סליחות כתב:האם מותר להתפלל על יהודי מחלל שבת או עובד ע"ז במזיד - שיחזור בתשובה?
סליחות כתב:זאת אומרת שעל מינים לא מתפללים שיחזרו בתשובה?
ומחלל שבת בפרהסיה במזיד אינו כמין?
אז נרחיב את השאלה ונשאל מה הדין במי שהפך לעכו"ם, אינו מין? רמב"ם מפורש שהוא מין.
והרי הדין שמחלל שבת במזיד הוא כעובד עבודה זרה.
ישראליק כתב:לעצם הדיון, יש מי שסוברים שאין כיום מי שיחטא במזיד!
סליחות כתב:התוישראליק כתב:לעצם הדיון, יש מי שסוברים שאין כיום מי שיחטא במזיד!
התוספת של המילה 'כיום' היא ממך?
באיזה ספר מדובר?
מדבריו משמע שבכלל לא קיימת מציאות שיהודי מזיד בכלל, וכל ההלכות על מזיד הם בבחינת 'דרוש וקבל שכר' ולמעשה לא היה שייך אף פעם ד' מיתות ב"ד?
"כי באמת אין שום אדם עובר עבירה במזיד"
"אין יהודי שחוטא במזיד".
המילה כיום לא כתובה שם.
ואגב, גם אם היה כתוב שם בהדיא שאין שום אדם שחוטא במזיד 'כיום', את המציאות קשה להכחיש...
סגי נהור כתב:בגמרא מבואר שע"ה זדונות נעשו להם כשגגות. נמצא שהמזיד האמיתי אינו היהודי המהלך בשוק, אלא דווקא זה שלבוש באצטלא דרבנן, שגם אם אליבא דאמת אינו ת"ח כל כך גדול, הרי בזה שהראה עצמו כת"ח שוויא אנפשיה כמזיד...
אבל באמת אם הוא יודע ספר ומחזיק בתורת ה' וקרבת אלקי' יחפץ גדול עונו מנשוא ואשמתו גדלה בכפלי כפליים במה שאינו נלחם ומתגבר על יצרו בערך ובחי' מלחמה עצומה הנ"ל מאשמת קל שבקלים מיושבי קרנות הרחוקים מה' ותורתו ואין אשמתם גדולה כ"כ במה שאינם כובשים יצרם הבוער כאש להבה מפני פחד ה' המבין ומביט אל כל מעשיהם כאשמת כל הקרב הקרב אל ה' ואל תורתו ועבודתו וכמשארז"ל גבי אחר שידע בכבודי וכו' ולכן ארז"ל על ע"ה שזדונות נעשו להם כשגגות:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 320 אורחים