ישיבישקייט כתב:פוקקים את היציאה לכיוון השילוח אבל אין עוד פתחים? הרמטי? וואקום?
איש שלום כתב:כתוב מפורש שהיו פוקקים את העזרה.
שבטיישראל כתב:איש שלום כתב:כתוב מפורש שהיו פוקקים את העזרה.
מה שהיו פוקקים את העזרה זה רק אחר הקרבת הקרבן פסח שהעזרה היתה מלאה בדם שאז היו פוקקים את אמת המים שעבר בעזרה בכדי שיעלו המים על כל העזרה לנקות את העזרה ואח"כ פתחו שוב, אך בשעת הקרבה לא פקקו כלל
אולי תסביר את דבריך, למה שלא ירד הדם לאמה? איזה דם?איש שלום כתב: בזמן הקרבת הקרבן דהיינו כשהיו זורקים את הדם על המזבח, כבר היתה העזרה פקוקה, כדי שלא ירד הדם לאמה.
חיים כתב:אולי תסביר את דבריך, למה שלא ירד הדם לאמה? איזה דם?איש שלום כתב: בזמן הקרבת הקרבן דהיינו כשהיו זורקים את הדם על המזבח, כבר היתה העזרה פקוקה, כדי שלא ירד הדם לאמה.
דם הזריקה באמת ירד לאמת המים ויצא לנחל קדרון ונמכר לגננים.
ודם שנשפך קודם הזריקה פסול.
אז למה לפקוק את אמת המים?
עוד דבר. איך פקיקת העזרה מונעת את הדם מלירד לאמת המים העוברת בעזרה?
איש שלום כתב:אלא בערב פסח היתה פקיקה מיוחדת שהיו לפני הקרבת הפסח פוקקים את העזרה על מנת שיצטבר כל דם הקרבנות בעזרה, ובגמרא פסחים ס"ה ע"ב פליגי תנאי מאיזה טעם היו פוקקים, ר' יהודה אומר בשביל שבסוף היום יקח כוס מן הדם השפוך ויזרקנו על המזבח, ולחכמים היו פוקקים משום דשבח הוא לבני אהרן שילכו עד ארכובותיהם בדם.
אליהוא כתב:הרי היו סוגרים את הדלתות.
אראל כתב: . . הרי שהי' הבהמות גדולות ביותר, ולק"מ
באר בשדה כתב:אך בשעת השחיטה מוּטות הרי ארצה על צדן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 386 אורחים