מבולבל כתב:בכ"מ נפטרי הקורונה אינם נקברים כמו שאר הנפטרים.
איתן כתב:אפילו אצל זקן עם מחלות רקע בקבוצת סיכון זה אינו אבידה לדעת, מקסימום סוג של רוליטה רוסית. שהרי הרוב הגדול שורדים, אפילו בקבוצות סיכון. מה גם שחלק מההולכים ללא מסיכה מכחישים את כל העניין של קורונה, ואם דעת אין - אבידה לדעת מנין.
מה שכן הוא מסכן את עצמו (אם הוא בקבוצת סיכון, על אחרים יש לדו מה נחשב סכנה) ואחרים. וגם עושה נזק כלכלי ובריאותי.
זאב ערבות כתב:שמא תאמר שמי שקופץ מהגשר לנהר ג"כ משחק רולטה רוסית וסובר שזה דומה לקפיצה מקרש קפיצה בבריכה ולא יודע שלקפוץ מגובה למים יותר גרוע מלקפוץ לבטון.
ובקשר למה שאתה כותב שמכחישים, שיכחישו אך הכחשתם לא משנה את המציאות, והאם מי שמשחק רוליטה רוסית לא נחשב כמאבד עצמו לדעת אם המשחק לא הצליח.
דרומי כתב:השאלה לא ברורה.
כתוב 'מי שהולך ללא מסיכה' - אך לא פורט איפוא הוא הולך והנה כמה אפשרויות:
א. בתוך ביתו
ב. ברחוב ריק
ג. ברחוב הומה אדם
ד. בתוך חנות או משרד
ה. בתוך מלונית של מאומתים
ויש עוד אפשרויות אך קצרה היריעה
זאב ערבות כתב:איתן כתב:אפילו אצל זקן עם מחלות רקע בקבוצת סיכון זה אינו אבידה לדעת, מקסימום סוג של רוליטה רוסית. שהרי הרוב הגדול שורדים, אפילו בקבוצות סיכון. מה גם שחלק מההולכים ללא מסיכה מכחישים את כל העניין של קורונה, ואם דעת אין - אבידה לדעת מנין.
מה שכן הוא מסכן את עצמו (אם הוא בקבוצת סיכון, על אחרים יש לדו מה נחשב סכנה) ואחרים. וגם עושה נזק כלכלי ובריאותי.
שמא תאמר שמי שקופץ מהגשר לנהר ג"כ משחק רולטה רוסית וסובר שזה דומה לקפיצה מקרש קפיצה בבריכה ולא יודע שלקפוץ מגובה למים יותר גרוע מלקפוץ לבטון.
ובקשר למה שאתה כותב שמכחישים, שיכחישו אך הכחשתם לא משנה את המציאות, והאם מי שמשחק רוליטה רוסית לא נחשב כמאבד עצמו לדעת אם המשחק לא הצליח.
אראל כתב:ומה הדין במי שחוצה הכביש, בזמן שהרכבים חולפים ועוברים???
חז"ל אומרים הכל בידי שמים חוץ מצינים פחים, נו, מי שיצא החוצה בתוקף קרירות החורף, ולא התלבש כראוי, ונצטנן עד של"ע נחלה בדלקת ריאות, ומת, מה דינו???
זאב ערבות כתב:, למעשה מי שחושש לנפשו או שבדרגת סיכון צריך ללבוש מסיכה אפילו בביתו. .
מלבב כתב:זאב ערבות כתב:, למעשה מי שחושש לנפשו או שבדרגת סיכון צריך ללבוש מסיכה אפילו בביתו. .
אדם בסיכון שהולך כל היום במסיכה, אין לך מאבד עצמו לדעת גדולה מזו.
חוץ ממה שמסיכות לא מגינות מלהידבק רק מלהדביק, וגם זה ספק.
איתן כתב:במקרה הכי הגרוע של חציית הכביש - דינו - פרס דרווין.
מה שלא יהיה זה לא אבידה לדעת, הוא עובר על איסור היזק לגופו, על נשמרתם מאד לנפשותיכם. אך לא מאבד עצמו לדעת. וברור.
מבולבל כתב:הבוקר ראיתי בשו"ע סימן ר"מ. בברכי יוסף. לגבי כיבוד אב ואם, שאלה על מי שאביו חולה ומבקש מבנו דבר שיזיק לו, אבל אין זה מסכן את האב ופסק הר"י מולכו שחייב ליתן לאביו.
ואפשר להוכיח מכאן שלא כל דבר שמזיק נחשב מסוכן, וא"כ עוד יותר אי"ז מאבד עצמו לדעת.
אליהו חיים כתב:יש טעות סופר בכותרת האשכול וכצ"ל
האם מי שהולך ללא מסיכה נחשב כמאבד אחרים לדעת
[וגם התשובה פשוטה - כן]
מבולבל כתב:נו, לטיפול המנהלים. דחוף!
אהרן תאומים כתב:בשעתו הבאתי בענין הקורונה שאחד נגדולי ישראל הראה למה שנכתב בנו"כ בסוף השו"ע בדיני שמירת הוה"נ שחסד השי"ת שיש שכר גם על קיום ונשמרתם אף שלכאורה זה עצמו שכר שניצל, בזמנו חשבתי שהסיבה שזה נכתב בנו"כ לסיים את השו"ע בכעין מילתא דאגדתא על חסד הגדול של השי"ת ומתן שכר המצוות,
היום לאחר חודשי קורונה וחולים ומתים מכל הצדדים, ועד השאילה הספציפית באשכול זה, שמה לעניניו מראה והסבר מחודש מדוע היה צריך לכתוב ענין זה כחלק מהדין של ונשמרתם, כי היה נראה שעל ונשמרתם בפשטות ובוודאי כל אחד יקפיד מה איכפת להקפיד, ועוד יותר מה איכפת לשים מסכה אינו נוגד שום סעיף ותת סעיף בשו"ע, אלא שברגע שזה הופך לדין "ונשמרתם" מתלבש על זה היצר הרע בכל החוזק כי כשיש לו את זה יש לו את כל הקופה כי כך האדם יאבד עצמו לדעת וזה הריווח הגדול ללא שום מצוות ויורש גהינם בהידור, כי הרי בפיקוח נפש נאמר לחלל שבת כי מוטב תחולל שבת אחת וכך ישמרו הרבה שבתות וכאן זה להיפך מבחינת השטן שמוטב שבן אדם בינתיים יקפיד על תפילה במנין ושאר הקפדות אבל יזלזל בדבר הקטן ולא יהדר במסיכה מוגנת לכל הדיעות והשיטות מהודרת כמו אתרוג וכסוכת חזו"א בלי לבוד ובלי פמע"ה, ואז ירוויח בגדול שיותר לא יעשה שום מצוה כי כבר לא יהיה כאן
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 20 אורחים