כי הטה אזנו לי. אין האזנים של מעלה כרויות אלא לי, שנאמר אזנים כרית לי (תהלים מ ז), וכתיב הטה אלהי אזנך ושמע (דניאל ט יח). ובימי אקרא. בימים טובים שנתת לי ביום השבת ביום הכיפורים בסוכות בפסח בעצרת בראש השנה, הוי ובימי אקרא שאני קורא בסדר קרבנות וקורא בענינו של יום, במה שהפלת עמי
עושה חדשות כתב:רצוני לידע, האם הדברים האלו מובאים בשם הרי"ף בעוד ספרים ומקורות מלבד ספר הנייר?
בברכה המשולשת כתב:ככל הנראה, כוונת הרב לייטנר לומר שבקריאה בימינו אין ביטוי מפורש להתעוררות לתשובה, משא"כ בקריאה בימי עזרא שהעם בכה על החטאים המפורשים בפרשיות שקראו.
דרשת ר"י אבן שועיב ליו"כ כתב:כל שכן בזה היום הקדוש מוכן לכך שקבל בו כמה קדושות, בו נמול אברהם בו נעקד יצחק בו ניתנו לוחות שניות ונתכפר עון העגל, ובזמן בית המקדש היו שם חמשה עבודות ועשר קדושין וחמשה טבילות ושני שעירין, ועתה בעונותינו חרב מקדשינו ונשארו לנו חמשה תפלות י' ודויין שני פעמים לקרא ספר תורה יוצר ומנחה, ובאלו ועצמו של יום שהוא נכבד יקבל השם תפילתינו ותשובתינו ומיעוט דמינו וחלבינו יהיה חלף קרבנותינו, ולכן אנו צריכין ליזהר ולהתפלל ולהתודות בלב שלם וכוונה שלימה, והשם יקיים לנו מה שהבטיחנו כי ביום הזה יכפר עליכם
עושה חדשות כתב:ועל קריאת התורה ביו"כ מצאתי כעת -דרשת ר"י אבן שועיב ליו"כ כתב:כל שכן בזה היום הקדוש מוכן לכך שקבל בו כמה קדושות, בו נמול אברהם בו נעקד יצחק בו ניתנו לוחות שניות ונתכפר עון העגל, ובזמן בית המקדש היו שם חמשה עבודות ועשר קדושין וחמשה טבילות ושני שעירין, ועתה בעונותינו חרב מקדשינו ונשארו לנו חמשה תפלות י' ודויין שני פעמים לקרא ספר תורה יוצר ומנחה, ובאלו ועצמו של יום שהוא נכבד יקבל השם תפילתינו ותשובתינו ומיעוט דמינו וחלבינו יהיה חלף קרבנותינו, ולכן אנו צריכין ליזהר ולהתפלל ולהתודות בלב שלם וכוונה שלימה, והשם יקיים לנו מה שהבטיחנו כי ביום הזה יכפר עליכם
מובא בכ"מ בשם הבעש"ט נ"ע (ויש שהביאוהו בשם עוד צדיקים).עזריאל ברגר כתב:"ואת מעכה" ר"ת וידוי אחר תשובה מגיע עד כסא הכבוד (לא זוכר מקור).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים