עזריאל ברגר כתב:מי אמר שהיא הכשר לפו"ר?
אולי היא כמו נט"י ושחיטה?
עזריאל ברגר כתב:מראב"ם משמע כדברי.
מה כותב הפמ"ג בדיוק?
עזריאל ברגר כתב:גם בפמ"ג אפשר להכניס כדברי שזוהי מצווה כמו שחיטה.
עני בן פחמא כתב:לא, שחיטה היא לעולם הכרחית לצורך אכילת הבשר, כאן יתכן ואדם קיים פו"ר, ואעפ"כ הוא מקיים את מצות הקידושין.עזריאל ברגר כתב:גם בפמ"ג אפשר להכניס כדברי שזוהי מצווה כמו שחיטה.
עזריאל ברגר כתב:עני בן פחמא כתב:לא, שחיטה היא לעולם הכרחית לצורך אכילת הבשר, כאן יתכן ואדם קיים פו"ר, ואעפ"כ הוא מקיים את מצות הקידושין.עזריאל ברגר כתב:גם בפמ"ג אפשר להכניס כדברי שזוהי מצווה כמו שחיטה.
אדם שרוצה להיות נשוי עם אשה - הוא מוכרח ע"פ תורה לעשות לפני כן מעשה-קידושין.
בדיוק כמו שאדם שרוצה לאכול בשר - הוא מוכרח ע"פ תורה לשחוט לפני כן (או שאחרים ישחטו עבורו).
עני בן פחמא כתב:אבל לפי דבריי ודבריך הקידושין הם הכשר לנישואין ולא למצות פו"ר כפמ"ג.
עזריאל ברגר כתב:עני בן פחמא כתב:אבל לפי דבריי ודבריך הקידושין הם הכשר לנישואין ולא למצות פו"ר כפמ"ג.
בפמ"ג שהבאת - לא מצאתי זכר למצוות פו"ר.
עני בן פחמא כתב:עזריאל ברגר כתב:עני בן פחמא כתב:אבל לפי דבריי ודבריך הקידושין הם הכשר לנישואין ולא למצות פו"ר כפמ"ג.
בפמ"ג שהבאת - לא מצאתי זכר למצוות פו"ר.
עיין ברא"ש בפנים (כתובות סימן יב).
כיון שנתנה תורה נצטוו ישראל שאם ירצה האיש לישא אשה יקנה אותה תחלה בפני עדים ואחר כך תהיה לו לאשה שנאמר כי יקח איש אשה ובא אליה.
לארץ ולדרים כתב:בגמרא מו"ק יח: 'לא מיבעיא לארס דלא קעביד מצוה'
עזריאל ברגר כתב:לארץ ולדרים כתב:בגמרא מו"ק יח: 'לא מיבעיא לארס דלא קעביד מצוה'
מתאים למר כדאית ליה ולמר כדאית ליה.
לפי הרא"ש - באמת אין כאן מצווה ממש.
ולפי הרמב"ם - זוהי מצווה כשחיטה ונט"י, שאינה חשובה מצווה ממש כדי לדחות איסור חוה"מ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 310 אורחים