טוטפות כתב:פשוט בגלל שאסור לצאת מבית הכנסת כל זמן הקינות
ומקננים עד חצות היום
[ובנטע"ג ('בין המצרים' ח"ב פס"ח ע' שפט הע' א) תירץ באו"א, ד'י"ל לרבותא נקט דאפי' בביהכ"נ דאינו כבוד כ"כ לישב על הקרקע אפ"ה יעשה כן'. אך הכלל אחד הוא].ולאו דווקא בביהכ"נ אלא גם בבית ובשאר מקומות נוהגים כל ישראל מקדמת דנא שלא לישב על כסא רגיל, דזיל בתר טעמא דט"ב דיננו כאבלים, וכן מתבאר בדברי הב"י ריש סימן זה, וכ"ה בחיי"א כלל קל"ה סעי' כ' ודה"ח דיני ט"ב סעי' ח' וקישו"ע סי' קכ"ד סעי' ט"ז שונה הלכות סי' זה סעי' ג' דלא הזכירו 'ביהכ"נ' לענין ישיבה ע"ג קרקע (ואפשר דהא דנקט הטושו"ע ביהכ"נ לאו לאפוקי מקומות אחרים אלא ללמד דבעת הקינות בביהכ"נ יש בדווקא לישב על הארץ כאבלים ואין לעמוד (ועיין בדרחו"ש אות תרע"ט דגם הקינות 'אלי ציון וערי'' אמרו בישיבה)).
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 69 אורחים