תורת ישראל כתב:שנזכרים ביום זה. אנא יבהירו לי.
נוטר הכרמים כתב:כפי שציין ידידנו תוכ"ד הי"ד להימנעות זקנו מלאומרו,
ובאמת מעניין האם יש מקבילה כל שהיא לפרט המעניין ש'בת הבליעל'
"לקול בכייתו של רבי ישמעאל עמדה תואר יפיו בלבה חמדה"?
נוטר הכרמים כתב:כפי שציין ידידנו תוכ"ד הי"ד להימנעות זקנו מלאומרו . .
עושה חדשות כתב:בחז"ל כתוב יבוא שעיר ויכפר על מעשה שעיר, (על המלואים), בלי קשר לתאריכים של היובלים.
נוטר הכרמים כתב:כפי שציין ידידנו תוכ"ד הי"ד להימנעות זקנו מלאומרו,
ובאמת מעניין האם יש מקבילה כל שהיא לפרט המעניין ש'בת הבליעל'
"לקול בכייתו של רבי ישמעאל עמדה תואר יפיו בלבה חמדה"?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=28&t=22066&p=217278&hilit=%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%92%D7%99+%D7%9E%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA+%D7%9B%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8#p217278
מן השורה כתב:שמעתי מהרב צבי דיקמן מרמ"ש ששמע מאחד מרבותיו [כמדומני שמע זאת מרבו הרב אהרן סולובייצ'יק, אחיו של הגרי"ד מבוסטון] שמזכירים עשרת הרוגי מלכות בת"ב וביו"כ, כנגד מה שאחז"ל שקולה מיתת צדיקים כשריפת בית אלקינו [-ת"ב] ומיתת צדיקים מכפרת [כשעיר המשתלח, יומא מ"ב.] [-יו"כ].
מור כתב:עקיבא כתב:פעם שמעתי, ואינני יודע איפה כרגע מקור דבריו, שיש לבכות בקריאת מיתת בני אהרן, ואולי יש לזה קשר ג"כ.
סדנא דארעא כתב:ראיתי שיש ענין להנצחת עשרה הרוגי מלכות ביוה"כ וכן יש מנהגים של אמירת פיוטים על גזירות תתנ"ו, ובגליון אור נצח (יו"כ תשע"ד) הובא שבבאבוב מזמרים בעת תפלות יוה"כ את התנועה המרטיטה של ר' יוסלה מנדלבוים על 'ועל כולם' בכדי להנציח את אלו שנעקד"ש בשנות הזעם הי"ד.
אראל כתב:סדנא דארעא כתב:ראיתי שיש ענין להנצחת עשרה הרוגי מלכות ביוה"כ וכן יש מנהגים של אמירת פיוטים על גזירות תתנ"ו, ובגליון אור נצח (יו"כ תשע"ד) הובא שבבאבוב מזמרים בעת תפלות יוה"כ את התנועה המרטיטה של ר' יוסלה מנדלבוים על 'ועל כולם' בכדי להנציח את אלו שנעקד"ש בשנות הזעם הי"ד.
בזכרוני, שמחבר התנועה על 'ועל כולם', חיברה בעת חפירת הבור עפ"י פקודת הרוצחים, טרם הריגתו הי"ד, וכאשר נשמע צליל התנועה כעין חפירת המעדר באדמה
באחת ממחנו עבודה האיומים של הגרמנים ימ"ש, עומדים מאות יהודים, מתים למחצה, משני צדי שולחנות ארוכים, ועושים את עבודת הפרך שהוטל עליהם. דממה שוררת במקום, כי היום הוא יום כיפור, וכל אחד במחשבות נוגות: "רשב"ע, ראה עמידתי הדלה והרקה, אשר במקום לעסוק בשפך שיח בבית הכנסת, מוכרח אני לעמוד כאן ולחלל את יום הקדוש והנורא במלאכות אסורות, תחת שבט הרשע של הגלגסים הרשעים, הוי א-ל טוב וסלח, הלא ודאי תסלח לי"...
בפינת השורה עומד לו אחד מן ה'קאצעטניקעס', האברך היקר ר' יאסעלע מנדלבוים ע"ה, תלמידו של כ"ק מרן אדמו"ר האמצעי זצ"ל הי"ד, אשר לפני המלחמה כבר היה חזן מפורסם בעיר קראקא, ובהיותו שקוע במחשבה מטרידה זו כמו האחרים, מתחיל לפזם לעצמו 'תנועה' מחודשת, מלאה רגש ויורדת חדרי בטן, וכה הוא שר: "ועל ועל כולם, ועל ועל כולם, אלו-ה סליחות, סלח סלח לנו, מחל מחל לנו, סלח לנו מחל לנו כפר לנו - סלח סלח לנו, מחל מחל לנו, סלח לנו מחל לנו כפר לנו.."
העומדים לידו מתעוררים עד עומק נשמתם, ומתחילים לשורר אתו, וכך אלו העומדים לצדם, השירה עושה את דרכה בה"שתי שורות על פני כל המרתף", כל אחד 'נדלק' מחבירו, עד שבכמה רגעים כל מאות צל-אנשים העומדים משני צדי השלחן מפזמים את התנועה בקול חרישי, ובלב נשבר ונדכה מבקשים מאדון הסליחות "סלח סלח לנו, מחל מחל לנו, סלח לנו מחל לנו כפר לנו" מי יודע, ומי מסוגל להשיג, איזה רושם הדבר עשה בשמים.
לכאורה רק עובדא אחת, מני רבוא רבבן של מעשי הקדושים בתוך כבשן האש. אבל זכתה עובדא זו, להעלות על ידה את זכרון הקדושים ביום הקדוש. מדי שנה בשנה, בהגיע בעל תפלת שחרית בבית מדרשינו לפיסקא האמצעית של "ועל כולם אלו-ה סליחות", מנגן הוא והקהל את התנועה הזאת, לחן של קידוש ה', הבוקע חלוני רקיע, והמתחנן לזכר הנשכחות: אנא הבט בצדקת חסידיך, ואלה עקדות תזכור.
כולל יונגערמאן כתב:למה זה 'להנציח זכרם'? כפשוטו זה להזכיר זכותם, עשה למען הרוגים על שם קדשך וכו' וכו'
תוך כדי דיבור כתב:ראו גם כאן (בהג"ה): http://www.otzar.org/wotzar/Book.asp?14 ... KS&page=11
("הגמו"ז" הנזכר שם = הגאון מורי זקני = רבי יוסף אליהו הענקין)
פולסברג כתב:תוך כדי דיבור כתב:ראו גם כאן (בהג"ה): http://www.otzar.org/wotzar/Book.asp?14 ... KS&page=11
("הגמו"ז" הנזכר שם = הגאון מורי זקני = רבי יוסף אליהו הענקין)
מישהו יכול להביא הקישור? ייש''כ!
וכמובן יש לציין לרבינו בחיי סוף מקץ
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים