אראל כתב:לגבי ספיה"ע
בשלהי פרק שבועות שתים בתרא מפורש דבשבועה בעינן עניה.עושה חדשות כתב:נדר ושבועה, האם חלים ע"י שומע כעונה?
לא מצאנו דין 'שומע כעונה' בתורה.עושה חדשות כתב:'שומע כעונה' בתורה ותפילה וברכות.
עזרה, בבקשה!דרומי כתב:ראה בהערות הרב אשכנזי ז"ל שם.
הוא בס"ע 534 ואילך, ומוסג"פ:ביקורת תהיה כתב:עזרה, בבקשה!
עושה חדשות כתב:הפנו אותי לעיין גם ב'בן מלך' שומע כעונה סי' א, ואינו תח"י.
שמעתי מת"ח גדול שליט"א לבאר מעלת שיעור בפני תלמידים, משיעור בטלפון, דשיעור בפני תלמידים הוה דיבור בד"ת מדין עונה, משא"כ בטלפון דהווה הרהור, אולי בל"נ אשאלהו מקורו איה. ויעוי"ש אות ו בהערות.ביקורת תהיה כתב:לא מצאנו דין 'שומע כעונה' בתורה.עושה חדשות כתב:'שומע כעונה' בתורה ותפילה וברכות.
וכמובן ה"ה לנדר, דתרוויהו בעו ביטוי שפתיים.ביקורת תהיה כתב:בשלהי פרק שבועות שתים בתרא מפורש דבשבועה בעינן עניה.
עושה חדשות כתב:נניח אם יש דין 'אמירה בקידושין', האם מועיל לזה שומע כעונה?
אילם ואילמת קידושיהם קידושין גמורים מן התורה [63]. האילם יכול לקדש בקידושי כסף על ידי רמיזה [64], וכן יכול לקדש על ידי קידושי שטר [65].
לעניין אמירת "הרי את מקודשת לי", שאינו יכול לומר, יכול לכתוב את המילים הללו, ויכתוב בפירוש שמבקש מהעדים שידעו שכוונתו במסירת הטבעת לאשתו היא ברורה ומוחלטת לשם קידושין [66].
הגרש"ז אויערבאך, הובאו דבריו בנשמת אברהם חאהע"ז סי' כז סק"א. ועיי"ש שדחה פקפוקיו של השו"ת פני יהושע ח"ב סי' פד;
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 154 אורחים