נוטר הכרמים כתב:כעת למעשה, כלומר, נוגע למעשה.
יש פה מישהו שקצת מתמצא מה קורה במלוניות. חשוב לי כל מידע שהוא, בעד או נגד, העיקר שיהיה מגובה ולא מסתם שמועות.
תודה מראש.
נוטר.
אפשר גם באישי.
נוטר הכרמים כתב:כעת למעשה, כלומר, נוגע למעשה.
יש פה מישהו שקצת מתמצא מה קורה במלוניות. חשוב לי כל מידע שהוא, בעד או נגד, העיקר שיהיה מגובה ולא מסתם שמועות.
תודה מראש.
נוטר.
אפשר גם באישי.
איש גבעות כתב:מרגש ומחכים!!
דברים שרואים משם...
נוטר הכרמים כתב:הגעתי למסקנא, בעזרת כמה 'חושבים' שחוו עמי יחד את הימים הללו (אלו הולכים ואלו באים), כי הנקודה היא ה'לך לך'.
כשאנו עוזבים את הבית דירה שלנו. את ה'ד' על ד', את הבית מדרש שלנו, את ההרגלים והנוסח הפרטיים שלנו, אוטומטית אנו נעשים גמישים, פנויים, מכילים, ומקבלים.
הרווח היה של כולם, למדנו להכיר, להחכים, להעריך, ואפילו לאהוב ולהתחבר לאנשים שונים בתכלית ממחוזות רחוקים. כל אחד תרם את חלקו והעניק עוד מימד לפסיפס המרהיב.
ש. ספראי כתב:נוטר, דבריך מחממי לבבות. תענוג.
רק שלא יקנאו בתיאורים המלבבים האלה ויידבקו בכח כדי להגיע לכינר....
אני מבין שמגיעה הכרת טובה גדולה למדינה, מלבד כל העסקנים הנפלאים שציינת.
אני אומר זאת ברצינות. לא בציניות. (ואולי שייך להא דשבת ל"ג, וצ"ע לע"ע).
לייטנר כתב:אכן, כל אחד יבחר כיצד לראות את התופעה, ומי שמחפש את ה'לצורך עצמם', כשהבידוד נועד שלא ידביק עוד אחרים מבני משפחתו ומהסובבים אותו, נדבק בעין רעה ומנסה לתלות זאת בדרגת קדושה של רשב"י.
נוטר הכרמים כתב:לייטנר כתב:אכן, כל אחד יבחר כיצד לראות את התופעה, ומי שמחפש את ה'לצורך עצמם', כשהבידוד נועד שלא ידביק עוד אחרים מבני משפחתו ומהסובבים אותו, נדבק בעין רעה ומנסה לתלות זאת בדרגת קדושה של רשב"י.
וישנם כאלו שעוד לפני הקורונה איבדו כמה חושים, אולי חוש הומור, את חוש ההבנה,
ואולי את חוש לימוד הזכות שמפעילים אותו רק כלפי מחללי שבת ובועלי נדות.
ויתכן שהחושים פועלים במלוא המרץ, אלא שהשנאה מקלקלת את השורה ומבלבלת את החושים.
איש גבעות כתב:הרב הנוטר
כיצד השפיע עליך יום אחד בבני ברק?
מכתיבה שכולה נופת צופים ואהבת ישראל אין קץ - אמש, למתקפה חריפה בסגנון הישן והמוכר..
נוטר הכרמים כתב:פטור בלא כלום אי אפשר,
להעיד על הצורה שהענינים מתנהלים מלמעלה.
ובכן, הנוהל הוא שמשפחה בה רוב בני המשפחה נבדקו וזוהו כחולים מאומתים,
המשפחה כולה מפונה למלונית.
היו שם בכינר כמה אנשים מבוגרים ממש סביבות גיל חמישים פלוס, בריאים לחלוטין שנבדקו ונמצאו שליליים לקורונה,
ואלו נשלחו שם למלונית - מרכז הקורונה בישראל, במימון מלא ובעידוד מדינת ישראל על מנת שיידבקו גם הם.
כלומר, העיקרון של שלימות המשפחה ותיפקודה הסביר עומד מעל הסיכון של אותם אנשים להסתבך בנגיף ובהשלכותיו.
יחד עם זאת, בה בעת ובאותו מקום, אבי רך נולד, לא יכול היה להשתתף בברית המילה לבנו מאחר שהינו בריא,
עד שהפעילו את כל התותחים, ובהשגחה ומעקב של פיקוד העורף, ומיגון מטורף ומסורבל, הוא הורשה להשתתף במילת הבן,
להיות סנדק ולברך להכניסו ברגשת הלב...
איפה ההגיון?
נוטר הכרמים כתב:פטור בלא כלום אי אפשר,
להעיד על הצורה שהענינים מתנהלים מלמעלה.
