רציתי לשאול האם יש טעם ויסוד הלכתי לסיפור המצוטט להלן,
שיהיה מצוה לדאוג לקרובי משפחה ללא שום תנאים, ואפילו רשעים גמורים,
ועד כמה נקרא 'קרוב' לענין זה.
כך מספרים על ה'בית-הלוי' (ועוד)
בפירוש אמרה תורה: לֹא תְתַעֵב אֲדֹמִי כִּי אָחִיךָ הוּא.נוטר הכרמים כתב:כמדומני שלגבי מומר יש לדון שאין את ה'לא תתעלם'.
וְזֹאת הַמִּדָּה תִּשְׁמְרֶהָ וְתַחֲזִיקֶהָ, זֹאת הַתּוֹרָה הַיְשָׁרָה מְאֹד, רוֹצֶה לוֹמַר, נְשִׂיאַת פְּנֵי הַקְּרוֹבִים וְהֵטִיב לָהֶם, כְּמוֹ שֶׁאָמַר הַנָּבִיא: 'וְעֹכֵר שְׁאֵרוֹ אַכְזָרִי'. וּכְבָר הוֹדִיעַתְנוּ הַתּוֹרָה בְּזֹאת הַמִּדָּה הַפְלָגָה גְדוֹלָה מְאֹד, וְהוּא שֶׁהָאָדָם צָרִיךְ לִשָּׂא פָּנִים לִקְרוֹבָיו, וּלְקָרֵב מְאֹד כָּל מִי שֶׁיֶּשׁ לוֹ עִמּוֹ אַחֲוָה; וַאֲפִלּוּ הָיָה הַקָּרוֹב הַהוּא בְּתַכְלִית הַהֶפְסֵד, אִי אֶפְשָׁר לוֹ מִבִּלְתִּי שֶׁיִּשָּׂא פָּנִים לִקְרוֹבוֹ. אָמַר יִתְעַלֶּה: 'לֹא תְתַעֵב אֲדֹמִי' וְגוֹמֵר.לבי במערב כתב:יעוין מו"נ ח"ג פמ"ב.
דרומי כתב:לכאורה הראיה הקדומה לכך היא מאברהם שמסר נפשו להציל את לוט אף שנפרדו דרכיהם
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 128 אורחים