל בָּנָיו וְעַל בְּנֹתָיו'...
"פעם אחת בתנ"ך מופיעה מלחמה בלי קרבנות בנפש, והכתוב מציין אותה ומייחד אותה מן השאר: במלחמת מדיין הגיעו אנשי המלחמה אל משה רבנו ובישרו לו בשורה טובה 'עבדיך נשאו את ראש אנשי המלחמה... ולא נפקד ממנו איש'. בשל הפלאיות שבדבר, הם רוצים להקריב קרבן מיוחד להשם..."
עַל גּוֹזָלָיו יְרַחֵף
דבר אחד מרגש את הגר"פ פרידמן יותר מכל. הוא, שאינו מרבה להחצין רגשות אישיים, לא כולא את רגשותיו ומדבר מנהמת לבו בצורה גלוי' וברורה.
"לאורך כל התקופה הקשה הזו, מרן שליט"א עמד בראש צאן מרעיתו. הוא לא נסע לטלז-סטון לנופש, למשל. למרות שבתוך התקופה חלו חודשי הקיץ בהם הוא נוסע באופן קבע לנוח מעט. הוא לא הסתתר מאחורי מחיצות זכוכית ולא הסתגר בחדרו.
"אדרבה, הוא פתח את אוצרו הטוב, קיבל קהל לעצה ולברכה. כתב מכתבי חיזוק ועידוד לקהל הקודש ודאג שיהי' מי שידאג למבוגרים, לחולים, לבודדים. שלא יזניחו אותם בעת הזו בשל החשש מהנגיף. שלא יישאר אף יהודי מבוגר שאין לו היכן להתארח או שאין מי שידאג לו לצרכים האלמנטריים.
"הוא מסר את נפשו, פשוטו כמשמעו, ולמרות היותו בקבוצת סיכון מפאת גילו, הוא עשה בדיוק את מה שהבין שנדרש ממנו לפי שיקול דעתו. הוא שמר בעינא פקיחא על צאן מרעיתו, ובמסירות נפש שאין למצוא דוגמתה - הנהיג את עדתו והלך בראשם.
"הוא הראה בצורה הפשוטה ביותר: עמו אנכי בצרה!
"לא זו בלבד שהוא דאג לכל שכבות הקהל, אלא שהוא אף לקח אחריות מלאה על ההחלטות שקיבל. הוא לא הסתתר מאחורי אף אחד ולא הסתגר. הוא יצא כגיבור בראש המחנה, מנווט את הספינה במים טרופים לעבר חוף מבטחים.
"הופעלו עליו לחצים אדירים. מי לא ניסה להתערב ולפעול אצלו לשנות את החלטותיו? החל בטענות של חילול השם ועד לטענות של פיקוח נפש. אולם מרן שליט"א לא ראה לנכון לשנות את עמדותיו, בשל כך שמדובר בפיקוח נפש רוחני ולכך טרם ניתן מענה מאת אלו שבאו בהפצרות ואף באיומים. הוא עמד איתן והמשיך לשמור את קהלו מפני הסכנה שראה בצורה מוחשית.
"הוא לא ענה למחרפיו דבר! הוא לא ביטל את דברי האחרים שסברו אחרת ממנו. הוא שמע את דבריהם, העניק להם את הכבוד הראוי להם. והמשיך בדרכו, באמונתו, כאמור - עד כדי מסירות נפש.
"לדעתי זוהי ההנהגה הנעלית ביותר: מנהיג שלוקח על עצמו את קיתונות הבוז והלעג, את הדיבורים בכל מקום על כך שהוא מסכן בהתנהלותו את כולם. התנהגותו הכריזה בלא מילים 'מוטב ייכנס החץ בי ולא בבני'... ישב בדד ויידום, כי נטל עליו!
"זכינו, בעלזער חסידים, לראות עין בעין את קיום בקשתו של משה רבנו מהקב"ה, עת שביקש לפני פטירתו שימנה השם יתברך מנהיג לישראל: 'יִפְקוֹד ה' אֱ־לֹקֵי הָרוּחֹות לְכָל בָּשָׂר אִישׁ עַל הָעֵדָה, אֲשֶׁר יֵצֵא לִפְנֵיהֶם וַאֲשֶׁר יָבוא לִפְנֵיהֶם וַאֲשֶׁר יוֹצִיאֵם וַאֲשֶׁר יְבִיאֵם' - - -
"יהי רצון שנזכה בקרוב ממש שתחלוף הצרה מעל כל ישראל בכל מקום שהם, שנזכה במהרה ללכת לקראת משיח צדקנו ומלכנו בראשנו, וליהנות מסוכת עורו של לווייתן בצילא דמהימנותא".
