מנדעל כתב:ועוד, אם לשיטת חזו"א אין פסול בסוכת השכן, שאין במזגן שיעור ג"ט לפסול, האם יכול הנתבע לטעון קים לי כשיטת חזו"א?
בקי בן יגלי כתב:והאם כופין על מידת סדום בכה"ג.
בקי בן יגלי כתב:ויש לציין דפוק חזי בהרבה בנינים שיש לאנשים מזגנים מעל הסוכות של השכנים.
בקי בן יגלי כתב:דן בזה בשו"ת של הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן, דתלוי בגודל הסוכה,
והאם כופין על מידת סדום בכה"ג.
ויש לציין דפוק חזי בהרבה בנינים שיש לאנשים מזגנים מעל הסוכות של השכנים.
אביגדור כתב:מה שייך כאן קים לי כהחזו"א? הרי חיליה דהשכן שלמטה שבעשותו סוכה החזיק באויר שמעליו שלא ישתמשו שם תשמישים המפריעים לסוכתו וא"כ אין הדבר תלוי בדין סוכה אלא בהלכות שכנים ובדעת בנ"א כשעושים סוכה מה נחשב מפריע לסוכה וכל מה שנחשב מפריע לסוכה הרי החזיק שלא יעשו כן מעליו.
ונראה פשוט שרוב בנ"א אינם מסכימים שיהא מעליהם סכך פסול בשיעור רח"נ וא"כ אפילו להחזו"א הוא מוחזק שלא יעשו כך מעל לסוכתו כשם שהוא מוחזק שלא יתלו מעל הסוכה כביסה מטפטפת אף אם אין הסוכה נפסלת מדין מצטער.
שומע ומשמיע כתב:אביגדור כתב:מה שייך כאן קים לי כהחזו"א? הרי חיליה דהשכן שלמטה שבעשותו סוכה החזיק באויר שמעליו שלא ישתמשו שם תשמישים המפריעים לסוכתו וא"כ אין הדבר תלוי בדין סוכה אלא בהלכות שכנים ובדעת בנ"א כשעושים סוכה מה נחשב מפריע לסוכה וכל מה שנחשב מפריע לסוכה הרי החזיק שלא יעשו כן מעליו.
ונראה פשוט שרוב בנ"א אינם מסכימים שיהא מעליהם סכך פסול בשיעור רח"נ וא"כ אפילו להחזו"א הוא מוחזק שלא יעשו כך מעל לסוכתו כשם שהוא מוחזק שלא יתלו מעל הסוכה כביסה מטפטפת אף אם אין הסוכה נפסלת מדין מצטער.
הסברא פשוטה, אבל מעניין מה יהיה הדין הפוך בקים לי לתובע.
היינו שתהיה דעה מחמירה שפוסלת, ובחו"מ דעה יחידה כזאת א"א לנתבע להגיד קים לי [בלי להיכנס מתי אומרים כן].
אבל תובע אור שהוא חושש לדעה זאת, האם יוכל לומר כך תמיד?
לי נראה שיהיה בזה ב' תנאים:
א. שתהיה דעה ששייך להגיד עליה [לפי ראות עיני הדיינים] אלו ואלו וכו'.
ב. שהוא היה מקפיד עליה לולא התביעה.
מה אומרים?
שומע ומשמיע כתב:אביגדור כתב:מה שייך כאן קים לי כהחזו"א? הרי חיליה דהשכן שלמטה שבעשותו סוכה החזיק באויר שמעליו שלא ישתמשו שם תשמישים המפריעים לסוכתו וא"כ אין הדבר תלוי בדין סוכה אלא בהלכות שכנים ובדעת בנ"א כשעושים סוכה מה נחשב מפריע לסוכה וכל מה שנחשב מפריע לסוכה הרי החזיק שלא יעשו כן מעליו.
ונראה פשוט שרוב בנ"א אינם מסכימים שיהא מעליהם סכך פסול בשיעור רח"נ וא"כ אפילו להחזו"א הוא מוחזק שלא יעשו כך מעל לסוכתו כשם שהוא מוחזק שלא יתלו מעל הסוכה כביסה מטפטפת אף אם אין הסוכה נפסלת מדין מצטער.
הסברא פשוטה, אבל מעניין מה יהיה הדין הפוך בקים לי לתובע.
היינו שתהיה דעה מחמירה שפוסלת, ובחו"מ דעה יחידה כזאת א"א לנתבע להגיד קים לי [בלי להיכנס מתי אומרים כן].
אבל תובע אור שהוא חושש לדעה זאת, האם יוכל לומר כך תמיד?
לי נראה שיהיה בזה ב' תנאים:
א. שתהיה דעה ששייך להגיד עליה [לפי ראות עיני הדיינים] אלו ואלו וכו'.
ב. שהוא היה מקפיד עליה לולא התביעה.
מה אומרים?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 166 אורחים