ראית שכן נהג הגאון ר' דוד בהר"ן, האם זה שלא נהגו כן העולם הוא מפני חשש הפסק בברכה או חשש שכחה של ב"א?
לחילופין, האם ידוע על עוד שנהגו כן?
--------------
שיבר כתב:הייחודיות בהנהגות רבי דוד בהר"ן ששימר מנהגי אחיו ואביו ולמעלה בקודש? כך נראה שסבר נכדו החסידי הגאון ר' יצחק פלקסר, מספרו נלקח הקטע המצולם לעיל. אך לכאורה לא כן הוא ולא זאת היתה מידתו (ומאשין מצות יוכיחו), אלא כל אורחותיו שקל בעצמו בפלס ההלכה כפי שעלה לו בלימודו.
וונדרבר כתב:בעלון "בית מרן", שיעור השבועי של הגר"י יוסף שליט"א, ערש"ק פרשת וישלח תשפ"א (גליון 276), עמ' 4, מביא שהחזון איש היה מדליק נר חנוכה במוצאי שבת אחרי עשרים דקות.
ופלא שחוזר עוד פעם על טעות זו, אחרי שכבר הוכיחו שאינו נכון כלל, [ומה שכתוב בס' פאר הדור שהחזון איש היה מדליק בחנוכה עשרים דקות אחרי השקיעה, היה ביום חול, ולא במוצאי שבת],
ראה מה שכתב הג"ר יחיאל אברהם זילבר זצ"ל בקובץ "בית אהרן וישראל" גליון מ"ד עמ' ע"ז (בהערה)
https://tablet.otzar.org/pages/?&pagenum=76&book=106270
וכן בס' בירור הלכה תליתאה (או"ח סי' תרע"ב) עמ' רע"ג
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... &hlts=&ocr
ידוע שבכל מוצאי שבת הקפיד החזון איש לחכות לפחות 45 דקות לפני התחלת תפילת מעריב, וחוץ מזה יש עדויות שהחזון איש לא מיהר כלל להדליק במוצאי שבת חנוכה, ראה קובץ גליונות תשע"ט גליון ט' [עמ' 21] שהחזון איש לא מיהר להדליק במוצ"ש חנוכה עיי"ש.
https://tablet.otzar.org/pages/?&pagenum=21&book=623040
ישראל אליהו כתב:גם מה שהתלונן שם למה תוקפים אותו על דברי הרוקח הללו "והיכן הבן אדם לחבירו"?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים