צפונות כתב:מהו המקור למה שמפורסם עה"פ אל אמונה ואין עול צדיק וישר הוא, שהקב"ה לא מעניש ומחייב מיתה אם ב"ב יצטערו מכך וזה לא מגיע להם.
פלא יועץ - ערך בכיה
וגם האחים והאחיות ראוי להם לבכות ולהתאבל כתיקון חכמים ז"ל בתת לב שאם הם היו זכאים לא אירע להם צער זה, דכתיב הצור תמים פעלו, שלא כמדת הקב"ה מדת בשר ודם, מדת ב"ו אם אדם חייב מיתה אעפ"י שאביו ואמו ואחיו ואחיותיו וקרוביו זכאים אין חסים עליהם ועל צערם, אלא נפש החוטאת היא תמות. אבל הקב"ה אינו כן, אינו מצער אדם חנם, אלא אין אדם מת עד שיהיה הוא חייב ואביו ואמו חייבים בכדי הצער שיצטערו, ואשתו בכדי הצער שתצטער, ואחיו ואחיותיו וקרוביו ומיועדיו בכדי הצער שיצטערו, ואז ה' ממית את החייב מיתה ונטל כל אחד את שלו כפי הראוי לו במדה במשקל ובמשורה, ומטעם זה ראוי לבכות ולהתאבל על כל מתיו, מה יתאונן אדם חי גבר על חטאיו
יוסף חיים אוהב ציון כתב:לא הגר"ח שמולביץ?
צפונות כתב:מהו המקור למה שמפורסם עה"פ אל אמונה ואין עול צדיק וישר הוא, שהקב"ה לא מעניש ומחייב מיתה אם ב"ב יצטערו מכך וזה לא מגיע להם.
אליהו חיים כתב:לב אליהו להגה"צ רבי אליהו לופיאן זצ"ל במאמר הראשון שבספר מפורש על פסוק זה בטוב טעם ודעת.
[אולי מישהו יכול בבקשה להעלות המאמר]
בקרו טלה כתב:אליהו חיים כתב:לב אליהו להגה"צ רבי אליהו לופיאן זצ"ל במאמר הראשון שבספר מפורש על פסוק זה בטוב טעם ודעת.
[אולי מישהו יכול בבקשה להעלות המאמר]
ד"ה ונתבונן
[סליחה על האיכות]
צפונות כתב:מהו המקור למה שמפורסם עה"פ אל אמונה ואין עול צדיק וישר הוא, שהקב"ה לא מעניש ומחייב מיתה אם ב"ב יצטערו מכך וזה לא מגיע להם.
אבני גזית כתב:בדיני תורה, שהקב"ה עצמו הורה לדון בהם, ממיתים אדם שהרג את הנפש, ולא מתחשבים במשפחתו הסובלת.
וונדרבר כתב:אני מעתיק ממה שכתבתי באשכול אחר על "יסודות מפורסמים מגדולי המוסר שכיוונו להם מחברים אחרים"
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 24 אורחים