נוטר הכרמים כתב:אני פשוט המום מדברי הרואה.
כפי שכבר נטען לא אחת,
הרי כיום הזה אין חוג חרדי ששומר על הכללים כפי שנוסחו ע"י גורמי השלטון - משה"ב ושות'.
בתי הכנסיות של דגה"ת פתוחים בניגוד לחוק.
בחסידות גור עברו היום ל'גוט מועד' מאות ואולי אלפים בניגוד לחוק.
חצר הגרח"ק שליט"א ערך היום התקהלות מאוד 'דחופה' "לפי הכללים".
(אכן, לא נראה לי כי יש מישהו שם שעדיין לא נדבק).
ואם זה לא מספיק, דווקא משפחת הגרי"ג שליט"א, שבניגוד לכל מיצגי השווא בישיבתו,
ערכה מנין מצומצם לפי כל הכללים, כמעט כל המנין נדבקו בראש השנה.
אז מאן מפיס לך?
אור עולם כתב:אגב, אשמח אם יוכל להזכיר לי הרב 'הרואה' מה עשה הגאון ר' פנחס פרידמן שליט"א המוחזק כת"ח גם אצל הציבור הליטאי שהוא כידוע היחיד המוסמך להנפיק תעודת ת"ח בשביל להיקרא כ"ק, האם הוא עשה עוד משהו חוץ מללמוד? דברי מכוונים כלפי הראיון המרגש שנערך אמו ל"המחנה החרדי, בו הוא פורש את משנתה של בעלזא בעניין הקורונה ומביע את דאגתו ודאגת רבו למצב הישיבות. ומסתמא יהיה לתועלת אם מישהו יוכל להעלות את הראיון.
עליך עיננו כתב:הרואה כתב:לפני שנה הנסיונות של שפיכות דמים נשמעו לנו כל כך רחוקים...
במקביל לתורה התפתחה חרדיות (שפה, מוסיקה, קוד לבוש, סדר יום, תרבות פנאי).
וכמו כל ערך נכרי, גם זה בתחילתו לא מפריע, רחר כך נוגס קצת, עד שאחרי דור וחצי עומדים על כף המאזניים החרדיות לעומת ההשמרות מאביזרייהו דשפיכות דמים, והעיקר הזהרו בגחלתן ודעביד כמר וכו'.
והאמת והשלום והרוצחים אהבו.
אף בחור לא נשר בגלל מסכה, ולא בגלל 2 מטר, נא לא לבלבל את המח.
הישיבות והת"תים חייבים להמשיך תוך הקפדה מקסימלית קפסולות וכו', לגבי תפילות במניין יש לדון, אבל מי התיר טישים, שמחות בית הושאבה, תפילות במניינים ענקיים באריכות ובצפיפות, וכו'?!
ידינו לא שפכה את הדם הזה - שלא ראינו ופטרנו בלא מזון ובלא לויה. מכאן שאם ראו ופטרוהו - ידיהם כן שפכו את הדם הזה רח"ל. וזה עוד א. בשב ואל תעשה ב. על אדם שלא ביקש עזרה ג. יתכן שאין לו צורך בה.
על הרעים חרה אפי - כד רגיז רעיא על ענא וכו', שנלחמים בשוטרים במקום להלחם ברוצחים, ומרוב גאוותם לא שבים לאחור ואומרים טעינו, גם כשמקורביהם מתים בזה אחר זה.
רוב ככל הת"ח מכל החוגים תומכים בהשמרות ככל האפשר מי יותר ומי עוד יותר, וכנגדם עומדים אנשים שמה שהם עשו כדי להיות כ"ק זה בעיקר להיולד, מכאן הדרך סלולה להחיות ולהמית.
אתה לא מתבייש??
בעיניך להגיד לשון הרע לבזות ולשנוא ת"ח קל מספק רחוק של חשש רציחה.. אותי לימדו אחרת...
וגם, המבזה ת"ח אין תרופה למכתו! אז במקום לצעוק על המחלה והמזלזלים בה פשוט צריך לפעול ולגרום למנוע אותה..
וד"א זה ציטוט שלך "את נזקי הקורונה ברוחניות שגדל פה דור שאי אפשר לשער מה יצא ממנו, בחורים תמימים שפתאום מוצאים את עצמם משוטטים באינטרנט או נסחפים לחבורות רחוב שלפני חצי שנה בושו לירוק לעברם, מעניין אם היתה תנועת נוער מלוכדת עם סניפים שכונתיים כמה זה היה יכול להציל"
ובדיוק זה מה שעשה אותו כ"ק מלא.......
