ישעיהו לוריא כתב:ייתכן שאשכול זה הוא המקום לבקש מהציבור להתפלל על ראש ישיבת בוהוש הישיש, רבי יהושע העשיל בן אסתר מלכה ברים שליט"א. סובל מ'דלקת ריאות חריפה'...
ולמה כאן: לפני מספר שבועות נכנסתי לצורך חשוב לבית הכנסת בוהוש וראיתי את הציבור כמובן ללא מסיכה. אחד האברכים שגער בי חריפות על עטיית המסיכה שלי, 'הוכיח' לי את צדקת דרכם והראה לי כמה ישישים כמו ר' שייע ברים. "הנה תראה אותו. בן 90. בלי מסיכה ובלי קורונה. תפסיקו לקשקש. הכל גזירת שמד".
מאחל לחולים שיתרפאו, ולאותם ישישים אחרים, שלא יחלו.
אחרי הרמז העב כפיל בחנות חרסינה עם מזוזה מהודרת: הוא באמת צדיק וגאון עצום. מפארי גידולי ירושלים ומעמיד תלמידים הרבה וצריכים להתפלל עליו לרחמים רבים שיתרפא מחליו וישוב לאיתנו.
נוטר הכרמים כתב:[
ואם למציאות, רק בשבועיים האחרונים נודע לנו על מספר רב מאוד של רבנים ואדמורי"ם שנהגו בחומרות הכי גדולות
ונדבקו, (לדוג' הרב גלאי, ר' דוד יצחק שפירא, האדמורי"ם מקרלין ומקרטשניף רחובות, ולהבחל"ח האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל).
כל הדברים לא נוגעים כמובן לדברים האמורים בצדק ע"י הרב גזונטע קאפ כלפי חולים מאומתים או מבודדים שנוהגים בפשיעה ממש,
ואין שום רב שמצדיק את זה.
נוטר הכרמים כתב:
אפשר לתהות למה ר' שייע לא לבש מסכה לשמור על עצמו,
אבל בודאי א"א להאשים את הסובבים.
ההאשמות המשונות שחוזרות על עצמם כל הזמן.
נתן משל, יהודי זקן שמזיקה לו אכילת הערינג, התפתה בקידוש שנערך בשטיבל ואכל והוזק,
בעל הקידוש אמור לתת את הדין?
אותם זקנים ובעלי סיכון שמקילים מסיבותיהם הם בכללי הזהירות, אחראים למצבם,
ולא אף אחד אחר.
אדרבה, דווקא בגלל שיש מגוון דעות ואפשרויות,
יש מניני חצרות ויש בתי כנסיות עם הקפדות יתירות,
והם בדעה צלולה מחליטים לנהוג כפי שנוהגים ומקרבים עצמם את אותם מקומות,
הרי שהאחריות היא עליהם בלבד.
ואם למציאות, רק בשבועיים האחרונים נודע לנו על מספר רב מאוד של רבנים ואדמורי"ם שנהגו בחומרות הכי גדולות
ונדבקו, (לדוג' הרב גלאי, ר' דוד יצחק שפירא, האדמורי"ם מקרלין ומקרטשניף רחובות, ולהבחל"ח האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל).
נוטר הכרמים כתב:נ"ב, אני מאמין באמונה שלמה שחילוניים שונאים דת. זה לא חק ולא הלמ"מ,
זו מציאות.
נוטר הכרמים כתב:[נושא השנאה נכנס רק בנ"ב, כשהכוונה היא לא למסורתי מהבסטה,
אלא לחילוניים המופקדים איסטרטגית ומעשית על מערכות השלטון והצבא].
נוטר הכרמים כתב:מי שמתנהג כפיל בחנות חרסינה זה המשטרה.
השבתתם מרחובותינו את שמחת החג.
ביטלתם את כל האירועים ההמוניים שהציבור חווה וחי אותם משנה לשנה.
סגרתם את המקוואות העירוניות בערב יו"ט.
הטלתם סגרים ומצודים להשאיר את הציבור בבתים,
ועלה בידכם במדה גדושה.
