דרומי כתב:הרמב"ם בהלכות יסודי התורה ובהלכות דיעות - מעניין שבשניהם זה בדיוק בסוף פרק ה - כותב דברים ברורים מאוד על ההגדרה של 'קידוש השם'. אחד מהמלים שזכורים לי היא שתלמיד חכם צריך להיות אחד כזה שהמון העם "מקלסים את מעשיו".
המודד הוא כמובן לא לפיד וחבריו, אלא נהג המונית הפשוט ברחוב.
דרומי כתב:אנא פתח את הרמב"ם במקומות שציינתי (הל' יסוה"ת והל' דיעות - סוף פרק ה) וקרא את דבריו לאט וברור.
עליך עיננו כתב:באמת עד היכן הגענו? צריך להתנצל על דברי גדול הדור???
תוכן כתב:לבי במערב כתב:ולפני שני דורות, המושג 'דעת תורה' לא הי' קיים כלל...
שטויות.
איש גבעות כתב:תוכן כתב:לבי במערב כתב:ולפני שני דורות, המושג 'דעת תורה' לא הי' קיים כלל...
שטויות.
לעניות דעתי מה שקרה בדורנו זה לא שאנשים פחות מאמינים בדעת תורה, אלא שהמושג דעת תורה השתנה בצורה קיצונית.
אם לפני דור המושג הזה התבסס על רציונל הרי שבימינו הוא הפך כמעט למשהו מיסטי.
כך שכל אלו שהאמינו בזה בעבר ממשיכים להאמין באותה מידה, אלא שהמושג "דעת תורה" של היום זה לא ה"דעת תורה" שלפני דור.
עקביה כתב:יש בויקיפדיה ערך בשם 'דעת תורה' https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7 ... ite_note-4
אולי יוכל להיות לעזר.
ישא ברכה כתב:עקביה כתב:יש בויקיפדיה ערך בשם 'דעת תורה' https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7 ... ite_note-4
אולי יוכל להיות לעזר.
זה מה שקיבלתי בנטפרי
https://www.hamichlol.org.il/%D7%93%D7% ... ite_note-4
לבי במערב כתב:לא ברא הקב"ה בעולמו דבר א' לבטלה (ע"פ שבת עז, ב).
איש גבעות כתב:אכיפה אלימה הערב של המשטרה בעקבות הפרה עקבית של ההנחיות.
ואני הקטן שואל:
זה לא היה ידוע מראש??
מישהו כאן חשב ברצינות שהציבור החילוני יראה כיצד הוראות החוק נרמסות ברגל גסה בקרב הציבור החרדי והוא לא יגיב על כך בסופו של דבר??
נוטר הכרמים כתב:הרי הצעדים האלה רק משרתים את הפלגים הקיצוניים,
ובונים את החורבות של החומות ההכרחיות בין פורקי העול לנאמני ד',
ןמזכירים לציבור החרדי את מה שמנסים להשכיח ממנו, מיהו האויב האמיתי.
גוט מועד
נוטר הכרמים כתב:איש גבעות כתב:אכיפה אלימה הערב של המשטרה בעקבות הפרה עקבית של ההנחיות.
ואני הקטן שואל:
זה לא היה ידוע מראש??
מישהו כאן חשב ברצינות שהציבור החילוני יראה כיצד הוראות החוק נרמסות ברגל גסה בקרב הציבור החרדי והוא לא יגיב על כך בסופו של דבר??
בחוה"מ אני משתדל לכתוב רק דברי תורה או אגרת שלומים,
והדברים הבאים אינם לא זה ולא זה,
אבל אני מוכרח להגיב.
מי שמתנהג כפיל בחנות חרסינה זה המשטרה.
השבתתם מרחובותינו את שמחת החג.
ביטלתם את כל האירועים ההמוניים שהציבור חווה וחי אותם משנה לשנה.
סגרתם את המקוואות העירוניות בערב יו"ט.
הטלתם סגרים ומצודים להשאיר את הציבור בבתים,
ועלה בידכם במדה גדושה.
אך עדיין לא רגועים,
כל עוד חלילה יתקיימו מניני תפילה בפנים ולא בחוץ,
וצריכים לעשות הכל כדי להרגיז ולהשניא,
להסית ולחנוק.
מי בקש זאת מידכם לחפש בנרות אחרי מפירי חוק?
הרי הצעדים האלה רק משרתים את הפלגים הקיצוניים,
ובונים את החורבות של החומות ההכרחיות בין פורקי העול לנאמני ד',
ןמזכירים לציבור החרדי את מה שמנסים להשכיח ממנו, מיהו האויב האמיתי.
גוט מועד
נוטר הכרמים כתב:איש גבעות כתב:אכיפה אלימה הערב של המשטרה בעקבות הפרה עקבית של ההנחיות.
ואני הקטן שואל:
זה לא היה ידוע מראש??
מישהו כאן חשב ברצינות שהציבור החילוני יראה כיצד הוראות החוק נרמסות ברגל גסה בקרב הציבור החרדי והוא לא יגיב על כך בסופו של דבר??
דרופתקי דאורייתא כתב:נוטר הכרמים כתב:הרי הצעדים האלה רק משרתים את הפלגים הקיצוניים,
ובונים את החורבות של החומות ההכרחיות בין פורקי העול לנאמני ד',
ןמזכירים לציבור החרדי את מה שמנסים להשכיח ממנו, מיהו האויב האמיתי.
גוט מועד
האויב האמיתי הוא היצר הרע, של כל אחד ואחד, פעמים הוא מתלבש בלבוש של 'שוטר' אבל פעמים גם בלבושים אחרים. ולתלות שה'אויב האמיתי' זה 'המדינה הציונית' זה כמובן שטות.
מה גם שלדבריך הרי זה מועיל לציבור יותר "לבנות את החורבות של החומות", אם כן הרי זה ידיד ואוהב, ולא אויב...
נוטר הכרמים כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:נוטר הכרמים כתב:הרי הצעדים האלה רק משרתים את הפלגים הקיצוניים,
ובונים את החורבות של החומות ההכרחיות בין פורקי העול לנאמני ד',
ןמזכירים לציבור החרדי את מה שמנסים להשכיח ממנו, מיהו האויב האמיתי.
גוט מועד
האויב האמיתי הוא היצר הרע, של כל אחד ואחד, פעמים הוא מתלבש בלבוש של 'שוטר' אבל פעמים גם בלבושים אחרים. ולתלות שה'אויב האמיתי' זה 'המדינה הציונית' זה כמובן שטות.
מה גם שלדבריך הרי זה מועיל לציבור יותר "לבנות את החורבות של החומות", אם כן הרי זה ידיד ואוהב, ולא אויב...
לא כתבתי מי האויב האמיתי,
ואכן המדינה והציונות הם רק מסגרות ממוסדות של החילוניות והפריקת עול,
אך זה לא זה הנושא העכשוי.
הכותרת היא 'פיל בחנות חרסינה',
ועל כך תיארתי שאחרי מאמצים ומליארדים ששופכים במשך תקופות ארוכות לגישור - פיוס - שילוב,
הכל מתפוצץ בכל תקופה מחדש,
כמו החתול של ר' יונתן אייבשיץ.
נ"ב, אני מאמין באמונה שלמה שחילוניים שונאים דת. זה לא חק ולא הלמ"מ,
זו מציאות.
נוטר הכרמים כתב:נ"ב, אני מאמין באמונה שלמה שחילוניים שונאים דת. זה לא חק ולא הלמ"מ,
זו מציאות.
נוטר הכרמים כתב:אני לא מתכונן להגיב להטחת האשמות ולפוליטיקה.
לכל התקופים - גוט מועד.
[נושא השנאה נכנס רק בנ"ב, כשהכוונה היא לא למסורתי מהבסטה,
אלא לחילוניים המופקדים איסטרטגית ומעשית על מערכות השלטון והצבא].
הכותרת היא 'פיל בחנות חרסינה'.
תסתובבו ברחובות ירושלים / ביתר / בני ברק
ותחפשו את שברי החרסינות,
ותחליטו לבד מיהו הפיל.
נוטר הכרמים כתב:ובכל זאת, סתם בשביל ההתענינות.
בבני ברק עיר מגוריי, איני מכיר כמעט בית כנסת אחד שפועל לפי הוראות משה"ב,
הרי היתה המלצה והוראה להתפלל במרחב הפתוח,
ומי התיר?
ומישהו שמע על הוראת הגרי"ג שליט"א לא לארח ולא להתארח?
אני חי במדבר?
כל אלו שמטיפים מוסר תוך שימוש בטרגדיות כדאי שישאלו את עצמם
על פי איזה תקנון הם נוהגים שהם עוד באים לאחרים בטענות.
איש גבעות כתב:נוטר הכרמים כתב:אני לא מתכונן להגיב להטחת האשמות ולפוליטיקה.
