נאשער כתב:היום יש כזה 'סדר' צד אחד מהאב ואח"ז מהאם או להיפך, האם יש איזה זכר מקדמונים לכך?
ויש אומרים כי היה דרכם שיקרא האב שם הבכור, ותקרא האם שם השני. על כן הראשון ויקרא את שמו, והשני ותקרא, ואמר בשלישי ותקרא כי יהודה היה בכזיב בלדתה אותו ואיננו שם שיקרא לו שם. ואין בזה טעם או ריח.
נאשער כתב:מה ההסבר שיעקב קרא לו לבנימין שם אחד ורחל שם אחר ולמעשה קוראים לו ע"ש שיעקב נתן.
viewtopic.php?f=7&t=7270
יאיר כתב:נאשער כתב:מה ההסבר שיעקב קרא לו לבנימין שם אחד ורחל שם אחר ולמעשה קוראים לו ע"ש שיעקב נתן.
viewtopic.php?f=7&t=7270
יתכן משום שהיא כבר בחרה את שם יוסף וכדברי הרד"ק לעיל.
נאשער כתב:יאיר כתב:נאשער כתב:מה ההסבר שיעקב קרא לו לבנימין שם אחד ורחל שם אחר ולמעשה קוראים לו ע"ש שיעקב נתן.
viewtopic.php?f=7&t=7270
יתכן משום שהיא כבר בחרה את שם יוסף וכדברי הרד"ק לעיל.
זה מתרץ למה אנו קורין בשם של יעקב אך למה יעקב נתן בכלל שם אחר שונה מרחל.
http://www.otzar.org/aspcrops/22030_744 ... 122011.aspארי שבחבורה כתב:נאשער כתב:זה מתרץ למה אנו קורין בשם של יעקב אך למה יעקב נתן בכלל שם אחר שונה מרחל.
עיין רמב"ן.
שבטיישראל כתב:משום מה יש מנהג בעולם לתת לאשה דין קדימה בשם של הילד\ילדה הראשון\נה (כמובן חוץ אם שניהם מסכימים אחרת) ובאמת איני יודע מקור הענין
ומה ששאל בעצה לשם הילד, שמעתי בשם אדומו"ר הרה"ק [מהר"ש] מבעלזא זצללה"ה שטוב לאריכות ימים לקרוא על שם המשפחה של אב או אם, והמנהג הוא לקרוא ילד הראשון על שם משפחת האם, והשני ע"ש משפחת האב, וכן כל הילדים קוראין כסדר א' על שם משפחתה וא' על שם משפחתו.
שילה כתב:בזמנו ראיתי אולי בתנחומא שכותב שנדב ואביהוא מתו מטעם זה שאהרן נתן לבכור ע"ש הצד של האמא ע"ש עמינדב אביה של אלישבע אשתו, ואת בנו השני נתן על שם אביו מלשון אביהוא. והיה לו לכבד את אביו ולתת לבכור אביהוא.
שילה כתב:בזמנו ראיתי אולי בתנחומא שכותב שנדב ואביהוא מתו מטעם זה שאהרן נתן לבכור ע"ש הצד של האמא ע"ש עמינדב אביה של אלישבע אשתו, ואת בנו השני נתן על שם אביו מלשון אביהוא. והיה לו לכבד את אביו ולתת לבכור אביהוא.
עשוי לנחת כתב:ומה גם שאמרו בשם הרב החסיד שמי שבניו מתים ב"מ יקרא הבן הנולד בב' שמות שהוא מסוגל שיתקיים.
ג. משמע שלקרוא שתי שמות זה סגולה למי שבניו מתים.
חכם באשי כתב:שילה כתב:בזמנו ראיתי אולי בתנחומא שכותב שנדב ואביהוא מתו מטעם זה שאהרן נתן לבכור ע"ש הצד של האמא ע"ש עמינדב אביה של אלישבע אשתו, ואת בנו השני נתן על שם אביו מלשון אביהוא. והיה לו לכבד את אביו ולתת לבכור אביהוא.
אין זה בתנחומא, אלא במקורות מאוחרים מאוד בשם מדרש, וכפי שציין 'עשוי לנחת'.
ראה בענין אלפא ביתא תניתא דשמואל זעירא, ערך 'נדב ואביהוא'. שם גם ציין, כי לאחרונה נתגלה חלק מהענין בקדושתא ליניי, אחד הפייטנים הארצישראליים הקדומים ביותר (משוער למאה החמישית, היינו בזמן האמוראים!).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 256 אורחים