הרואה כתב:אור עולם כתב:אגב, אשמח אם יוכל להזכיר לי הרב 'הרואה' מה עשה הגאון ר' פנחס פרידמן שליט"א המוחזק כת"ח גם אצל הציבור הליטאי שהוא כידוע היחיד המוסמך להנפיק תעודת ת"ח בשביל להיקרא כ"ק, האם הוא עשה עוד משהו חוץ מללמוד? דברי מכוונים כלפי הראיון המרגש שנערך אמו ל"המחנה החרדי, בו הוא פורש את משנתה של בעלזא בעניין הקורונה ומביע את דאגתו ודאגת רבו למצב הישיבות. ומסתמא יהיה לתועלת אם מישהו יוכל להעלות את הראיון.
מכיוון שקראתי את הדברים, ניכר שהוא רק מפרש את דעת מלכו וליתא מדיליה כלום.
אור עולם כתב:הרואה כתב:לפני שנה הנסיונות של שפיכות דמים נשמעו לנו כל כך רחוקים...
במקביל לתורה התפתחה חרדיות (שפה, מוסיקה, קוד לבוש, סדר יום, תרבות פנאי).
וכמו כל ערך נכרי, גם זה בתחילתו לא מפריע, רחר כך נוגס קצת, עד שאחרי דור וחצי עומדים על כף המאזניים החרדיות לעומת ההשמרות מאביזרייהו דשפיכות דמים, והעיקר הזהרו בגחלתן ודעביד כמר וכו'.
והאמת והשלום והרוצחים אהבו.
אף בחור לא נשר בגלל מסכה, ולא בגלל 2 מטר, נא לא לבלבל את המח.
הישיבות והת"תים חייבים להמשיך תוך הקפדה מקסימלית קפסולות וכו', לגבי תפילות במניין יש לדון, אבל מי התיר טישים, שמחות בית הושאבה, תפילות במניינים ענקיים באריכות ובצפיפות, וכו'?!
ידינו לא שפכה את הדם הזה - שלא ראינו ופטרנו בלא מזון ובלא לויה. מכאן שאם ראו ופטרוהו - ידיהם כן שפכו את הדם הזה רח"ל. וזה עוד א. בשב ואל תעשה ב. על אדם שלא ביקש עזרה ג. יתכן שאין לו צורך בה.
על הרעים חרה אפי - כד רגיז רעיא על ענא וכו', שנלחמים בשוטרים במקום להלחם ברוצחים, ומרוב גאוותם לא שבים לאחור ואומרים טעינו, גם כשמקורביהם מתים בזה אחר זה.
רוב ככל הת"ח מכל החוגים תומכים בהשמרות ככל האפשר מי יותר ומי עוד יותר, וכנגדם עומדים אנשים שמה שהם עשו כדי להיות כ"ק זה בעיקר להיולד, מכאן הדרך סלולה להחיות ולהמית.
א. אבוהון דכולהו בעיות ב"חרדיות" שהתפתחה הוא חוסר היכולת לשמוע עמדה של מישהו אחר, אפ' לא של גדול אחר. מייד חובה לבטלו ולהשפילו, ולכנות אותו ואת ההולכים לאורו "רוצחים" ושלל כינויים כיוצ"ב.
ב. בחורים לא נושרים בגלל מסיכה, אבל כן בגלל יותר מחצי שנה בבית. (ואכמ"ל בפשע של ההתעלמות המוחלטת מכל מי שאינו מתאים למתווה הקפסולות, ואגב - זה "חרדיות" קלאסית של בניית תבנית והתעלמות מכל מי שלא מתאים לה).
ג. כל הטענות על מה צריך להקפיד ועל מה לא - כואבות לי מאד, וכבר כתבתי ע"ז במקו"א (באשכול על קיצור התפילות) ואכמ"ל.
ד. "ידינו לא שפכו..." ועדיין אינם "רוצחים", ומ"מ אם באנו לדון בטענה זו, קול דמי כמה אנשים שאני מכיר שנשפך דמם בעקבות התעלמות מוחלטת של הממסד החרדי על כל שלוחותיו ממצוקותיהם בשל שיקולים של נראות וחרדיות זועקים אלי מן האדמה...
ה. כד רגיז רעיא וכו'. כל אחד יגיד א"ז על מי שהוא חושב, לכן אי"ז טיעון כלל. (ואגב, באופן כללי, דבר נחמד ע"ז נמצא ב"דרושי וחידושי רעק"א על התורה" על הפסוק "והיית משוגע ממראה עינך..." קחנו משם).
ו. כמובן, האדמו"רים אינם ת"ח, רבני פלגים שונים הם ת"ח אבל סתם לא מעניינים, ורק הרבנים שלי הם ת"חים + יודעים את כל הנתונים + יודעים איך להכריע.