אך עדיין לא רגועים,
כל עוד חלילה יתקיימו מניני תפילה בפנים ולא בחוץ,
וצריכים לעשות הכל כדי להרגיז ולהשניא,
להסית ולחנוק.
מי בקש זאת מידכם לחפש בנרות אחרי מפירי חוק?
הרי הצעדים האלה רק משרתים את הפלגים הקיצוניים,
ובונים את החורבות של החומות ההכרחיות בין פורקי העול לנאמני ד',
ןמזכירים לציבור החרדי את מה שמנסים להשכיח ממנו, מיהו האויב האמיתי.
גוט מועד
נוטר הכרמים כתב:ישעיהו לוריא כתב:ייתכן שאשכול זה הוא המקום לבקש מהציבור להתפלל על ראש ישיבת בוהוש הישיש, רבי יהושע העשיל בן אסתר מלכה ברים שליט"א. סובל מ'דלקת ריאות חריפה'...
ולמה כאן: לפני מספר שבועות נכנסתי לצורך חשוב לבית הכנסת בוהוש וראיתי את הציבור כמובן ללא מסיכה. אחד האברכים שגער בי חריפות על עטיית המסיכה שלי, 'הוכיח' לי את צדקת דרכם והראה לי כמה ישישים כמו ר' שייע ברים. "הנה תראה אותו. בן 90. בלי מסיכה ובלי קורונה. תפסיקו לקשקש. הכל גזירת שמד".
מאחל לחולים שיתרפאו, ולאותם ישישים אחרים, שלא יחלו.
אחרי הרמז העב כפיל בחנות חרסינה עם מזוזה מהודרת: הוא באמת צדיק וגאון עצום. מפארי גידולי ירושלים ומעמיד תלמידים הרבה וצריכים להתפלל עליו לרחמים רבים שיתרפא מחליו וישוב לאיתנו.
הרבה יש לספר על גדלותו וצדקותו של ר' שייע שיאריך ימים, משיירי כנסת הגדולה, תלמיד ה'אבן האזל',
חברותא של מו"ר הגר"ש אויערבאך זצוק"ל.
אפשר לתהות למה ר' שייע לא לבש מסכה לשמור על עצמו,
אבל בודאי א"א להאשים את הסובבים.
ההאשמות המשונות שחוזרות על עצמם כל הזמן.
נתן משל, יהודי זקן שמזיקה לו אכילת הערינג, התפתה בקידוש שנערך בשטיבל ואכל והוזק,
בעל הקידוש אמור לתת את הדין?
אותם זקנים ובעלי סיכון שמקילים מסיבותיהם הם בכללי הזהירות, אחראים למצבם,
ולא אף אחד אחר.
אדרבה, דווקא בגלל שיש מגוון דעות ואפשרויות,
יש מניני חצרות ויש בתי כנסיות עם הקפדות יתירות,
והם בדעה צלולה מחליטים לנהוג כפי שנוהגים ומקרבים עצמם את אותם מקומות,
הרי שהאחריות היא עליהם בלבד.
ואם למציאות, רק בשבועיים האחרונים נודע לנו על מספר רב מאוד של רבנים ואדמורי"ם שנהגו בחומרות הכי גדולות
ונדבקו, (לדוג' הרב גלאי, ר' דוד יצחק שפירא, האדמורי"ם מקרלין ומקרטשניף רחובות, ולהבחל"ח האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל).
כל הדברים לא נוגעים כמובן לדברים האמורים בצדק ע"י הרב גזונטע קאפ כלפי חולים מאומתים או מבודדים שנוהגים בפשיעה ממש,
ואין שום רב שמצדיק את זה.
רון כתב:זה שיש חסידויות שנוהגות זלזול בהוראות, זה בגלל שהם אוחזים שזה על חשבון יסוד החסידות שהוא דיבוק חברים והשטיבלאך וכו'
לו יהי,
תוכן כתב: ללא המשטרה, מדינת ישראל היתה מתפרקת, איש את רעהו חיים בלעו כפשוטו ממש. יש שוטרים אנטישמים, יש שוטרים ללא צלם אנוש, הכל נכון. ובכל זאת, המוסד כשלעצמו חיוני והכרחי במידה שאין למעלה ממנה, להבטחת שלום תושבי ישראל, כולל של הרב נוטר הכרמים ומשפחתו.
עכשיו באים חלק מהציבור החרדי, ומתנהגים כאילו הם חיים פה לבד, ללא שום קשר לסביבה, זה שיש חשמל, מים, גז, ומנקים את הזבל, זה קורה מעצמו, וזה לא קשור להם. מדינה לא יכולה לתפקד ככה. כל החרדים היו רוצים שהמדינה תהיה חרדית והיא תהיה מנוהלת על ידי רבנים. אבל כל עוד שזה לא קורה, אז אנחנו צריכים לחיות עם אחרים, ואם הם קובעים, אז אנחנו צריכים להתאים את עצמנו. ואם לא נעשה כך, הסוף יהיה רע ומר! ולסיכום מי שמתנהג כפיל בחנות חרסינה, זה מי שמפר את ההוראות בבוטות ובריש גלי, ללא שום התחשבות באחרים, וגורם לחילול ה' נורא ואיום.
רון כתב:[
אנשים לא קולטים,
כל מי שמסתובב בלי מסכה הוא בגדר ספק פצצה מהלכת!
ומי שיש לו תסמינים וכ"ש מי שמאומת הוא בגדר ודאי פצצה מהלכת!
על עצמו אינו חס על חיי אחרים לא כ"ש!
את העיקר אנשים לא מבינים,
שהנגיף יכול לעבור עשרה אנשים תוך שעה, ובתשעה מתוכם יהיה רק תסמינים קלים או כלום,
אבל העשירי! הוא יחטוף אותה, ועוד איך יחטוף!
אני עברתי את הקורונה ואני יחסית עברתי את זה קל,
אח זה כואב, זה כל כך לא נעים,
כל הבית נדבק ממך וסובל בגללך,
שלא לדבר על הביטול תורה שנגרם מזה
ששיעור שלם הלכו הביתה בגללי כי אי אפשר היה לשמור אותם בבידוד בישיבה
ולא התפללו בישיבה בימים נוראים,
והכל בגלל כמה אנשים שאני יודע ממי נדבקתי שצפצפו על המסכה!
נ.ב
הרב נוטר,
לא כל פעם שמזכירים את הגר"ש זצוק"ל זה אומר שכותבים נגד,
להיפך, אנחנו הכרנו הרי את הגר"ש קצת, היעלה על הדעת שמי שכל ימיו נתן עיניו וליבו על צער הזולת באופן מבהיל ולב אלמנה הרנין,
יזלזל בהוראות בריאות כל כך פשוטות, ויגרום לעוד אלמנות?
זה שיש חסידויות שנוהגות זלזול בהוראות, זה בגלל שהם אוחזים שזה על חשבון יסוד החסידות שהוא דיבוק חברים והשטיבלאך וכו'
לו יהי,
אבל מי שלא שייך לחסידות?
נוטר הכרמים כתב:ישעיהו לוריא כתב:ייתכן שאשכול זה הוא המקום לבקש מהציבור להתפלל על ראש ישיבת בוהוש הישיש, רבי יהושע העשיל בן אסתר מלכה ברים שליט"א. סובל מ'דלקת ריאות חריפה'...
ולמה כאן: לפני מספר שבועות נכנסתי לצורך חשוב לבית הכנסת בוהוש וראיתי את הציבור כמובן ללא מסיכה. אחד האברכים שגער בי חריפות על עטיית המסיכה שלי, 'הוכיח' לי את צדקת דרכם והראה לי כמה ישישים כמו ר' שייע ברים. "הנה תראה אותו. בן 90. בלי מסיכה ובלי קורונה. תפסיקו לקשקש. הכל גזירת שמד".
מאחל לחולים שיתרפאו, ולאותם ישישים אחרים, שלא יחלו.
אחרי הרמז העב כפיל בחנות חרסינה עם מזוזה מהודרת: הוא באמת צדיק וגאון עצום. מפארי גידולי ירושלים ומעמיד תלמידים הרבה וצריכים להתפלל עליו לרחמים רבים שיתרפא מחליו וישוב לאיתנו.
