מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

"שור המועד"

חקר מסורה, ענייני דקדוק, טעמי המקרא, חיפוש מקורות, בירור ועיון בלשון הקודש והתרגומים, מפורש ושום שכל.
זאנגאלאך
הודעות: 53
הצטרף: ו' ינואר 13, 2017 9:51 am

"שור המועד"

הודעהעל ידי זאנגאלאך » ה' ספטמבר 03, 2020 9:23 am

"מועד" משורש עדות? משורש עוד? אשמח למקורות בענין

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: "שור המועד"

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' ספטמבר 03, 2020 9:42 am

והועד בבעליו

זאנגאלאך
הודעות: 53
הצטרף: ו' ינואר 13, 2017 9:51 am

Re: "שור המועד"

הודעהעל ידי זאנגאלאך » ה' ספטמבר 03, 2020 10:09 am

נחלקו עליך חכמי (?) האקדמיה לעברית שכתבו: מוּעָד (ללא ניקוד: מועד), בניין הופעל, שורש עוד
נטייה מועֶדת; סביל של מֵעִיד לכל הנטיות

הגדרה
ידוע בנטייתו להזיק, כגון 'פושע מועד'
צירופים
אָדָם מוּעָד לְעוֹלָם

סגי נהור
הודעות: 5712
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: "שור המועד"

הודעהעל ידי סגי נהור » ה' ספטמבר 03, 2020 10:50 am

איה המחלוקת? עדות היא משורש עוד.

זאנגאלאך
הודעות: 53
הצטרף: ו' ינואר 13, 2017 9:51 am

Re: "שור המועד"

הודעהעל ידי זאנגאלאך » ה' ספטמבר 03, 2020 11:02 am

סגי נהור כתב:איה המחלוקת? עדות היא משורש עוד.

מה הכוונה? יכול להסביר יותר?

סגי נהור
הודעות: 5712
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: "שור המועד"

הודעהעל ידי סגי נהור » ה' ספטמבר 03, 2020 11:17 am

עדות היא מגזרת נע"ו, והשורש הוא: עוד.
שים לב שבציטוט שהבאת מהאקדמיה נאמר במפורש: סביל של מֵעִיד לכל הנטיות.
מעיד הוא בניין הפעיל, מועד הוא בניין הופעל.
כמו משיב ומוּשב (משורש שוב), מרים ומורם (משורש רום).


חזור אל “דקדוק ומסורה”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 0 אורחים