ובכלל - תופעת אדמו"רות ודברי נביאות אצל רבני הליטאים - מאן דכר שמיה... וגם מקורביהם באמת לא נדבקים כלל... הצחקתני.
הרואה כתב:אור עולם כתב:הרואה כתב:לפני שנה הנסיונות של שפיכות דמים נשמעו לנו כל כך רחוקים...
במקביל לתורה התפתחה חרדיות (שפה, מוסיקה, קוד לבוש, סדר יום, תרבות פנאי).
וכמו כל ערך נכרי, גם זה בתחילתו לא מפריע, רחר כך נוגס קצת, עד שאחרי דור וחצי עומדים על כף המאזניים החרדיות לעומת ההשמרות מאביזרייהו דשפיכות דמים, והעיקר הזהרו בגחלתן ודעביד כמר וכו'.
והאמת והשלום והרוצחים אהבו.
אף בחור לא נשר בגלל מסכה, ולא בגלל 2 מטר, נא לא לבלבל את המח.
הישיבות והת"תים חייבים להמשיך תוך הקפדה מקסימלית קפסולות וכו', לגבי תפילות במניין יש לדון, אבל מי התיר טישים, שמחות בית הושאבה, תפילות במניינים ענקיים באריכות ובצפיפות, וכו'?!
ידינו לא שפכה את הדם הזה - שלא ראינו ופטרנו בלא מזון ובלא לויה. מכאן שאם ראו ופטרוהו - ידיהם כן שפכו את הדם הזה רח"ל. וזה עוד א. בשב ואל תעשה ב. על אדם שלא ביקש עזרה ג. יתכן שאין לו צורך בה.
על הרעים חרה אפי - כד רגיז רעיא על ענא וכו', שנלחמים בשוטרים במקום להלחם ברוצחים, ומרוב גאוותם לא שבים לאחור ואומרים טעינו, גם כשמקורביהם מתים בזה אחר זה.
רוב ככל הת"ח מכל החוגים תומכים בהשמרות ככל האפשר מי יותר ומי עוד יותר, וכנגדם עומדים אנשים שמה שהם עשו כדי להיות כ"ק זה בעיקר להיולד, מכאן הדרך סלולה להחיות ולהמית.
א. אבוהון דכולהו בעיות ב"חרדיות" שהתפתחה הוא חוסר היכולת לשמוע עמדה של מישהו אחר, אפ' לא של גדול אחר. מייד חובה לבטלו ולהשפילו, ולכנות אותו ואת ההולכים לאורו "רוצחים" ושלל כינויים כיוצ"ב.
ב. בחורים לא נושרים בגלל מסיכה, אבל כן בגלל יותר מחצי שנה בבית. (ואכמ"ל בפשע של ההתעלמות המוחלטת מכל מי שאינו מתאים למתווה הקפסולות, ואגב - זה "חרדיות" קלאסית של בניית תבנית והתעלמות מכל מי שלא מתאים לה).
ג. כל הטענות על מה צריך להקפיד ועל מה לא - כואבות לי מאד, וכבר כתבתי ע"ז במקו"א (באשכול על קיצור התפילות) ואכמ"ל.
ד. "ידינו לא שפכו..." ועדיין אינם "רוצחים", ומ"מ אם באנו לדון בטענה זו, קול דמי כמה אנשים שאני מכיר שנשפך דמם בעקבות התעלמות מוחלטת של הממסד החרדי על כל שלוחותיו ממצוקותיהם בשל שיקולים של נראות וחרדיות זועקים אלי מן האדמה...
ה. כד רגיז רעיא וכו'. כל אחד יגיד א"ז על מי שהוא חושב, לכן אי"ז טיעון כלל. (ואגב, באופן כללי, דבר נחמד ע"ז נמצא ב"דרושי וחידושי רעק"א על התורה" על הפסוק "והיית משוגע ממראה עינך..." קחנו משם).
ו. כמובן, האדמו"רים אינם ת"ח, רבני פלגים שונים הם ת"ח אבל סתם לא מעניינים, ורק הרבנים שלי הם ת"חים + יודעים את כל הנתונים + יודעים איך להכריע.
ובכלל - תופעת אדמו"רות ודברי נביאות אצל רבני הליטאים - מאן דכר שמיה... וגם מקורביהם באמת לא נדבקים כלל... הצחקתני.
תקרא בהודעתי שציטטת, עניתי שם כבר מלכתחילה על הערותיך, מלבד הטחת האשמות בסגנון 'ואתה בכלל וגו', שעל זה לא אענה לך גם עכשיו.
אור עולם כתב:הרואה כתב:אור עולם כתב:הרואה כתב:לפני שנה הנסיונות של שפיכות דמים נשמעו לנו כל כך רחוקים...
במקביל לתורה התפתחה חרדיות (שפה, מוסיקה, קוד לבוש, סדר יום, תרבות פנאי).
וכמו כל ערך נכרי, גם זה בתחילתו לא מפריע, רחר כך נוגס קצת, עד שאחרי דור וחצי עומדים על כף המאזניים החרדיות לעומת ההשמרות מאביזרייהו דשפיכות דמים, והעיקר הזהרו בגחלתן ודעביד כמר וכו'.
והאמת והשלום והרוצחים אהבו.
אף בחור לא נשר בגלל מסכה, ולא בגלל 2 מטר, נא לא לבלבל את המח.
הישיבות והת"תים חייבים להמשיך תוך הקפדה מקסימלית קפסולות וכו', לגבי תפילות במניין יש לדון, אבל מי התיר טישים, שמחות בית הושאבה, תפילות במניינים ענקיים באריכות ובצפיפות, וכו'?!
ידינו לא שפכה את הדם הזה - שלא ראינו ופטרנו בלא מזון ובלא לויה. מכאן שאם ראו ופטרוהו - ידיהם כן שפכו את הדם הזה רח"ל. וזה עוד א. בשב ואל תעשה ב. על אדם שלא ביקש עזרה ג. יתכן שאין לו צורך בה.
על הרעים חרה אפי - כד רגיז רעיא על ענא וכו', שנלחמים בשוטרים במקום להלחם ברוצחים, ומרוב גאוותם לא שבים לאחור ואומרים טעינו, גם כשמקורביהם מתים בזה אחר זה.
רוב ככל הת"ח מכל החוגים תומכים בהשמרות ככל האפשר מי יותר ומי עוד יותר, וכנגדם עומדים אנשים שמה שהם עשו כדי להיות כ"ק זה בעיקר להיולד, מכאן הדרך סלולה להחיות ולהמית.
א. אבוהון דכולהו בעיות ב"חרדיות" שהתפתחה הוא חוסר היכולת לשמוע עמדה של מישהו אחר, אפ' לא של גדול אחר. מייד חובה לבטלו ולהשפילו, ולכנות אותו ואת ההולכים לאורו "רוצחים" ושלל כינויים כיוצ"ב.
ב. בחורים לא נושרים בגלל מסיכה, אבל כן בגלל יותר מחצי שנה בבית. (ואכמ"ל בפשע של ההתעלמות המוחלטת מכל מי שאינו מתאים למתווה הקפסולות, ואגב - זה "חרדיות" קלאסית של בניית תבנית והתעלמות מכל מי שלא מתאים לה).
ג. כל הטענות על מה צריך להקפיד ועל מה לא - כואבות לי מאד, וכבר כתבתי ע"ז במקו"א (באשכול על קיצור התפילות) ואכמ"ל.
ד. "ידינו לא שפכו..." ועדיין אינם "רוצחים", ומ"מ אם באנו לדון בטענה זו, קול דמי כמה אנשים שאני מכיר שנשפך דמם בעקבות התעלמות מוחלטת של הממסד החרדי על כל שלוחותיו ממצוקותיהם בשל שיקולים של נראות וחרדיות זועקים אלי מן האדמה...
ה. כד רגיז רעיא וכו'. כל אחד יגיד א"ז על מי שהוא חושב, לכן אי"ז טיעון כלל. (ואגב, באופן כללי, דבר נחמד ע"ז נמצא ב"דרושי וחידושי רעק"א על התורה" על הפסוק "והיית משוגע ממראה עינך..." קחנו משם).
ו. כמובן, האדמו"רים אינם ת"ח, רבני פלגים שונים הם ת"ח אבל סתם לא מעניינים, ורק הרבנים שלי הם ת"חים + יודעים את כל הנתונים + יודעים איך להכריע.
ובכלל - תופעת אדמו"רות ודברי נביאות אצל רבני הליטאים - מאן דכר שמיה... וגם מקורביהם באמת לא נדבקים כלל... הצחקתני.
תקרא בהודעתי שציטטת, עניתי שם כבר מלכתחילה על הערותיך, מלבד הטחת האשמות בסגנון 'ואתה בכלל וגו', שעל זה לא אענה לך גם עכשיו.
רואה יקר,
ראשית, בניגוד לדבריך הזועמים - אין בכל דברי משפט בסגנון "ואתה בכלל", וכהמשך לדברי הרב השומע ולא רק משמיע - אין שם שום חשבון מי יותר ת"ח או "אתה בעצמך". אם יש - אשמח שתאמר לי היכן, ואחזור בי מייד.
