נוטר הכרמים כתב:[
חושבני שיש הבדל עצום בין כפילות של שטיקלאך בספרים שונים על סדר המסכתות, דבר דבור במקומו, שיש בזה תועלת,
וגם לטעמי, לא בהגזמה כפי שנהג מרוב חביבות ואהבת התורה בעל משמר הלוי,
לעומת כפילות מאמרים בירחונים ובקבצים שזה חסר טעם ממש, ואפילו אם הוא תועלת לאיזה מנוי,
מה גם שיש איזה 'מפלגה' של חובבי ירחונים... וסדנא דארעא חד הוא.
לא מוכרחים לזכות את כולם מאותו מאמר...
ויש כאן מימד של 'בל תשחית' כאשר הפנים קדימה לכיוון תפוצת המאגרים. (במיוחד בתחום מאמרי ירחונים, שהירחונים עצמם רובם נידונים לגניזה).
לענין כתב:יש על זה תשובה מפורשת בחתם סופר-
viewtopic.php?f=7&t=29918&p=312158&hilit=%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%A1%D7%98#p312158
וכי מה לו למחבר הזה לפגוע באנשים האלו, ולהלבין פניהם ברבים בדפוס באופן שלא יוכל להשיב עוד לעולם, והם לא חטא[ו] בה'. כמה ספרי מינים נדפסו על ה' ועל תורתו, כמה רשעים אפיקורסים איכא בעולם, מי פגע בהם, מי נגע בהם. וזה מחמת קנאה טרח ויגע למצא עונם של אלו, ולגלות קלונם, ולהראות לרבים שאין זה קונסט, כי יכול לעשות ע"י ציורי דפים. ומה לנו בכך מ"מ היה לנו לישועה במקצת, ואם לא גמרו מעשיהם בטוב ונתעצלו במעשיהם, גם גנבו מספר פלוני ופלוני מה לו ולהם, מה איכפת ליה להמדפיס הזה בזה, לא האמנתי שיש כיוצא בזה בעדת ה'.
הרבה פעמים כשהתחשק לי להעלות כאן גילויים מרעישים ממש, נזכרתי בדבריו הקדושים, ונחתי מזעפי.
במה שאני עוסק וסגרתי הספר בזו השעה הוא בירושלמי קידושין ... ופירשו פני משה וכן קרבן עדה ... ושניהם לא הרגישו דט"ס הוא בירושלמי .. והנה יעיין בשאלת שלום סי' קל"ה איך במחכ"ת אזיל בתר איפכא. וחלילה לי לגלות ולפרסם שגגות אך היום מצאתים היום רשמתים על הגליון, יותר מזה לא ציוני ד' אלקי הלואי אוכל לבקש מומי עצמי ולא אחפש אחר מומי אחרים
נהר שלום כתב:לא הבנתי למה גמרו חו"ר אתרא הדין לאסור איסר על פרסום מאמרים פעמיים ושלש בקבצים שונים, כפי שהסבירו יש קובץ שנקרא רק ע"י ציבור זה וכו'.
אלא שכל זה בתנאי שלא מרמים את מו"ל הקובץ....
מה שכתב בסי' ב' לחלק בין ארוסה לנשואה... וחילי' מירושלמי פ"ק דקידושין, זו משלי. גם מה שכתב דקטן לגבי עצמו חשוב בר דעת... גם זה משלי.
אם מדפיסי'ם מדבר הדפו'ס, אפשר פשוט לקחת קטעים מאלפי הספרים שנדפסו ע"י רבותינו הרוא"ח, שעל רבים מהם כמעט מובטח שלא תשזפם עין, והרי לך 'חומר' מן המוכן לקבצים אין קץ, וברמה גבוהה.
פולסברג כתב:מפורסם בעולם התורה על שני גדולי תורה מפורסמים באמריקה, שליט''א, בני דודים בסביבות אותו גיל, שחיברו סדרה גדולה של ספרים דומים להפליא, והצד השוה שביניהם:
הם למדו באותם ישיבות, שם הספר כולל שמם, ההסכמות הם מאותם הה' מסכימים (א' מהם בא' מספריו הוסיף שישית), הספרים הם על המסכתות שאינם נלמדים בישיבות-ספרי מוסר-על התורה. וכשאחד מהם הדפיס בסוף א' מספריו ד''ת ממחותנו שליט''א, בא השני ובספרו האחר הדפיס תורה מהנ''ל ג''כ!
ולא ידענא מאי אדון בה.
פולסברג כתב:מפורסם בעולם התורה על שני גדולי תורה מפורסמים באמריקה, שליט''א, בני דודים בסביבות אותו גיל, שחיברו סדרה גדולה של ספרים דומים להפליא, והצד השוה שביניהם:
הם למדו באותם ישיבות, שם הספר כולל שמם, ההסכמות הם מאותם הה' מסכימים (א' מהם בא' מספריו הוסיף שישית), הספרים הם על המסכתות שאינם נלמדים בישיבות-ספרי מוסר-על התורה. וכשאחד מהם הדפיס בסוף א' מספריו ד''ת ממחותנו שליט''א, בא השני ובספרו האחר הדפיס תורה מהנ''ל ג''כ!
ולא ידענא מאי אדון בה.
מבקש חכמה כתב:אוסיף כאן מעשה משעשע שאירע. תלמיד חכם סיפר לי על מאמר שפרסם בנושא מסויים וזמן קצר לאחר מכן התפרסם מאמר נוסף באותו נושא ממחבר תלמיד חכם זקן והיה נדמה לו שהמאמר מועתק ממנו היות ולפי חשבונו הקובץ שבו התפרסם המאמר שלו הגיע לאותו מחבר זקן ממנו וגם היה הרבה דימיון בתוכן ומאד השתומם על כך. בסופו של דבר התברר שלא היו דברים מעולם והחכם הזקן כלל לא ראה את מאמרו ורק כדרך החכמים כיוונו לדבר אחד...
פולסברג כתב:מפורסם בעולם התורה על שני גדולי תורה מפורסמים באמריקה, שליט''א, בני דודים בסביבות אותו גיל, שחיברו סדרה גדולה של ספרים דומים להפליא, והצד השוה שביניהם:
הם למדו באותם ישיבות, שם הספר כולל שמם, ההסכמות הם מאותם הה' מסכימים (א' מהם בא' מספריו הוסיף שישית), הספרים הם על המסכתות שאינם נלמדים בישיבות-ספרי מוסר-על התורה. וכשאחד מהם הדפיס בסוף א' מספריו ד''ת ממחותנו שליט''א, בא השני ובספרו האחר הדפיס תורה מהנ''ל ג''כ!
ולא ידענא מאי אדון בה.
אליסף כתב:פולסברג כתב:מפורסם בעולם התורה על שני גדולי תורה מפורסמים באמריקה, שליט''א, בני דודים בסביבות אותו גיל, שחיברו סדרה גדולה של ספרים דומים להפליא, והצד השוה שביניהם:
הם למדו באותם ישיבות, שם הספר כולל שמם, ההסכמות הם מאותם הה' מסכימים (א' מהם בא' מספריו הוסיף שישית), הספרים הם על המסכתות שאינם נלמדים בישיבות-ספרי מוסר-על התורה. וכשאחד מהם הדפיס בסוף א' מספריו ד''ת ממחותנו שליט''א, בא השני ובספרו האחר הדפיס תורה מהנ''ל ג''כ!
ולא ידענא מאי אדון בה.
דומים להפליא? הגזמת.
ואם רא"ד גולדברג הו"ל תומר דבורה עם תורה מר'מ סלומון מה הפלא? הוא ידוע כבקיא גדול בספר זה
אישצפת כתב:מבקש חכמה כתב:אוסיף כאן מעשה משעשע שאירע. תלמיד חכם סיפר לי על מאמר שפרסם בנושא מסויים וזמן קצר לאחר מכן התפרסם מאמר נוסף באותו נושא ממחבר תלמיד חכם זקן והיה נדמה לו שהמאמר מועתק ממנו היות ולפי חשבונו הקובץ שבו התפרסם המאמר שלו הגיע לאותו מחבר זקן ממנו וגם היה הרבה דימיון בתוכן ומאד השתומם על כך. בסופו של דבר התברר שלא היו דברים מעולם והחכם הזקן כלל לא ראה את מאמרו ורק כדרך החכמים כיוונו לדבר אחד...
אפשר שאותו תלמיד חכם זקן השתדרג אף הוא ומשתמש באוצר החכמה (ההסתברות שאותו זקן וצעיר כתבו אותם מקורות מדעתם והיה זה דומה עד כדי שחשב שמועתק ממנו קצת נשמע תלוש מהמציאות) ומכיון שסגנון החשיבה של שניהם דומה נראה היה לו כי העתיק ממנו
גל של אגוזים כתב:ראה במצורף כאן מס' יבין שמועה לבעל שמן רוקח
פולסברג כתב:למה נמקחה הודעתו הצודקת של ידידינו הרב זע''ר? זה עכשיו שב, רוצים כבר לגרשו?!
דרומי כתב:אני חוזר על דבריי לעיל שראוי לעשות איזה 'תקנון' (מה שהזכרתי החתמת גדולים אינו אלא לשופרא דמילתא, התכוונתי בעיקר לעצם התקנון).
הרי לא יעלה על הדעת שכל אחד שפתח שוטנשטיין ו'גילה' שם שיש תוספות במסכת אחרת על הסוגיא המקומית צריך לציין תודה לשוטנשטיין. וכהנה רבות. וגם מי שנעזר בפורום דידן, לא מסתבר כלל שיצטרך להוקיר תודה לאיזה ניק עלום שבזכותו התוודע לאיזה קטע ברמב"ן או באור החיים. כך שצריך להגדיר היטב מתי נחשב העתקה ממש ומתי נחשב שימוש סביר ומתבקש.
כך פועלת מדיניות־ההשתקה?הוה אמינא כתב:תזהר על עצמך גם אתה.
הראב"ד, בקנאו את קנאת הרי"ף, חשד את הרז"ה לגונב דברים ומתעטף בטלית שאינה שלו. במקום אחד הוא כותב עליו "כולה מלתא דידי" (תמים דעים, השגות הראב"ד ביצה פ"א ד"ה כתוב שם השוחט); "זה מתגאה בשל אחרים" (שם ריש פ"ב); "גנוב הוא מאתי" (שם פסחים פ"ג ד"ה בחוב שם ויש מקום) ועוד כהנה.
והנה טעם זה... סהדי במרומים דקיימתיהו מסברתי ושוב זכיתי וראיתי תשובה להרדב"ז כ"י...
פולסברג כתב:מהו הספר שמגלה הגניבות? [ואם כבר, אם מישהו יכול לפנוח השמות האחרים - בעזרת המגיה דה''ב - תע''ב]
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 126 אורחים