יוצא פוניבז' כתב:יש דעה כזו בגמ'.
צביב כתב:(הגר''א מבאר הרבה שכל דבר שרשו בתחילתו,)
קריאת התורה בשני וחמישי אינה לשם השלמת הפרשה,
אלא בשביל הקשר של בני ישראל עם התורה, - שלא ילכו ג' ימים ללא תורה.
בזה צריך כח קדושה של ראשית הפרשה,.
אך טעם זה לא הובא בנוגע לכך.צביב כתב:וכן מנהג חב''ד שעליה לתורה ראשונה - בבר מצוה ,בקריאות אלו של ג' קרואים
עזריאל ברגר כתב:אם נעשה כר"מ - מי שמפסיד קרה"ת במנחה או בשני וחמישי, יפסיד את השלמת התורה.
צביב כתב:צביב כתב:(הגר''א מבאר הרבה שכל דבר שרשו בתחילתו,)
קריאת התורה בשני וחמישי אינה לשם השלמת הפרשה,
אלא בשביל הקשר של בני ישראל עם התורה, - שלא ילכו ג' ימים ללא תורה.
בזה צריך כח קדושה של ראשית הפרשה,.
וכן מנהג חב''ד שעליה לתורה ראשונה - בבר מצוה ,
בקריאות אלו של ג' קרואים
בעצם יש כאן ב' מחלוקות בין ר"מ לר"י, לר"מ השלמת התורה היא רק בצירוף הקריאות הקצרות שממשיכות זא"ז, ולר"י זה ענין נפרד, וגם חוזרים על אותו דבר. ועדיין השאלה היא מ"ט דר"י בנידון השני, ומה הענין הזה לחזור שוב ושוב על תחילת הפרשות.עזריאל ברגר כתב:אם נעשה כר"מ - מי שמפסיד קרה"ת במנחה או בשני וחמישי, יפסיד את השלמת התורה.
עושה חדשות כתב:בעצם יש כאן ב' מחלוקות בין ר"מ לר"י, לר"מ השלמת התורה היא רק בצירוף הקריאות הקצרות שממשיכות זא"ז, ולר"י זה ענין נפרד, וגם חוזרים על אותו דבר. ועדיין השאלה היא מ"ט דר"י בנידון השני, ומה הענין הזה לחזור שוב ושוב על תחילת הפרשות.עזריאל ברגר כתב:אם נעשה כר"מ - מי שמפסיד קרה"ת במנחה או בשני וחמישי, יפסיד את השלמת התורה.
עושה חדשות כתב:קריאת התורה של שבת, הן במנהגינו והן במנהג מערבא, הרי היא מקיפה במשך הזמן את לימוד כל התושב"כ. לעומת זאת, קריאת התורה של מנחה בשבת וכן בימים שני וחמישי, קוראים בה את תחילת הקריאה של אותו השבוע. כך יוצא שבדרך כלל את תחילת הפרשה קוראים בציבור ג"פ יותר ממה שקוראים את שאר הפרשה. והנה טעם התקנה היה כדי שלא יעמדו ג' ימים בלא תורה, וקריאת התורה היא לימוד תורה בציבור. וא"כ זה צריך ביאור מה הענין לחזור על ההתחלה כמה וכמה פעמים, כאילו יש יותר חשיבות בקטע הזה משאר הפרשה, ותחת זאת היה ראוי לקרוא לכאו' חלקים שונים מן הפרשה, או לעשות סדר של קריאה של כמה שנים וכד', ולעולם לא מצינו בתלמוד תורה איזה ענין כזה של לימוד חלק אחד הרבה יותר פעמים מחלקים אחרים בלי שיהיה בזה ענין מיוחד בפנ"ע. [מתאר לעצמי אם השיעור-כללי של רה"י נקבע לשבת, ובמשך השבוע הוא מוסר כמה פעמים את השביעית הראשונה של השיעור...]. מה דעתכם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 139 אורחים