בנוסף דברי הם סעיף אחר סעיף להגיב על דבריך, ולכן הטענה שכבר ענית ע"ז קודם משונה לי, היות ואני קצר רואי בצורה קיצונית, אשמח מאד אם תואיל בטובך לחוס עלי ולבאר לי את התשובות הגנוזות בדבריך מעיקרא. ובשביל להקל עליך, אתמצת את שאלותי:
א. היכן התמודדת עם טענתי בדבר הביטול המיידי של כל מי שחולק עליך?
ב. היכן התמודדת עם טענתי בדבר נשירת בחורים בעקבות השינויים בצורת הישיבות? (אפ' ראיתי ציטוט ממך בעניין לעיל)
ג. היכן התמודדת עם כאבי בדבר הוויתור המהיר על דברים שבקדושה?
ד. היכן הסברת מדוע ניתן לכנות "רוצחים" את מי שבמקסימום ולפי המחמירים עבר על "ידינו לא שפכו...", האם יש לזה מקור?
ה. היכן הוכחת למה דווקא הרבנים החושבים דלא כברניך הם המשכוכיות העיוורות ולא להפך?
ו. על דבריך בדבר האדמו"רים שאינם ת"ח כבר הורחב לעיל, ואיני רוצה לשוב ולהתייחס אליהם.
אשמח מאד לעזרתך בהבנת הדברים. תודה רבה מראש.
המשטרה הגיעה אמש (שלישי) לאכוף את הגבלות הקורונה בבית כנסת שהיה פתוח בעיר מודיעין עילית. למקום הגיעו מאות מתושבי בהעיר, מאנשי 'הפ-- ה-------', וביקשו שהמשטרה תעזוב את המקום.
במקום התפתחה מהומה גדולה, במהלכה המשטרה הותקפה באבנים זיקוקים וחפצים שהושלכו לעבר הכוח. שבעה חשודים נעצרו והועברו לחקירה. במשטרה ציינו כי ארבעה שוטרים נפצעו בתקרית, שתי שוטרות פונו לטיפול רפואי בבית החולים.
אש משמים כתב:לכל ההמומים. לתשומת ליבכם.המשטרה הגיעה אמש (שלישי) לאכוף את הגבלות הקורונה בבית כנסת שהיה פתוח בעיר מודיעין עילית. למקום הגיעו מאות מתושבי בהעיר, מאנשי 'הפ-- ה-------', וביקשו שהמשטרה תעזוב את המקום.
במקום התפתחה מהומה גדולה, במהלכה המשטרה הותקפה באבנים זיקוקים וחפצים שהושלכו לעבר הכוח. שבעה חשודים נעצרו והועברו לחקירה. במשטרה ציינו כי ארבעה שוטרים נפצעו בתקרית, שתי שוטרות פונו לטיפול רפואי בבית החולים.
להפגין בצורה אלימה כ"כ שיש בה כדי להמית זה בסדר? מזה אף אחד כבר לא המום. מוזר.
אור עולם כתב:אש משמים כתב:לכל ההמומים. לתשומת ליבכם.המשטרה הגיעה אמש (שלישי) לאכוף את הגבלות הקורונה בבית כנסת שהיה פתוח בעיר מודיעין עילית. למקום הגיעו מאות מתושבי בהעיר, מאנשי 'הפ-- ה-------', וביקשו שהמשטרה תעזוב את המקום.
במקום התפתחה מהומה גדולה, במהלכה המשטרה הותקפה באבנים זיקוקים וחפצים שהושלכו לעבר הכוח. שבעה חשודים נעצרו והועברו לחקירה. במשטרה ציינו כי ארבעה שוטרים נפצעו בתקרית, שתי שוטרות פונו לטיפול רפואי בבית החולים.
להפגין בצורה אלימה כ"כ שיש בה כדי להמית זה בסדר? מזה אף אחד כבר לא המום. מוזר.
חבל מאד שאתה מקבל כאמת ברורה את דברי המשטרה שכבר הוחזקה לכפרנית. דאג נא להשיג תיעודים מהמקום והשווה את חומרת פציעות השוטרות לפציעות המפגינים, ואז תחזור לדבר על אלימות.
הרואה כתב:אור עולם כתב:הרואה כתב:אור עולם כתב:הרואה כתב:לפני שנה הנסיונות של שפיכות דמים נשמעו לנו כל כך רחוקים...
במקביל לתורה התפתחה חרדיות (שפה, מוסיקה, קוד לבוש, סדר יום, תרבות פנאי).
וכמו כל ערך נכרי, גם זה בתחילתו לא מפריע, רחר כך נוגס קצת, עד שאחרי דור וחצי עומדים על כף המאזניים החרדיות לעומת ההשמרות מאביזרייהו דשפיכות דמים, והעיקר הזהרו בגחלתן ודעביד כמר וכו'.
והאמת והשלום והרוצחים אהבו.