לכל התקופים - גוט מועד.
[נושא השנאה נכנס רק בנ"ב, כשהכוונה היא לא למסורתי מהבסטה,
אלא לחילוניים המופקדים איסטרטגית ומעשית על מערכות השלטון והצבא].
הכותרת היא 'פיל בחנות חרסינה'.
תסתובבו ברחובות ירושלים / ביתר / בני ברק
ותחפשו את שברי החרסינות,
ותחליטו לבד מיהו הפיל.
גם אם המשטרה היא הפיל, לנו אין חנות חרסינה. בעל החנות כלומר בעל הבית הוא הריבון כלומר המדינה. משכך כשאנחנו מתנהגים כמו פילים, ואנחנו בהחלט מתנהגים כמו פילים, עלינו להזהר שבעתיים.
איש גבעות כתב:נוטר הכרמים כתב:ובכל זאת, סתם בשביל ההתענינות.
בבני ברק עיר מגוריי, איני מכיר כמעט בית כנסת אחד שפועל לפי הוראות משה"ב,
הרי היתה המלצה והוראה להתפלל במרחב הפתוח,
ומי התיר?
ומישהו שמע על הוראת הגרי"ג שליט"א לא לארח ולא להתארח?
אני חי במדבר?
כל אלו שמטיפים מוסר תוך שימוש בטרגדיות כדאי שישאלו את עצמם
על פי איזה תקנון הם נוהגים שהם עוד באים לאחרים בטענות.
למה אתה לוקח את זה למקום של עץ מול ג'?
האשמה בהחלט נעוצה בחלקים רחבים הרבה יותר של הציבור החרדי.
נוטר הכרמים כתב:איש גבעות כתב:נוטר הכרמים כתב:אני לא מתכונן להגיב להטחת האשמות ולפוליטיקה.
לכל התקופים - גוט מועד.
[נושא השנאה נכנס רק בנ"ב, כשהכוונה היא לא למסורתי מהבסטה,
אלא לחילוניים המופקדים איסטרטגית ומעשית על מערכות השלטון והצבא].
הכותרת היא 'פיל בחנות חרסינה'.
תסתובבו ברחובות ירושלים / ביתר / בני ברק
ותחפשו את שברי החרסינות,
ותחליטו לבד מיהו הפיל.
גם אם המשטרה היא הפיל, לנו אין חנות חרסינה. בעל החנות כלומר בעל הבית הוא הריבון כלומר המדינה. משכך כשאנחנו מתנהגים כמו פילים, ואנחנו בהחלט מתנהגים כמו פילים, עלינו להזהר שבעתיים.
הויכוח חוזר על עצמו ללא תועלת.
אתה מתעקש להאשים את החרדים, יערב לך.
שמא הינך מבקש לך עוד מטאטא של זרדים לגירוד הפצעים, קח נא.
התחושה הכללית בציבור היא שהם סתם מותחים את החבל ללא שום תועלת.
נוטר הכרמים כתב:איש גבעות, אני חושב שיש כאן מוגבלות שלך בתפיסת גודל ההקרבה של הציבור בביטול כלל אירועי החג והמשמעות הרחבה של הדבר.
הרי הציבור ברובו הגדול והצעיר לא חי בפחד מצמית כמו בחג הפסח,
ובפרט עם העובדה שככל הנראה קרוב למחצית מן הציבור כבר עבר את הקורונה,
א"כ ביטול האירועים החשובים הללו בא לא מתוך הכרה וצורך של הציבור,
אלא רק מתוך התחשבות ואילוץ,
ואכן הציבור החילוני באמת לא יכול להבין ולהכיל, כי הוא לא חי בעולם הזה,
ולא מבין שום משמעות ועומק של חויות רוחניות,
וכמו שהוא לא מבין מה זה בחור ישיבה, מה זה אברך,
מה זה חיי נישואין מאושרים של יהודי יר"ש וכדומה,
וכל כמה שאתה לא תפנים שאין לנו שפה משותפת,
וכפי שהגדיר החזו"א 'מה שהם קוראים אהבה אנו קוראים כרת',
אתה תתמלא בתיסכול כל אימת שתתקל בחומת האטימות שלהם.
והטמטום של אכילת נו"ט וכו' וטומאת כל העריות, לאו מילתא זוטרתא היא.
הפלא הוא שאתה כיהודי חרדי לא מגלה הבנה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 76 אורחים