לענין כתב:בא ננסה להזיז את הדיון למשהו שלא יגרור אמוציות [ידידי שליט"א שהיה עוסק בהפצת יהדות באוניברסיטה, הסכים לדבר על אי-עמידה בצפירה רק ביום השואה, ולא ביום הזכרון, ודפח"ח].
נצייר לעצמנו לויה של אחד מגדולי הדור, שבמסגרת הצפיפות והדחק היו כמה עשרות אנשים עוברים באונס על איסורי תורה, נגיד היה נבלע להם בפה כריך של נקניק בחמאה, או חלילה היה ארון הקודש מתהפך ונפתח ואנשים היו דורכים על זה (ה' ישמור ה' ישמור!!!).
אז מה היו עושים?
קודם כל צועקים על מה עשה ה' ככה, ועושים חשבון אמיתי מה גרם לזה, ואיך דואגים שח"ו ח"ו זה לא יקרה שוב בשום כינוס המוני, וכו' וכו'.
ואילו - כאשר בלויה של פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל - דחפו ודחפו עד שנהרגו-נרצחו-נרמסו באונס גמור שלשה יהודים יקרים עובדי ה', אז הכל בסדר, ממשיכים הלאה.
וכבר היה כן לעולמים - בזמן הבית הגדול והקדוש.
וגם דם נקי שפך מנשה הרבה מאד. שפיכות דמים הוא דזל בעינייהו.
המעשה בהלווית הרב וואזנר, זעזע את כולם, ונעשה כל האפשר כדי שדבר זה לא יחזור על עצמו.
גם בקורונה, דומני שאין מישהו שפוי שמזלזל בחיי אדם.
המזלזלים בהנחיות מאמינים שלא יקרה מכך שום נזק. אם הם טועים או לא, זו שאלה אחרת. אבל ודאי לא זל בעינייהו שפיכות דמים.
עליך עיננו כתב:ובנותן טעם להביא את דברי מו"ר ראי"ס שליט"א
הפכו את המסכות לחוב קדוש וכל מי שחושב אחרת נהיה מחבל!!! כמה עצוב!!
איש גבעות כתב:עליך עיננו כתב:ובנותן טעם להביא את דברי מו"ר ראי"ס שליט"א
הפכו את המסכות לחוב קדוש וכל מי שחושב אחרת נהיה מחבל!!! כמה עצוב!!
מה הפשט "הפכו את המסכות לחוב קדוש"?
לפי דברי הרופאים והמומחים המסכות מצילות חיים, ומשכך ודאי שהם חוב קדוש של הצלת חיים שכמעט כל מצוות התורה נדחות מפניה.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:יש תמונות מעשה רב מבית הגר"ח קנייבסקי בתפילה איך כולם ללא מסכות, יעלו היודעים את התמונות מר"ח סיון.
אש משמים כתב:אז מה אתה רוצה שיהיה?
בחורים חולים שיתקלקלו או מועדים לכך
אנשים חולים שיתגרשו
אנשים חולים שיאבדו את פרנסתם
אנשים חולים שמפחדים ללכת לבי"ח
אנשים חולים מלשינים ומלביני פנים
מה יעזור אם כולם יהיו גם חולי קורונה???
נ.ב.
לא הבנת את דברי מו"ר הראי"ס תברר אצל תלמידיו הקרובים למה התכוון.
קו ירוק כתב:כשקוראים את יללת התנין ב'יתד היום', של המבולבלים, בער"ח אב תשפ, אתה עומד נפעם וחושב כמה אפשר להיות מעוות? מי הפריע לכם לפתוח את 'ישיבות כלל ישראל' בר"ח אייר או מעט אח"כ?
אכן צודקים אתם שמי שיקבע איך יראה א' באלול שלכם או א' בתשרי שלכם זה לא הקב"ה.. זה אתם..
זה בס"ה אובססיה מטורפת להצדיק את ההתנהלות ההנחיות המקודשות ולומר צדקתי.. הם מוכנים שימותו 10,000 בני אדם, ובלבד שלא ישאלו את עצמם - למה לא פסקה ישיבה אצל מי שהיה נחרץ בדעתו.
למה לא פסקה ישיבה אצל מי שהיה נחרץ בדעתו.
מבולבל כתב:שוב אתה מערבב בין נושאים לא קשורים. חובת הזהירות לא קשורה לסגירת הישיבות הנידון כאן הוא על בדיקות קורונה שזה שם האשכול, ובעיקר על עטיית מסכות.
תקרא לזה מתווה המסיכות.
אם יש לך השגה על סגירת הישיבות תכתוב אותה באשכול הנזקים לעולם הישיבות.
אש משמים כתב:מענין שכמעט כל מתנגדי המסיכות/סגרים חוזרים בהם כאשר הם או קרוב לליבם מתגלה כחולה (היום פורסם על חסידות אמשינוב שהתחילה 'להחמיר' על כללי הבריאות לאחר התפרצות) למה צריך לחכות לסבל של אנשים כדי להגיע להחלטה 'מחמירה'??
איזהו חכם הרואה את הנולד!
בצל הגל השני של מגפת הקורונה, ל'בחדרי חרדים' הגיע מסמך בו מפורטות שורת הוראות שנמסרו מטעם האדמו"ר מאמשינוב לחסידים. ההוראות פורסמו ע"י בנו של הרבי, הרה"צ רבי מאיר מיליקובסקי, והם נאמרו בקו של החסידות בשבוע שעבר.
הבן הסביר כי הרב'ה ביקש להודיע לכלל הציבור על הוראות חדשות בעקבות ההתפשטות של הנגיף בתקופה זו. דבר ראשון מהר הבן את ההתייחסות של הרב'ה לנגיף: השפעת הזאת הרבה יותר מדבקת מכל שפעת אחרת. ולעניין סכנה, למי שאין מערכת חיסון חלשה ולמי שאין בעיה עם מערכת הנשימה ומערכת כלי הדם, אין כאן סכנה משמעותית יותר משפעת. באופן כללי הסביר הבן, הרב'ה אומר שהמצב הזה צריך לעורר כל אחד ואחד להתחזק בדברים שהוא יודע שהם רפויים אצלו.
לגבי התנהגות כללית פירט הבן של הרבי שורת הוראות:
א. ניתן לצאת מהבית גם אם זה לא לדבר מצווה, אבל יש להימנע מלקיים התאספות או דיבור קרוב בין קבוצה של אנשים אם זה לא לדבר מצווה, אלא אם כן שומרים על מרחק של קרוב למטר בין אחד לשני.
ב. לימוד בחבורה של אנשים במסגרת של יום יום, כגון כולל, יש עדיפות לפזר את האנשים, ואם אין אפשרות לפזר אז אפשר לקיים כרגיל. אבל בכל אופן לא לשבת בצפיפות, שיהיה איזה שהוא מרווח בין אחד לשני.
ג. לגבי לימוד בחבורה שהיא לא במסגרת יום יומית, אז כן יש לרווח כמה שאפשר, עד כמה שזה לא בא על חשבון לימוד תורה.
ד. ההתאספות לשלשסעודעס' (סעודה שלישית) ולקידוש בשטיבל: 1. שיהיה בצורה מרווחת. 2. שזה יהיה איזה שהוא רווח בין אחד לשני. 3. שישטפו טוב ידיים קודם.
ה. ההתאספות בשמחות: יש לקיים את השמחות עם האנשים הנצרכים לשמחה ולא יותר. ושיהיה בצורה מרווחת באופן שיהיה רווח בין אחד לשני.
ו. לגבי ריקודים: 1. שיהיה בצורה מרווחת. 2. חיטוי ידיים. 3. שילכו עם מסיכה.
ז. לגבי התפילות בשטיבלא'ך: שכל אחד ימצא את הפינה שלו, ולא להיות בצפיפות. אם יש צורך בשביל זה לחלק את המניין יש להתחלק לשני מניינים.
ח. אפשר לאחל 'מזל טוב' ו'שלום עליכם' בנתינת יד.
ט. ללכת למקווה: א'. יש להשתדל להימנע ממגע בשטחים כולל מגע של הבגדים במשטחים. ב'. לחטא ידיים כשיוצאים מהמקווה. ג'. להשתדל לשמור מרחק במקווה כמו בכל התאספות.
י. מי שעובד עם אנשים זרים, כגון נהג, או יועץ וכדומה, יכול להמשיך לעבוד ולשמור מרחק של קרוב למטר מהזרים. ואם אין אפשרות לכך לפחות לשמור על מרחק של הוא, עם לבישת מסיכה. ואם יש מגע בידיים, יש לחטא ידיים לאחר מכן.
כל אלה הוראות לגבי התנהגות כללית. לגבי עריכת שבתות יחד, משפחות יחד: (לא כולל אנשים שנכללים בקבוצת סיכון).
א. אפשר לערוך שבת עד 50 איש כולל ילדים (לא כולל תינוקות).
ב. בסעודות כל משפחה תשב בנפרד, באופן שיהיה מרחק בין משפחה למשפחה, קרוב למטר.
ג. בשינה, שכל משפחה תישן בחדר נפרד.
ד. אלו שעוסקים באוכל שינקו טוב ידיים ופנים לפני שנוגעים באוכל.
כל רגע בשם בחדרי חרדים
יהודי רגיל כתב:אש משמים כתב:מענין שכמעט כל מתנגדי המסיכות/סגרים חוזרים בהם כאשר הם או קרוב לליבם מתגלה כחולה (היום פורסם על חסידות אמשינוב שהתחילה 'להחמיר' על כללי הבריאות לאחר התפרצות) למה צריך לחכות לסבל של אנשים כדי להגיע להחלטה 'מחמירה'??
איזהו חכם הרואה את הנולד!
זה נקרא להחמיר? נו נו
חד ברנש כתב:באמשינוב נמצאים עוד לפני הגל הראשון.