אף בחור לא נשר בגלל מסכה, ולא בגלל 2 מטר, נא לא לבלבל את המח.
הישיבות והת"תים חייבים להמשיך תוך הקפדה מקסימלית קפסולות וכו', לגבי תפילות במניין יש לדון, אבל מי התיר טישים, שמחות בית הושאבה, תפילות במניינים ענקיים באריכות ובצפיפות, וכו'?!
ידינו לא שפכה את הדם הזה - שלא ראינו ופטרנו בלא מזון ובלא לויה. מכאן שאם ראו ופטרוהו - ידיהם כן שפכו את הדם הזה רח"ל. וזה עוד א. בשב ואל תעשה ב. על אדם שלא ביקש עזרה ג. יתכן שאין לו צורך בה.
על הרעים חרה אפי - כד רגיז רעיא על ענא וכו', שנלחמים בשוטרים במקום להלחם ברוצחים, ומרוב גאוותם לא שבים לאחור ואומרים טעינו, גם כשמקורביהם מתים בזה אחר זה.
רוב ככל הת"ח מכל החוגים תומכים בהשמרות ככל האפשר מי יותר ומי עוד יותר, וכנגדם עומדים אנשים שמה שהם עשו כדי להיות כ"ק זה בעיקר להיולד, מכאן הדרך סלולה להחיות ולהמית.
א. אבוהון דכולהו בעיות ב"חרדיות" שהתפתחה הוא חוסר היכולת לשמוע עמדה של מישהו אחר, אפ' לא של גדול אחר. מייד חובה לבטלו ולהשפילו, ולכנות אותו ואת ההולכים לאורו "רוצחים" ושלל כינויים כיוצ"ב.
ב. בחורים לא נושרים בגלל מסיכה, אבל כן בגלל יותר מחצי שנה בבית. (ואכמ"ל בפשע של ההתעלמות המוחלטת מכל מי שאינו מתאים למתווה הקפסולות, ואגב - זה "חרדיות" קלאסית של בניית תבנית והתעלמות מכל מי שלא מתאים לה).
ג. כל הטענות על מה צריך להקפיד ועל מה לא - כואבות לי מאד, וכבר כתבתי ע"ז במקו"א (באשכול על קיצור התפילות) ואכמ"ל.
ד. "ידינו לא שפכו..." ועדיין אינם "רוצחים", ומ"מ אם באנו לדון בטענה זו, קול דמי כמה אנשים שאני מכיר שנשפך דמם בעקבות התעלמות מוחלטת של הממסד החרדי על כל שלוחותיו ממצוקותיהם בשל שיקולים של נראות וחרדיות זועקים אלי מן האדמה...
ה. כד רגיז רעיא וכו'. כל אחד יגיד א"ז על מי שהוא חושב, לכן אי"ז טיעון כלל. (ואגב, באופן כללי, דבר נחמד ע"ז נמצא ב"דרושי וחידושי רעק"א על התורה" על הפסוק "והיית משוגע ממראה עינך..." קחנו משם).
ו. כמובן, האדמו"רים אינם ת"ח, רבני פלגים שונים הם ת"ח אבל סתם לא מעניינים, ורק הרבנים שלי הם ת"חים + יודעים את כל הנתונים + יודעים איך להכריע.
ובכלל - תופעת אדמו"רות ודברי נביאות אצל רבני הליטאים - מאן דכר שמיה... וגם מקורביהם באמת לא נדבקים כלל... הצחקתני.
תקרא בהודעתי שציטטת, עניתי שם כבר מלכתחילה על הערותיך, מלבד הטחת האשמות בסגנון 'ואתה בכלל וגו', שעל זה לא אענה לך גם עכשיו.
רואה יקר,
ראשית, בניגוד לדבריך הזועמים - אין בכל דברי משפט בסגנון "ואתה בכלל", וכהמשך לדברי הרב השומע ולא רק משמיע - אין שם שום חשבון מי יותר ת"ח או "אתה בעצמך". אם יש - אשמח שתאמר לי היכן, ואחזור בי מייד.
בנוסף דברי הם סעיף אחר סעיף להגיב על דבריך, ולכן הטענה שכבר ענית ע"ז קודם משונה לי, היות ואני קצר רואי בצורה קיצונית, אשמח מאד אם תואיל בטובך לחוס עלי ולבאר לי את התשובות הגנוזות בדבריך מעיקרא. ובשביל להקל עליך, אתמצת את שאלותי:
א. היכן התמודדת עם טענתי בדבר הביטול המיידי של כל מי שחולק עליך?
ב. היכן התמודדת עם טענתי בדבר נשירת בחורים בעקבות השינויים בצורת הישיבות? (אפ' ראיתי ציטוט ממך בעניין לעיל)
ג. היכן התמודדת עם כאבי בדבר הוויתור המהיר על דברים שבקדושה?
ד. היכן הסברת מדוע ניתן לכנות "רוצחים" את מי שבמקסימום ולפי המחמירים עבר על "ידינו לא שפכו...", האם יש לזה מקור?
ה. היכן הוכחת למה דווקא הרבנים החושבים דלא כברניך הם המשכוכיות העיוורות ולא להפך?
ו. על דבריך בדבר האדמו"רים שאינם ת"ח כבר הורחב לעיל, ואיני רוצה לשוב ולהתייחס אליהם.
אשמח מאד לעזרתך בהבנת הדברים. תודה רבה מראש.
זה נשמע שלא מעניין אותך מה עניתי לך אלא רק היכן.
א. זו לא טענה עניינית, קשור יותר ל'ואתה בכלל'.
ב. כתבתי שהישיבות צריכות להמשיך בצורה זהירה ככל האפשר
ג. לא הבנתי שיש פה טענה הקשורה לדברי
ד. לא כיניתי אותם רוצחים, יחי החילוק הדק בין לקרוא להם רוצחים או שופכי דם, זה קשור גם לסוגיא של דיו לבא מן הדין...
ה. עובדה שהם גורמים למות, זו בדיוק הטענה שלי שכנראה בשבילך היא 'חידוש מופלג' ממש שאין בכחך לקלוט.
ו. לא כתבתי דבר כזה.
תמשיך להינות ולהגן על דעות המטורפים שדם יהודים קל בעיניהם מאירועים שונים, קוראים מדרשים על החורבן ולא מבינים כל מיני דברים, לא רצחו ישראל אלא להתיר להם טישים בפרהסיא.
אש משמים כתב:אור עולם כתב:אש משמים כתב:לכל ההמומים. לתשומת ליבכם.המשטרה הגיעה אמש (שלישי) לאכוף את הגבלות הקורונה בבית כנסת שהיה פתוח בעיר מודיעין עילית. למקום הגיעו מאות מתושבי בהעיר, מאנשי 'הפ-- ה-------', וביקשו שהמשטרה תעזוב את המקום.
במקום התפתחה מהומה גדולה, במהלכה המשטרה הותקפה באבנים זיקוקים וחפצים שהושלכו לעבר הכוח. שבעה חשודים נעצרו והועברו לחקירה. במשטרה ציינו כי ארבעה שוטרים נפצעו בתקרית, שתי שוטרות פונו לטיפול רפואי בבית החולים.
להפגין בצורה אלימה כ"כ שיש בה כדי להמית זה בסדר? מזה אף אחד כבר לא המום. מוזר.
חבל מאד שאתה מקבל כאמת ברורה את דברי המשטרה שכבר הוחזקה לכפרנית. דאג נא להשיג תיעודים מהמקום והשווה את חומרת פציעות השוטרות לפציעות המפגינים, ואז תחזור לדבר על אלימות.
זה לא רלוונטי האם השוטר כופר או מאמין. עליו לבצע את עבודתו ולאכוף את תקנות בריאות הציבור.
ממתי ניתן להשוות את ה'משטרה הכופרת' ל'חוד החנית של הציבור החרדי'? אין שום צפיה ממי שאינו מאמין.
לבי במערב כתב:'הוחזקה לכפרנית' בעובדות, בלא קשר לאמונה בבורא עולם ית"ש. וכו"ע מודו בהא.
אור עולם כתב:אש משמים כתב:לכל ההמומים. לתשומת ליבכם.המשטרה הגיעה אמש (שלישי) לאכוף את הגבלות הקורונה בבית כנסת שהיה פתוח בעיר מודיעין עילית. למקום הגיעו מאות מתושבי בהעיר, מאנשי 'הפ-- ה-------', וביקשו שהמשטרה תעזוב את המקום.
במקום התפתחה מהומה גדולה, במהלכה המשטרה הותקפה באבנים זיקוקים וחפצים שהושלכו לעבר הכוח. שבעה חשודים נעצרו והועברו לחקירה. במשטרה ציינו כי ארבעה שוטרים נפצעו בתקרית, שתי שוטרות פונו לטיפול רפואי בבית החולים.
להפגין בצורה אלימה כ"כ שיש בה כדי להמית זה בסדר? מזה אף אחד כבר לא המום. מוזר.
חבל מאד שאתה מקבל כאמת ברורה את דברי המשטרה שכבר הוחזקה לכפרנית. דאג נא להשיג תיעודים מהמקום והשווה את חומרת פציעות השוטרות לפציעות המפגינים, ואז תחזור לדבר על אלימות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 306 אורחים