מענה איש כתב:אף אני אצטרף לבקשת מחילה מחברי הפורום, כמו כן מוחל אני לכל מי שכתיבתו התפרשה אצלי כפגיעה.
ואגב הסתפקתי האם שייך וצריך לבקש מחילה מבעלי חיים שפגענו בהם או דברנו כנגדם ואם כן הרי צריך לבקש מחילה מתרנגול הבראקל שהושמץ כאן לא מעט:)
תוכן כתב:כולם עומדים בתור כבני מרון, לבקש סליחה... איזה ערך יש לריטואל זה??? זה בדיוק כמו המי שברך לחולים שמזכירים עשרות חולים במהירות הבזק, ונאמאאאא-אאא-אאא-ר! אמן!!
הרע במיעוטו כתב:המי שבירך לא טוב?
כדכד כתב:כדכד כתב:אני מבקש מחילה באם פגעתי או ציערתי מישהו או כתבתי עליו או איו באופן שאינו מתאים או שנפגע ממנו ואם יש מישהו שנפגע אישית אשמח אם יכתוב לי באישי
אני כופל את בקשת המחילה גם השנה
דומה כי נהפוך הוא, טבע האדם להיפגע מפגיעה אנונימית במדה רבה יותר מאשר מפגיעת בעל פרצוף.מענה איש כתב:לענין אם מועילה בקשת סליחה כאשר הנפגע אינו יודע מי הפוגע, לכאו' הוא יותר קל למחול, משום שאינו יודע מי פגע בו.
כדכד כתב:אני מבקש מחילה באם פגעתי או ציערתי מישהו או כתבתי עליו או אליו באופן שאינו מתאים או שנפגע ממנו ואם יש מישהו שנפגע אישית אשמח אם יכתוב לי באישי
תוכן כתב:אני מודיע לכל אחד שפגע בי, שאני לא סולח לכל מי שכותב באשכול זה מבלי שיפנה אלי ישירות בצורה נורמלית. כתיבה כאן לא נחשבת בקשת סליחה, זה סתם לצאת ידי חובה, וחסרת ערך לחלוטין. לכל אלו שלא משתתפים באשכול האשליה העצמית הזו, אני סולח ומוחל בלב שלם, ומאחל להם כתיבה וחתימה טובה ושיזכו להכתב בספרם של צדיקים גמורים!
אש משמים כתב:תוכן כתב:אני מודיע לכל אחד שפגע בי, שאני לא סולח לכל מי שכותב באשכול זה מבלי שיפנה אלי ישירות בצורה נורמלית. כתיבה כאן לא נחשבת בקשת סליחה, זה סתם לצאת ידי חובה, וחסרת ערך לחלוטין. לכל אלו שלא משתתפים באשכול האשליה העצמית הזו, אני סולח ומוחל בלב שלם, ומאחל להם כתיבה וחתימה טובה ושיזכו להכתב בספרם של צדיקים גמורים!
נקווה שה' ית' לא אומר כך לבריותיו "מי שלא מפרש חטאו כראוי ומצטער על כל חטא כראוי לא אמחל לו כי וידוי כללי 'אשמנו בגדנו' ודפיקות על החזה הם טקס אשליה עצמית". אלא שהקב"ה רואה בכוונת ליבנו האמיתית להיות לרצון לפניו נקיים וטהורים אך מקוצר הזמן והיכולת אנו מבקשים סליחה ומחילה בצורה כללית ולא מספיק רצינית.
סגי נהור כתב:הרב תוכן, אתה שופט את הבריות במדת הדין, ואם תמצה עומק הדין מי יצדק לפניך בדין.
אבל הקב"ה א-ל מלך יושב על כסא רחמים ומתנהג בחסידות.
תוכן כתב:אני מודיע לכל אחד שפגע בי, שאני לא סולח לכל מי שכותב באשכול זה מבלי שיפנה אלי ישירות בצורה נורמלית. כתיבה כאן לא נחשבת בקשת סליחה, זה סתם לצאת ידי חובה, וחסרת ערך לחלוטין. לכל אלו שלא משתתפים באשכול האשליה העצמית הזו, אני סולח ומוחל בלב שלם, ומאחל להם כתיבה וחתימה טובה ושיזכו להכתב בספרם של צדיקים גמורים!
תוכן כתב:אני מודיע לכל אחד שפגע בי, שאני לא סולח לכל מי שכותב באשכול זה מבלי שיפנה אלי ישירות בצורה נורמלית. כתיבה כאן לא נחשבת בקשת סליחה, זה סתם לצאת ידי חובה, וחסרת ערך לחלוטין. לכל אלו שלא משתתפים באשכול האשליה העצמית הזו, אני סולח ומוחל בלב שלם, ומאחל להם כתיבה וחתימה טובה ושיזכו להכתב בספרם של צדיקים גמורים!
נהר שלום כתב:תוכן כתב:אני מודיע לכל אחד שפגע בי, שאני לא סולח לכל מי שכותב באשכול זה מבלי שיפנה אלי ישירות בצורה נורמלית. כתיבה כאן לא נחשבת בקשת סליחה, זה סתם לצאת ידי חובה, וחסרת ערך לחלוטין. לכל אלו שלא משתתפים באשכול האשליה העצמית הזו, אני סולח ומוחל בלב שלם, ומאחל להם כתיבה וחתימה טובה ושיזכו להכתב בספרם של צדיקים גמורים!
אני חושב שעל הודעה זו צריך לבקש סליחה...
כדכד כתב:גם השנהכדכד כתב:אני מבקש מחילה באם פגעתי או ציערתי מישהו או כתבתי עליו או אליו באופן שאינו מתאים או שנפגע ממנו ואם יש מישהו שנפגע אישית אשמח אם יכתוב לי באישי
חד ברנש כתב:מה הטעם לבקש סליחה כשאנחנו יודעים שבשנה הבאה שוב נפגע אחד בשני?
ואגב, המנהג הוא לבקש סליחה בערב יום הכיפורים (וכן בהלכה).
חד ברנש כתב:"כבודו" אינו הנידון,
הנידון הוא בקשת הסליחה כאן בפורום, הנראית כצדקנות חיצונית בעלמא. משהו "כן נהגו".
חד ברנש כתב:"כבודו" אינו הנידון,
הנידון הוא בקשת הסליחה כאן בפורום, הנראית כצדקנות חיצונית בעלמא. משהו "כן נהגו".
חד ברנש כתב:מה הטעם לבקש סליחה כשאנחנו יודעים שבשנה הבאה שוב נפגע אחד בשני?
ואגב, המנהג הוא לבקש סליחה בערב יום הכיפורים (וכן בהלכה).
חד ברנש כתב:"כבודו" אינו הנידון,
הנידון הוא בקשת הסליחה כאן בפורום, הנראית כצדקנות חיצונית בעלמא. משהו "כן נהגו".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 76 אורחים