זאינץ כתב:מאמרים שהתפרסמו עליו ועל שיטת לימודו[לא של ר׳ יואל כהן ושל מונדשיין את כבר יש לי] ופרטים וסיפורים עליו שלא ידועים דיו,תודה
זאינץ כתב:מאמרים שהתפרסמו עליו ועל שיטת לימודו[לא של ר׳ יואל כהן ושל מונדשיין את כבר יש לי] ופרטים וסיפורים עליו שלא ידועים דיו,תודה
הרי לנו - נוסף על קטעי השמועות והראיות הקלושות שהיו מכבר - עדות מפורשת שרלוי"צ נ"ע למד בתו"ת דליובאוויטש בשנותי' הראשונות!. . האברך לוויק פאדאבראנקער שלמד בליובאוויץ בשנים הראשונים, ממשפחתם [של כ"ק רבוה"ק לבית חב"ד] . .
לבי במערב כתב:ב'היכל הבעש"ט' גל' מ ע' שצד - ממכתבי רא"א הורוויץ מסמארגאן (חסיד כ"ק אדמו"ר מהורש"ב ובנו כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע מליובאוויטש. נלב"ע י"ג ניסן תרצ"ב):הרי לנו - נוסף על קטעי השמועות והראיות הקלושות שהיו מכבר - עדות מפורשת שרלוי"צ נ"ע למד בתו"ת דליובאוויטש בשנותי' הראשונות!. . האברך לוויק פאדאבראנקער שלמד בליובאוויץ בשנים הראשונים, ממשפחתם [של כ"ק רבוה"ק לבית חב"ד] . .
https://www.hakolhayehudi.co.il/item/%D ... 7%97%D7%A7זאינץ כתב:מישהו זכור לו מאמר עליו מאיתיאל גילעדי או משהו דומה
אכן, בערכו שב'אישים ושיטות' (ובפרט בתחלתו). יעו"ש.דרומי כתב:[כמדומני שבכתבי הרב זוין יש משהו דומה על הרוגצו'בר]
לבי במערב כתב:https://www.hakolhayehudi.co.il/item/%D ... 7%97%D7%A7זאינץ כתב:מישהו זכור לו מאמר עליו מאיתיאל גילעדי או משהו דומה
[לפענ"ד, האיש מטפס בהשגות לא־לו].
דרומי כתב:בחוברת הוספות ל'תולדות לוי יצחק' שהופיעה אשתקד מופיע סיפור שסיפר הרה"ח דוד דובאוו, ששמע מאביו הרה"ח יהודה-לייב, ששמע מהרה"ח אברהם-סענדער נעמצאוו ע"ה, מראשוני תלמידי 'תומכי תמימים' בליובאוויטש: 'הגעתי לבית-חיינו בתקופה שלפני יו"ד שבט תשי"א, ונכנסתי ל'יחידות' אצל הרבי. הרבי שאל אותי ב'יחידות' אם אני זוכר את שמות ה'תמימים' שלמדו בזמני בליובאוויטש. השבתי בחיוב והרבי ביקש שארשום את השמות על נייר. רשמתי את השמות וביניהם ציינתי את שם אביו של הרבי, רבי לוי-יצחק נ"ע. מסרתי לרבי את הרשימה, והרבי עבר עליה וציין בעיפרון ליד כל אחד מהשמות. כשהגיע לשמו של אביו, רבי לוי-יצחק, צהבו פניו של הרבי. היה נראה שזה מה שהוא חיפש'.
איך מסתדר הסיפור עם מה שבטבת תשי"ב כתב הרבי לר' סענדער נעמצאוו: 'בנועם קבלתי מכתבו... כן תודתי נתונה בזה בעד תשורתו, רשימת התלמידים התמימים אשר למדו בליובאוויטש עד שנת עת"ר. כי זה מזמן רב שהנני מחפש את זה, וכיוון לדעתי. ות"ח ת"ח' ('אגרות קודש' ח"ה עמ' קנ). אם אמנם מסר ר' סענדער לרבי את רשימת התמימים בשבט תשי"א, מה התחדש ברשימה ששלח לרבי בתשי"ב? ומדוע לא הוזכר הדבר במכתב דנן?
כמובן, יש אפשרויות נוספות, אותן הר"י אלפנביין נמנע מלהזכיר.כמו כן, לא ברור לי למה התכוון הרבי כשכתב לו 'וכיוון לדעתי'. ואולי הסיפור הנ"ל לא התרחש ב'יחידות' בשבט תשי"א אלא במכתב בטבת תשי"ב, ור' סענדער ניחש שהרבי התכוון ב'כיוון לדעתי' לכך ששם אביו מופיע ברשימה. אודה למי שיאיר את עיניי בזה.
וז"ע י"ל כרך חדש (ח"ה), על פרשיות בשלח־משפטים.חרסון כתב:לא ראיתי שהזכירו כאן באשכול את סדרת הספרים 'ילקוט לוי יצחק על התורה' (בעריכת הרב דוד דובוב - ד' חלקים ראשונים מצויים באוצר) . .
מצו"ב קובץ תדפיס:לבי במערב כתב:וז"ע י"ל כרך חדש (ח"ה), על פרשיות בשלח־משפטים.
לשון אחרון עיקר.א איד כתב:לא ברור אם מדובר בתמליל שנכתב בזמנו, או בדברים שנרשמו מהזכרון לאחר שנים.
הקל הקל תחילה...דרומי כתב:ולהעיר שמדובר ברישום קטוע ביותר, ולא ברור לי הטעם ב'עריכתו' כחומר מוסמך, בשעה שרוב תורתו של הרלוי"צ שנרשמה בעצם כתי"ק הברורה והוודאית - המונה מאות דפים! - עדיין נתונה בקרן זוית ורוב הציבור לא מכירה כלל.
כהערה בעלמא: כמדומה - שלא בשם כ"ק אביו הגה"ק נ"ע.א איד כתב:תוכן הדברים נזכר ע"י בנו הרבי זי"ע מספר פעמים.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 454 אורחים