מקום אמירת לדי"א יש מנהגים שונים, ובפה המנהג לומר קודם הקדיש שלאחר השמ"ע, הן בשחרית הן במנחה, והוא מנהג נכון לע"ד
בברכה המשולשת כתב:למה זה גורם להרבות בקדישים לאומרו בסוף?
אפשר פשוט לאומרו בלי קדיש
איש_ספר כתב:לפו"ר מדובר במנהג תמוה ביותר, נפ"א צריכה שתהיה סמוכה לשמנ"ע, עד שהרמב"ם רואה בנפ"א ממש המשך של עמידה. צא ולמד ממנהג ספרד להקדים נפ"א לאמירת והו"ר.
להכניס שם מנהג מאוחר, נשמע ממש מוזר.
מביך.מה שנכון נכון כתב:ושיר המעלות ממעמקים למנהג החדש?
מה שנכון נכון כתב:ושיר המעלות ממעמקים למנהג החדש?
עזריאל ברגר כתב:מה שנכון נכון כתב:ושיר המעלות ממעמקים למנהג החדש?
על איזה מנהג מדבר כת"ר?
איש_ספר כתב:לפו"ר מדובר במנהג תמוה ביותר, נפ"א צריכה שתהיה סמוכה לשמנ"ע, עד שהרמב"ם רואה בנפ"א ממש המשך של עמידה. צא ולמד ממנהג ספרד להקדים נפ"א לאמירת והו"ר.
להכניס שם מנהג מאוחר, נשמע ממש מוזר.
מקדש מלך כתב:איש_ספר כתב:לפו"ר מדובר במנהג תמוה ביותר, נפ"א צריכה שתהיה סמוכה לשמנ"ע, עד שהרמב"ם רואה בנפ"א ממש המשך של עמידה. צא ולמד ממנהג ספרד להקדים נפ"א לאמירת והו"ר.
להכניס שם מנהג מאוחר, נשמע ממש מוזר.
הם לא נוהגים לאומרו לפני התחנון אלא אחריו, לפני הקדיש. במקרה שאותו תיאר פותח האשכול לא אמרו תחנון בכלל, ולכן אמרוהו מיד לאחר שמונה עשרה (אפשר כמובן לבוא בטענות למה לא אמרו תחנון, אבל זה עניין אחר ששייך לאשכולות אחרים...).
שייף נפיק כתב:מקדש מלך כתב:איש_ספר כתב:לפו"ר מדובר במנהג תמוה ביותר, נפ"א צריכה שתהיה סמוכה לשמנ"ע, עד שהרמב"ם רואה בנפ"א ממש המשך של עמידה. צא ולמד ממנהג ספרד להקדים נפ"א לאמירת והו"ר.
להכניס שם מנהג מאוחר, נשמע ממש מוזר.
הם לא נוהגים לאומרו לפני התחנון אלא אחריו, לפני הקדיש. במקרה שאותו תיאר פותח האשכול לא אמרו תחנון בכלל, ולכן אמרוהו מיד לאחר שמונה עשרה (אפשר כמובן לבוא בטענות למה לא אמרו תחנון, אבל זה עניין אחר ששייך לאשכולות אחרים...).
אינו מובן מה יישבת. זה גופא השאלה שהיה צריך קודם לומר קדיש, ומה משנה אם זה בא אחרי התחנון, הקדיש בא על התפילה.
ונוהגין במדינות אלו מר"ח אלול ואילך עד יוה"כ לומר בכל יום אחר גמר התפלה מזמור כ"ז בתהלים לדוד ד' אורי וכו' בוקר וערב, ואומרים אחריו קדיש יתום, ואנו נוהגין לאמרו עד שמע"צ ועד בכלל. וגם נהגנו לאומרו בכל יום שיש בו מוסף אחר גמר תפלת שחרית קודם אין כמוך, ובערב אומרים אותו אחר תפלת המנחה. ויראה לי שבמקומות שאומרים אותו אחר גמר התפלה, אזי בר"ח יש להקדים מזמור ברכי נפשי למזמור אורי וישעי, וכן במקומות שאומרים אותו אחר תפלת שחרית ונוהגין ג"כ לומר שיר של יום אחר תפלת שחרית יש להקדים השיר של יום לפי שהוא תדיר, וכן ברכי נפשי הוא תדיר בכל ר"ח. ובמקום שאין שם רק אבל אחד יש לומר שני המזמורים ברכי נפשי ואורי וישעי בלי הפסקת קדיש שלא להרבות בקדישים, אבל בין שש"י לאורי וישעי יש להפסיק באמירת קדיש בכל ענין, שלא יהא נראה שגם אורי וישעי הוא משש"י.
דודי צח כתב:כאותו לשון שכתוב בפוסקים לגבי אמירת הלל, וקריאת המגילה, שקוראין 'קודם אין כמוך'.
יוצא פוניבז' כתב:נדמה לי כך נוהגים גם בויז'ניץ לומר אחרי תחנון לפני קדיש. באמת מעניין מה המקור להנהגה מחודשת זו.
(דווקא במקרה שלך זה יצא טוב שיכלת לומר בזמן הזה תחנון)
מה שנכון נכון כתב:דודי צח כתב:כאותו לשון שכתוב בפוסקים לגבי אמירת הלל, וקריאת המגילה, שקוראין 'קודם אין כמוך'.
היכן כתוב כלשון הזו?
את המגילה קוראים קודם אין כמוך?
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 61 אורחים