הוגה כתב:שאלתיו פעם על העיתונים המחולקים בחנם המונחים בתיבות הדואר (דוגמת יתד של יום שלישי),אם מותר לעיין בהם ואח"כ להחזיר.הוא הזדעק ואמר: זה גזל גמור ופסול לעדות.
ישיבישקייט כתב:חצר שאינה משתמרת.
חקר כתב:הוגה כתב:שאלתיו פעם על העיתונים המחולקים בחנם המונחים בתיבות הדואר (דוגמת יתד של יום שלישי),אם מותר לעיין בהם ואח"כ להחזיר.הוא הזדעק ואמר: זה גזל גמור ופסול לעדות.
לא ברור, אם הם מחולקים חינם איזה סרך גזל יש בזה? אולי הכוונה לשאינם מחולקים חינם.
קלונימוס הזקן כתב:קראון הייטס שאני
בפוניבז' מן הסתם הובהר למנהל הפנימיה: 'לאו בעל דברים דידי את'
ואם זה לא עזר: 'הלך אחר הנתבע'
וכמו כן יש אומדנא דמוכח שכל הבחורים הגיעו לישיבה רק אדעתא דהכי שיהיה להם החזקות, ואם אין בחורים אין ישיבה, א"כ הדבר מוכיח את עצמו שחייבים לקיים כהאומדנא
אדג כתב:כעי"ז היה בפנימיה בקראון הייטס, שהיה עובר בירושה מדור לדור, דבר שהפך את חיי מנהל הפנימיה לקשים מנשוא, כמובן מאיליו. עד שתבע את כל בעלי ה'חזקות' לדין תורה. וראה זה פלא, פרחה חזקתם!
חכם הרזים כתב:אדג כתב:כעי"ז היה בפנימיה בקראון הייטס, שהיה עובר בירושה מדור לדור, דבר שהפך את חיי מנהל הפנימיה לקשים מנשוא, כמובן מאיליו. עד שתבע את כל בעלי ה'חזקות' לדין תורה. וראה זה פלא, פרחה חזקתם!
האם מצאת דבר אחד משותף בין קראון הייטס לפונביז'
חיים כתב:חכם הרזים כתב:אדג כתב:כעי"ז היה בפנימיה בקראון הייטס, שהיה עובר בירושה מדור לדור, דבר שהפך את חיי מנהל הפנימיה לקשים מנשוא, כמובן מאיליו. עד שתבע את כל בעלי ה'חזקות' לדין תורה. וראה זה פלא, פרחה חזקתם!
האם מצאת דבר אחד משותף בין קראון הייטס לפונביז'
כנראה שיש עוד הרבה מן המשותף. סדנא דארעא חד הוא.
יוסי 10 כתב:לגבי מה שאמר על לקיחת עיתונים פסול לעדות, כנראה אמר זה לחדד האיסור, אבל למעשה דברים שאנשים דשים בעקביהם ולא רואים את זה כ"כ כאיסור לא נפסל בכך לעדות.
חסיד חבד כתב:לא ראיתי את כל הדיון ויתכן שעמדו ע"ז, אבל בח"א דהקונט' אות כ"ח אומר שיש חובה לצפותולא שיבוא עכשיו ממש, ובמחילה הוא היפך נוסח ה'אני מאמין' דהסידורים והיפך דברי כל גדול"י בכל הדורות.
הוגה כתב:המצפה
הזכרת לי,
ליל שבת אחד אחרי מעריב, לאחר תקופה ממושכת שודאי הכירני, עברתי לידו, נפגשתי במבטו ועשיתי לו "גוט שאבעס".
הוא לא הגיב כלום.
פשוט נתן בי עיניו והסתכל עלי במבט קפוא כזה של:
"מה אתה לא יודע שהעברה שאני הכי "מחבב", זה לעבור על דברי חכמים שאמרו "לעולם תהא דעתו של אדם מעורבת עם הבריות...??" (- וכמו שאמר פעם כמדומה. לא בנוסח זה).
זו היתה הפעם האחרונה שעשיתי טעות זו...
יתר10 כתב:הוגה כתב:המצפה
הזכרת לי,
ליל שבת אחד אחרי מעריב, לאחר תקופה ממושכת שודאי הכירני, עברתי לידו, נפגשתי במבטו ועשיתי לו "גוט שאבעס".
הוא לא הגיב כלום.
פשוט נתן בי עיניו והסתכל עלי במבט קפוא כזה של:
"מה אתה לא יודע שהעברה שאני הכי "מחבב", זה לעבור על דברי חכמים שאמרו "לעולם תהא דעתו של אדם מעורבת עם הבריות...??" (- וכמו שאמר פעם כמדומה. לא בנוסח זה).
זו היתה הפעם האחרונה שעשיתי טעות זו...
לא מבין איזו הנהגה/מדה טובה למדנו מעובדא זו?
דלת: שאלתי למורי אודות מנהגו שהוא דופק בדלת כשהוא נכנס ואפי' בדלת של חדרו שאין לאיש זולתו מפתח לחדרו ובודאי שבכניסתו לא יבהיל אנשים אחרים, מה טעמו בזה? ----- וענה לי, שאינו רוצה להבהיל את המלאכים ששומרים על הפתח, [ולבחור אחר אמר תשובה סתמית שזה ענינים].
ס''ק כתב:אף אני אמרתי לו שלום כ"פ והחזיר לי שלו'.
הוגה כתב: ליל שבת אחד אחרי מעריב, לאחר תקופה ממושכת שודאי הכירני
המצפה לישועה כתב: זכרתי ימים מקדם שבהם היה לי איזה קביעות שבועית איתו,
חקר כתב: ישבתי תקופה מסויימת בתפילות בישיבה
חכם באשי כתב:ומכל 'מנין יוצאי הגרא"י צוקר' אין מישהו שיוסיף סיפורים מעניינים עליו? הברקות? אתמהה!
חכם באשי כתב:ומכל 'מנין יוצאי הגרא"י צוקר' אין מישהו שיוסיף סיפורים מעניינים עליו? הברקות? אתמהה!
המצפה לישועה כתב:פעם הוכיח לי מאיזה גמרא (שכחתי כעת), שמותר לשקר לצורך לימוד.
היא שיחתי כתב:המצפה לישועה כתב:פעם הוכיח לי מאיזה גמרא (שכחתי כעת), שמותר לשקר לצורך לימוד.
אולי נדה פ"ק דרבה אמר לאביי טעם היתר מעת לעת דהיתה מרגשת והגמ' דוחה הטעם ואומרת דלחדודי אביי בעי ומכל מקום מכך שאמר זאת בצורה ודאית אף שידע שאין זה כך שמא יש להוכיח הנל
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 557 אורחים