לבי במערב כתב:מאי קושיא איכא מנוסח התפלה על דברי הרמב"ן? זה דרש וזה פשט.
נהר שלום כתב:זכור לי שראיתי שגם היו כתובים כאחד בנס על הלוחות (אולי זה היה בהערה של שוטנשטיין שם)
ר_חיים_הקטן כתב:ראה בספר מתק שפתים לר' עמונאל פרנסס שקרא תגרא על ר"ש אלבקץ מפני שהוא כתב "שמור וזכור" ולא "זכור ושמור" רק כדי שהאות הראשון של החרוז יתחיל עם ש'.
'זכור' בלוח האחד, ו'שמור' בלוח השני, ואליבא דמ"ד 'עשרה על לוח זה ועשרה על לוח זה'.אליהו בן עמרם כתב:כלומר שהוא ס"ל ששתי הלשונות היו כתובים בלוחות.
אליהו בן עמרם כתב:
ג. כיצד יכלכל רבינו הרמב"ן את שמשמע מנוסח התפילה? שאינו כשיטתו לכאורה.
שמואל כהנא כתב:אליהו בן עמרם כתב:
ג. כיצד יכלכל רבינו הרמב"ן את שמשמע מנוסח התפילה? שאינו כשיטתו לכאורה.
אליהו בן עמרם כתב:שמואל כהנא כתב:אליהו בן עמרם כתב:
ג. כיצד יכלכל רבינו הרמב"ן את שמשמע מנוסח התפילה? שאינו כשיטתו לכאורה.
בפרשת עקב:
ויתן ה' אֵלַ֗י אֶת־שְׁנֵי֙ לוּחֹ֣ת הָֽאֲבָנִ֔ים כְּתֻבִ֖ים בְּאֶצְבַּ֣ע אֱלֹהִ֑ים וַֽעֲלֵיהֶ֗ם כְּכָל־הַדְּבָרִ֡ים אֲשֶׁ֣ר דִּבֶּר֩ ה'
לכאורה משמע שעל הלוחות היה כתוב בדיוק ככל הדברים אשר דיבר ה'.
ואם כך, איך פירש רבינו הרמב'ן שרק 'זכור' היה כתוב בלוחות, והרי זכור ושמור בדיבור אחד נאמרו, והיה צריך לכתוב בלוחות גם זכור וגם שמור?
ולכאורה ראיה מפורשת מהכתוב לשיטת הראב'ן, שהבאתי לעייל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 82 אורחים