זנב לאריות כתב:באמת שאין חשק להכנס לויכוח [הילדותי בחלקו] שיש כאן,
אבל כתבו שהקפסולות היו כשלון, אין לי נתונים של כל המקומות, אבל דברתי אתמול עם ידידי ר"מ בישיבה שבנו בעטרת שלמה ולא הפסיק להלל ולשבח את השטייגען שהיה לבנו ולחבריו בזמן הזה, והאבא הזה מאוד מעורה בחיי בנו, אין יום שהם לא מדברים בטלפון ולומדים בחברותא ובטלפון, והקשר שלהם מאוד בריא ופתוח, והוא תיאר לי איך הבן שלו והחברותות מונחים בלימוד, ואיך הם גדלו בזמן הזה.
גיסי שמסיים את הזמן בחברון, למד בהתמדה וברציפות בכל הזמן הזה, בלי שום יציאה הביתה, ואני שומע שהיה שם זמן מעולה, וכך שמעתי מעוד ר"מ בישיבתינו על בנו מחברון.
זנב לאריות כתב:באמת שאין חשק להכנס לויכוח [הילדותי בחלקו] שיש כאן,
אבל כתבו שהקפסולות היו כשלון, אין לי נתונים של כל המקומות, אבל דברתי אתמול עם ידידי ר"מ בישיבה שבנו בעטרת שלמה ולא הפסיק להלל ולשבח את השטייגען שהיה לבנו ולחבריו בזמן הזה, והאבא הזה מאוד מעורה בחיי בנו, אין יום שהם לא מדברים בטלפון ולומדים בחברותא ובטלפון, והקשר שלהם מאוד בריא ופתוח, והוא תיאר לי איך הבן שלו והחברותות מונחים בלימוד, ואיך הם גדלו בזמן הזה.
גיסי שמסיים את הזמן בחברון, למד בהתמדה וברציפות בכל הזמן הזה, בלי שום יציאה הביתה, ואני שומע שהיה שם זמן מעולה, וכך שמעתי מעוד ר"מ בישיבתינו על בנו מחברון.
נוטר הכרמים כתב:העדכונים שלך משעשעים ומעודדים הסתה.
הרי הבידודים וההעלמויות אינם נחלת כת או חוג מסוימים, ולהיפך, הרי הם היו נוכחים - עד כה - הכי הרבה, והכי בעקביות.
אז נכון שמשום מה בשבוע האחרון זה התפשט מאוד בציבור הזה, וב"ה זה הגיע בסוף הזמן.
יש לך קצה חוט של מידע על אחוזים ונתונים?
ואגב, אם יש התדלדלות, כנראה שיש לזה עוד סיבות.
וכי ל'זמן' מקוצר וטרוף שכזה, לא מגיע 'סוף זמן'?...
דרומי כתב:המסכות לא מועילות כמעט במקרה שהאדם הלובשם נמצא עם אותה מסכה שעות רבות.
**מסכה חד-פעמית טובה לשעתיים בלבד, או עד שהיא לחה (מהלחות בנשימה או מזיעה).
החליפו את המסכה באחרת כאשר היא הופכת להיות לחה, רטובה, מקומטת, מלוכלכת, קרועה או לא מוצמדת היטב. אם מדובר במסכה כירורגית, יש להשתמש בה לכל היותר במשך יום אחד. במקרים האלה היא כבר לא מספקת הגנה טובה.
מבולבל כתב:נוטר הכרמים כתב:העדכונים שלך משעשעים ומעודדים הסתה.
הרי הבידודים וההעלמויות אינם נחלת כת או חוג מסוימים, ולהיפך, הרי הם היו נוכחים - עד כה - הכי הרבה, והכי בעקביות.
אז נכון שמשום מה בשבוע האחרון זה התפשט מאוד בציבור הזה, וב"ה זה הגיע בסוף הזמן.
יש לך קצה חוט של מידע על אחוזים ונתונים?
ואגב, אם יש התדלדלות, כנראה שיש לזה עוד סיבות.
וכי ל'זמן' מקוצר וטרוף שכזה, לא מגיע 'סוף זמן'?...
ודאי שלא זו הסיבה היחידה. ציינת כך מפורש. אין לי מידע על נתונים אבל כן קצה חוט. יש הרבה חולים מאומתים, למה אני ומשפחתי הקרובה בקושי מכירים מאומתים? יש אפשרות שהרבה מהמאומתים מסתירים זאת מחמת הבושה. ע"ע הרב אוברלנדר ז"ל.
שמח לשעשע, מה זה מעודדים הסתה? מעודדים להעיר על חבישת מסיכה? אז מצוין. מעודדים לשנאה? חלילה וחס, חובה לדון לכף זכות.
אבל תגיד לי משהו, האם אי לבישת המסיכות בפועל, עדיין באותו היקף או שיותר ויותר מבינים שזה מאד מציק לאחיהם? יש לי הרגשה טובה בענין אבל ללא שום נתון. סתם הרגשה.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים