עושה חדשות כתב: אולי יש טעות בציון.
ישורון כב
עושה חדשות כתב: אולי יש טעות בציון.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:למרן החיד"א סימן ל"ז.
וכ"כ הריטב"א בחי' לסוכה לדכ"ג ע"א יע"ש. וראיתי בס' שב שמעתתא בשער הו' אות ח' שהביא דברי הריטב"א הללו ויחסם ע"ש רבינו המחבר הרשב"א ז"ל יע"ש. ועמו הסליחה רבתי. דאע"ג שנדפס בחי' סוכה בתוך ז' שיטות הרשב"א מ"מ המפורסמות א"צ ראיה שחי' סוכה הם מתלמידו הריטב"א כידוע.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:צודק בהערתך והוא בספר בא"ח ויתוקן בארחות ציון במהודרא תנינא.
איקטורין כתב:.
ובשוטנשטיין כתבו בהערה קצרה - ובביאורי הגר"א הביא נפק"מ להלכה בזה.
אודה מאוד למראה לי כוונתם.
בקרו טלה כתב:איקטורין כתב:.
ובשוטנשטיין כתבו בהערה קצרה - ובביאורי הגר"א הביא נפק"מ להלכה בזה.
אודה מאוד למראה לי כוונתם.
דרופתקי דאורייתא כתב:מי המחבר?
היכן ניתן להשיג משם חאו"ח סי' ס?
תודה מראש
אראל כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:מי המחבר?
היכן ניתן להשיג משם חאו"ח סי' ס?
תודה מראש
לא הגאון רבי שלמה זלמן עהרנרייך משימלוי?
ומה שכתבת בשם הסמ״ג ס״ס קפ״ד הוא בסי׳ קצ״ז. ואדרבא ריש סי׳ ש״מ באו״ח אומר מ״א דבקל דחינן האידנא הטבילה, ומראה באצבע על סי׳ קצ״ז.
יהודה בן יעקב כתב:מכתב רבי נתנאל ווייל זצ"ל:ומה שכתבת בשם הסמ״ג ס״ס קפ״ד הוא בסי׳ קצ״ז. ואדרבא ריש סי׳ ש״מ באו״ח אומר מ״א דבקל דחינן האידנא הטבילה, ומראה באצבע על סי׳ קצ״ז.
לא מצאתי את דברי הסמ"ג המצויינים.
ההפניה לסי' קצ"ז, לכא' הכוונה לשו"ע יו"ד סעיף ב' בהג"ה.
יהודה בן יעקב כתב:מכתב רבי נתנאל ווייל זצ"ל:ומה שכתבת בשם הסמ״ג ס״ס קפ״ד הוא בסי׳ קצ״ז. ואדרבא ריש סי׳ ש״מ באו״ח אומר מ״א דבקל דחינן האידנא הטבילה, ומראה באצבע על סי׳ קצ״ז.
לא מצאתי את דברי הסמ"ג המצויינים.
וכשאומר היום הרת עולם אם כבנים אם כעבדים כתב רבינו הרש"ש ז"ל כשאומר כן כל עצמותיו יאחזמו רעד, לכי יפקוד הקדוש ברוך הוא אם אב אני איה כבודי ואם אדונים אני איה מוראי, וכן יאמרו זה במתון ושברון לב, ולכן המנהג שגם בחזרה אומרים זה הציבור בקו"ר מלבד הש"ץ:
דרופתקי דאורייתא כתב:בן איש חי שנה ראשונה פרשת נצבים סעיף כבוכשאומר היום הרת עולם אם כבנים אם כעבדים כתב רבינו הרש"ש ז"ל כשאומר כן כל עצמותיו יאחזמו רעד, לכי יפקוד הקדוש ברוך הוא אם אב אני איה כבודי ואם אדונים אני איה מוראי, וכן יאמרו זה במתון ושברון לב, ולכן המנהג שגם בחזרה אומרים זה הציבור בקו"ר מלבד הש"ץ:
היכן הם דברי הרש"ש?
ועיין בתשובה שלי שכתבתי באורך לק״ק ניצה על רישומים שנעשו בס״ת ע״י אצבע הכסף שביד הקורא לסימנים וטעמים דאורייתא דקא עבד שצריך להעבירם וככתיבה דנתי אותם עיי״ש.
צולניק כתב:מתוך ספר 'קצה המטה' סי' תקפ"א.
מי הם ה'אחרונים' שכתבו שלא לומר פסוקים שלפני הבדלה, כשההבדלה אינה במו"ש
יוסף חיים אוהב ציון כתב:ספר בניהו בן יהוידע על ברכות דף כח ע"ב
שלא יארע תקלה על ידי, ולא אכשל בדבר הלכה. נראה לי דבר תקלה היינו הוראה לענין המעשה, ודבר הלכה אינו לענין מעשה אלא לימוד הלכה לתלמידים, או נראה לי בס"ד מכשול בדבר הלכה, היינו טעות בגוף הדין עצמו, שהתיר את האסור בטעות, ודבר תקלה הוא שהדין אמת אבל הענין היה מרומה, או שהעדים שהעידו להתיר האשה שמת בעלה טעו בדדמי והבעל עודנו חי, וכאשר נמצא כמה מעשיות כיוצא בזה, וכאשר מספרים מעשה נורא שהיה בזמן הגאון בעל משנה למלך ז"ל, ועל זה התפלל שלא יהיה היתר בתקלה על ידו, ובספר ויען אברהם להרב מהרא"ף נר"ו כתב מפי השמועה, דמר"ן ז"ל ומור"ם ז"ל היו חולקים בענין אחד דעיגונא, ומר"ן ז"ל אסרה ומור"ם ז"ל התירה ונתן רשות בחתימת ידו שתנשא, וגילה המגיד למר"ן ז"ל ואמר לו אתה כונת אל האמת לאוסרה מפני שהעדים טעו בדדמי, והעידו שבעלה מת והיה חי אך בו ביום שכתב מור"ם ז"ל רשות שתנשא הנה באותו היום מת בעל האשה במקום אחר שהיה שם, ולא באה תקלה על ידו של מור"ם ז"ל יעיין שם.
היכן המעשה?
יוצא פוניבז' כתב:עי' בן יהוידע יבמות קכא
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 642 אורחים