הרבה יש לספר על גדלותו וצדקותו של ר' שייע שיאריך ימים, משיירי כנסת הגדולה, תלמיד ה'אבן האזל',
חברותא של מו"ר הגר"ש אויערבאך זצוק"ל.
אפשר לתהות למה ר' שייע לא לבש מסכה לשמור על עצמו,
אבל בודאי א"א להאשים את הסובבים.
ההאשמות המשונות שחוזרות על עצמם כל הזמן.
נתן משל, יהודי זקן שמזיקה לו אכילת הערינג, התפתה בקידוש שנערך בשטיבל ואכל והוזק,
בעל הקידוש אמור לתת את הדין?
אותם זקנים ובעלי סיכון שמקילים מסיבותיהם הם בכללי הזהירות, אחראים למצבם,
ולא אף אחד אחר.
אדרבה, דווקא בגלל שיש מגוון דעות ואפשרויות,
יש מניני חצרות ויש בתי כנסיות עם הקפדות יתירות,
והם בדעה צלולה מחליטים לנהוג כפי שנוהגים ומקרבים עצמם את אותם מקומות,
הרי שהאחריות היא עליהם בלבד.
ואם למציאות, רק בשבועיים האחרונים נודע לנו על מספר רב מאוד של רבנים ואדמורי"ם שנהגו בחומרות הכי גדולות
ונדבקו, (לדוג' הרב גלאי, ר' דוד יצחק שפירא, האדמורי"ם מקרלין ומקרטשניף רחובות, ולהבחל"ח האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל).
כל הדברים לא נוגעים כמובן לדברים האמורים בצדק ע"י הרב גזונטע קאפ כלפי חולים מאומתים או מבודדים שנוהגים בפשיעה ממש,
ואין שום רב שמצדיק את זה.
דרומי כתב:(דרך אגב, דעת לנבון נקל שבסוף אייר היו הרבה יותר מאומתים באשדוד, אלא שפשוט לא ידעו מכך כי לא עשו בדיקה).
דרומי כתב:הרב איש גבעות,
נניח שפגשתי חסיד של אדמו"ר מסויים והוא אומר לי: מה אתה רוצה ממני? אתה רוצה שלא אשמע לרבי?
ועכשיו יש לי כמה אפשרויות כיצד להשיב לו:
א) רבך שוטה, אל תסמוך עליו בכלום.
ב) רבך מופשט מהעולם, הוא לא מעודכן בחדשות ולא יודע מה קורה סביבו.
ג) מסביב רבך יש אנשים רעים שיועצים לו עצות רעות ומביאים לו מידע מסולף.
ד) רבך איש רע לב, לא איכפת לו מאף אחד וגם לא מבני משפחתו ומחסידיו הקרובים.
ה) אין לי הסבר על דברי רבך, אבל כנראה זה 'רביש'ע זאכן' שאנו לא מבינים בהם.
אנא תעזור לי לבחור באחת מהאפשרויות כיצד לשכנע את אותו חסיד (וסליחה על הבוטות, אבל אם בדיני נפשות עסקינן צריך לחתוך את הדברים בבהירות).
דרומי כתב:הרב איש גבעות,
נניח שפגשתי חסיד של אדמו"ר מסויים והוא אומר לי: מה אתה רוצה ממני? אתה רוצה שלא אשמע לרבי?
ועכשיו יש לי כמה אפשרויות כיצד להשיב לו:
א) רבך שוטה, אל תסמוך עליו בכלום.
ב) רבך מופשט מהעולם, הוא לא מעודכן בחדשות ולא יודע מה קורה סביבו.
ג) מסביב רבך יש אנשים רעים שיועצים לו עצות רעות ומביאים לו מידע מסולף.
ד) רבך איש רע לב, לא איכפת לו מאף אחד וגם לא מבני משפחתו ומחסידיו הקרובים.
ה) אין לי הסבר על דברי רבך, אבל כנראה זה 'רביש'ע זאכן' שאנו לא מבינים בהם.
אנא תעזור לי לבחור באחת מהאפשרויות כיצד לשכנע את אותו חסיד (וסליחה על הבוטות, אבל אם בדיני נפשות עסקינן צריך לחתוך את הדברים בבהירות).
אוהב עמו כתב:כהמשך לשאלה שמעליי,
מעשה ששמעתי מכלי ראשון מאבי שליט"א (מחלים קורונה ב"ה לאחר כעשרה ימים בבית הרפואה מעייני הישועה) באחד ממנייני החצרות בעיה"ת בני ברק בהם מופיע בגדול על כל עמוד המחזיק את הנבין "אין להכנס ללא מסכה המכסה את הפה והאף" ומתפללים שם כו"כ ת"ח גדולים בגילאי העמידה והשיבה.
הגיע יהודי להתפלל לא מסכה, ביקש ממנו אחד מהמתפללים, ת"ח שכבר חיבר מספר דו ספרתי של ספרים, שיעטה מסכה, והשיבו הלה בהתחמקות שאין לו אחת שכזו.
עלה הת"ח לביתו וחזר עם מסכה נוספת ונתנה לאורח שאינו תושב הבנין, הלה לקחה והכניסה לכיסו ונעמד לשמו"ע של מנחה.
האם סף וגם תם ענין הבן לאדם לחברו? האם רק להוראות משה"ב והממשלה יש להקשיב או למחות ואין מקום לשכל ישר ומידות טובות?
ידוע משמיה דהסטייפלער שאם אנו היינו קובעים את חוקי התנועה הללו היו מחמירים הרבה יותר.
נוטר הכרמים כתב:השיח קטוע, ונראה שמתאמצים לא להבין.
אני טוען, שיש גבול כמה אפשר להאשים את הציבור כמדביק ולא את הנדבקים שהם לא נזהרים מספיק,
[ואילו אלו שנזהרים מאוד ובכל זאת נדבקים, מה לעשות, זה הרי לא בגלל שמישהו היה בסביבתם בלי מסכה...].
ומה עונים, שזה בגלל ריבוי הלא נזהרים.
בא נניח שכך, אבל מעגל האי זהירות מקיף לא פחות את הנדבקים מאשר את המדביקים,
ולכן בעצם במקום לחפש את הצעירים המזלזלים בחוצות העיר הריקים ... עלינו לתפוס את האנשים המוגדרים כקבוצות סיכון,
ולשאול אותם למה הם לא מחמירים יותר, ולהזהר יותר בקרבתם.
למה לנו לנוע במעגלים רחבים ולא להתמקד בבעיה.
תוכן כתב:דרומי כתב:הרב איש גבעות,
נניח שפגשתי חסיד של אדמו"ר מסויים והוא אומר לי: מה אתה רוצה ממני? אתה רוצה שלא אשמע לרבי?
ועכשיו יש לי כמה אפשרויות כיצד להשיב לו:
א) רבך שוטה, אל תסמוך עליו בכלום.
ב) רבך מופשט מהעולם, הוא לא מעודכן בחדשות ולא יודע מה קורה סביבו.
ג) מסביב רבך יש אנשים רעים שיועצים לו עצות רעות ומביאים לו מידע מסולף.
ד) רבך איש רע לב, לא איכפת לו מאף אחד וגם לא מבני משפחתו ומחסידיו הקרובים.
ה) אין לי הסבר על דברי רבך, אבל כנראה זה 'רביש'ע זאכן' שאנו לא מבינים בהם.
אנא תעזור לי לבחור באחת מהאפשרויות כיצד לשכנע את אותו חסיד (וסליחה על הבוטות, אבל אם בדיני נפשות עסקינן צריך לחתוך את הדברים בבהירות).
זה בדיוק מה שקרה לי. אני הולך ברחוב ואני רואה חסיד של אדמו"ר מסוים מושך דבר אחר'ל שמנצ'יק בזנבו לבית השחיטה. שאלתי אותו מאי האי, הוא ענה לי שהאדמו"ר אמר שלאכול דבר אחר שנשחט כדת וכהלכה סגולה ליראת שמים טהורה. אמרתי לו, אבל בתורה כתוב שאסור לאכול דבר אחר. ענה לי החסיד, אבל האדמו"ר אמר! אמרתי לו, כנראה שלא אמר, ואם אמר, לא הבנת, כי מה לעשות, דבר אחר לא אוכלים.
אני לא חושב שזה ממש דומה, אבל העיקרון דומה.
דרומי כתב:הרב תוכן, תסלח לי אבל כתבת שטויות. המשל לא דומה לנמשל משום כיוון.
ושאלתי עדיין במקומה עומדת, ואני שואל בשיא הרצינות.
נוטר הכרמים כתב:השיח קטוע, ונראה שמתאמצים לא להבין.
אני טוען, שיש גבול כמה אפשר להאשים את הציבור כמדביק ולא את הנדבקים שהם לא נזהרים מספיק,
[ואילו אלו שנזהרים מאוד ובכל זאת נדבקים, מה לעשות, זה הרי לא בגלל שמישהו היה בסביבתם בלי מסכה...].
ומה עונים, שזה בגלל ריבוי הלא נזהרים.
בא נניח שכך, אבל מעגל האי זהירות מקיף לא פחות את הנדבקים מאשר את המדביקים,
ולכן בעצם במקום לחפש את הצעירים המזלזלים בחוצות העיר הריקים ... עלינו לתפוס את האנשים המוגדרים כקבוצות סיכון,
ולשאול אותם למה הם לא מחמירים יותר, ולהזהר יותר בקרבתם.
למה לנו לנוע במעגלים רחבים ולא להתמקד בבעיה.
נוטר הכרמים כתב:אוהב עמו כתב:כהמשך לשאלה שמעליי,
מעשה ששמעתי מכלי ראשון מאבי שליט"א (מחלים קורונה ב"ה לאחר כעשרה ימים בבית הרפואה מעייני הישועה) באחד ממנייני החצרות בעיה"ת בני ברק בהם מופיע בגדול על כל עמוד המחזיק את הנבין "אין להכנס ללא מסכה המכסה את הפה והאף" ומתפללים שם כו"כ ת"ח גדולים בגילאי העמידה והשיבה.
הגיע יהודי להתפלל לא מסכה, ביקש ממנו אחד מהמתפללים, ת"ח שכבר חיבר מספר דו ספרתי של ספרים, שיעטה מסכה, והשיבו הלה בהתחמקות שאין לו אחת שכזו.
עלה הת"ח לביתו וחזר עם מסכה נוספת ונתנה לאורח שאינו תושב הבנין, הלה לקחה והכניסה לכיסו ונעמד לשמו"ע של מנחה.
האם סף וגם תם ענין הבן לאדם לחברו? האם רק להוראות משה"ב והממשלה יש להקשיב או למחות ואין מקום לשכל ישר ומידות טובות?
ידוע משמיה דהסטייפלער שאם אנו היינו קובעים את חוקי התנועה הללו היו מחמירים הרבה יותר.
אותו אדם הוא גזלן, חצוף, מטורף.
וגם רשע בבין אדם למקום, למה שלא ילך לבית כנסת כלבבו.
אני כבר שבעה חודשים מתפלל כל התפילות רק בבית כנסת בו ההתנהלות שלי מתאימה להם.
מה זה קשור לשיח.
דרומי כתב:שלח לי מישהו קטע ממאמר של עיתונאי שמאלני:
"אין אמון בהנחיות ואין אמון במניעיהם של אלו שמחליטים על הההנחיות.
אי האמון חורג מהמרחב המוגדר של מחנה פוליטי אחד. הוא חי ובועט בחצרות האדמו"רים בבני ברק לא פחות משהוא חי ובועט באתרי ההפגנות בתל אביב.
מה שהשרים מתקשים להבין הוא שבכח זה לא ילך. בלי אמון לא תהיה אכיפה. כל הנסיונות של המשטרה לדכא את ההפגנות בכח רק מרחיבים את מעגל המפגינים ומחריפים את התנגדותם.
המחאה עשויה להתגלגל למרי: יתכן שבפעם הראשונה מאז קום המדינה נחווה כאן מרי אזרחי בקנה מדה גדול".
וקבל את האמת ממי שאמרה.
[על כך יש להוסיף את הידיעה המתגלגלת עכשיו אודות אחת משרי הממשלה ממש שהפירה את צו הסגר ומדברים על הצורך לפטרה - כך שאפילו בממשלה עצמה יש בלגן וחוסר הסכמה]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 350 אורחים