מובא מהאריז"ל שנהגו הנשים לכבד הבית בת"ב אחר חצות לחזק האמונה בביאת המשיח
האם זה כולל גם שטיפת הרצפה [שפונז'ה]?
ומה דין שנה זו - שחל ת"ב ביום חמישי - לשטוף הבית לכבוד שבת?
יהודי רגיל כתב:מובא מהאריז"ל
שער הכוונות
ענין ט"ב מה שנהגו ביום ט"ב במנחה לומר פסוקים של נחמות וגם לקום ולשבת על הספסלים למעלה ואדרבא נראה מן התלמוד בבלי כי לעת ערב הציתו אש בהיכל ביום ט"ב ונשרף בעת המנחה וכפי"ז היה ראוי להחמיר במנחה יות' מבשחר אבל הענין יובן במה שדרשו בגמרא ע"פ מזמור לאסף אלהי' באו גוים כו' והקשו מזמור קינה מבע"ל ותי' כי בתחי' התחילו האויבים להרוג את בני ישראל ואז חשבו ישראל שלא יהיה ח"ו תקומה למפלת' ויכלו ח"ו בחרב האויבים ובראותם שהציתו' אש בהיכל לעת ערב שהוא זמן המנחה אז אמרו מזמור ושמחו שמח' גדולה וקבלו נחמה כי אם ח"ו לא היה הקב"ה משליך חמתו על העצים ועל האבנים לא היתה תקומה לשונאי ישראל וכמשז"ל כלה את חמתו ויצת אש בציון. ונמצא כי לעת מנחת ערב שהציתו אש בהיכל אז אמרו ישראל מזמור וקבלו נחמה על צרתם א"כ המנהג הנז' הוא טוב ונכון. ונלע"ד ששמעתי ג"כ ממוז"ל טעם אחר והוא כי אז במנחת ט"ב נולד המשיח הנקרא מנחם כנז' במדרש איכה רבתי:
יהודי רגיל כתב:מובא מהאריז"ל שנהגו הנשים לכבד הבית בת"ב אחר חצות לחזק האמונה בביאת המשיח
האם זה כולל גם שטיפת הרצפה [שפונז'ה]?
ומה דין שנה זו - שחל ת"ב ביום חמישי - לשטוף הבית לכבוד שבת?
עליך עיננו כתב:מנהג זה מובא בב"י סוף סי' תקנד' בשם הכלבו משמע שהיה מנהג זה קדום מאד ולא כ' שיש למחות בהם...
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 33 אורחים