ובכן, הנוהל הוא שמשפחה בה רוב בני המשפחה נבדקו וזוהו כחולים מאומתים,
המשפחה כולה מפונה למלונית.
היו שם בכינר כמה אנשים מבוגרים ממש סביבות גיל חמישים פלוס, בריאים לחלוטין שנבדקו ונמצאו שליליים לקורונה,
ואלו נשלחו שם למלונית - מרכז הקורונה בישראל, במימון מלא ובעידוד מדינת ישראל על מנת שיידבקו גם הם.
כלומר, העיקרון של שלימות המשפחה ותיפקודה הסביר עומד מעל הסיכון של אותם אנשים להסתבך בנגיף ובהשלכותיו.
יחד עם זאת, בה בעת ובאותו מקום, אבי רך נולד, לא יכול היה להשתתף בברית המילה לבנו מאחר שהינו בריא,
עד שהפעילו את כל התותחים, ובהשגחה ומעקב של פיקוד העורף, ומיגון מטורף ומסורבל, הוא הורשה להשתתף במילת הבן,
להיות סנדק ולברך להכניסו ברגשת הלב...
איפה ההגיון?
נוטר הכרמים כתב:איש גבעות כתב:הרב הנוטר
כיצד השפיע עליך יום אחד בבני ברק?
מכתיבה שכולה נופת צופים ואהבת ישראל אין קץ - אמש, למתקפה חריפה בסגנון הישן והמוכר..
זו לא מתקפה, אלא תגובה למי שמחכה בפינה ומאתר הזדמנות לתקוף.
לייטנר כתב:נוטר הכרמים כתב:איש גבעות כתב:הרב הנוטר
כיצד השפיע עליך יום אחד בבני ברק?
מכתיבה שכולה נופת צופים ואהבת ישראל אין קץ - אמש, למתקפה חריפה בסגנון הישן והמוכר..
זו לא מתקפה, אלא תגובה למי שמחכה בפינה ומאתר הזדמנות לתקוף.
וכמובן שאם מישהו מעיר הערה, הוא "מחכה בפינה ומאתר הזדמנות לתקוף".
כמובן שיש אפשרות להודות או לא להעיר כלל, מאשר מיד לציין שאם זה דבר טוב זה "לצורך עצמם", הגם שלא נמצאה סיבה לומר זאת, אבל דבר ראשון לסייג.
נוטר הכרמים כתב:הרב שש ושמח,
הסבריך מקובלים עלי. יש הגיון בדבריך, ויש גם הגיון שיכול לצדד אחרת. אדם שנכנס לרגע, גם הסיכוי שלו להידבק הוא קטן.
אני רק בא להצביע על כך, שהדברים לא חתוכים.
גם הרשויות לא מסתכלים על זה כמו רציחה ופיקו"נ. זה סוגיא של ניהול משבר ותקנת ציבור, כפי שטענו כאן בעבר.
ולכן מוכרחות להיות גישות ודעות שונות בהתאם לערכים ולצרכים.
כל מי שביקר בחופי הים בשבועיים האחרונים מבין היטב את הענין. אלפי אנשים בלי מסכות וכלום.
לסיכום: זכותו של יחיד ובודאי של ציבור לקבוע את ההתנהלות הרצויה והתיקנית,
זכותם ואולי חובתם של הרשויות לאכוף את החוקים לפי החלטתם וסמכותם,
אבל כשמדברים בשפה של הלכה על פיקו"נ ורציחה וכדומה
חשוב להיות כנים ומותאמים לכל הנתונים בשטח - הגלויים והמוסתרים.
איש גבעות כתב:זה לא שהרב ספראי באמת חושב שזה לצורך עצמם.
בראשית הודעתו הוא מודה ומשבח את רשויות המדינה.
יש רק קושי פסיכולוגי לחרדי מן השורה, ק"ו לסופר ב"יתד נאמן", להודות בפה מלא שיש גם משהו טוב במדינה הזאת אז הוא הרגיש מוכרח לקנח ברמיזה בסוגריים שאולי וצ"ע לע"ע.
מקווה שדייקתי באיבחון...
ש. ספראי כתב:נוטר, דבריך מחממי לבבות. תענוג.
רק שלא יקנאו בתיאורים המלבבים האלה ויידבקו בכח כדי להגיע לכינר....
אני מבין שמגיעה הכרת טובה גדולה למדינה, מלבד כל העסקנים הנפלאים שציינת.
אני אומר זאת ברצינות. לא בציניות. (ואולי שייך להא דשבת ל"ג, וצ"ע לע"ע).
מחולת המחנים כתב:האם ידוע באיזה מלוניות למחלימים תהיינה סוכות לציבור לאכילה ולשינה?
מדובר באחד שהפינוי למלונית תלוי בהימצאות סוכה כשרה לאכילה ולשינה.
בתודה מראש לעונים
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 72 אורחים