איש_ספר כתב:כמה עגום. ההערה בעין משפט שבועות טז, א: 'ואזדא לה תמיהת הכס"מ'. גם היא אינה יכולה להיות של ר' יהושע בועז, ר' יהושע בועז נפטר בשנת שט"ו והכס"מ נדפס רק בשל"ד.
עשוי לנחת כתב:נדה כח. [אם זה נקרא] ציינו כבר?
באות ג שם, הוא מכניס הערה לעי' במ"מ שתמה על הרמב"ם מדוע השמיט דין
איש_ספר כתב:כתבתי שבתלמוד שנדפס בשט"ו נזכר בברכת המתים".
מאיר חכמים כתב:חזרה לנושא המקורי:איש_ספר כתב:אני מחפש דוגמא/ות להתיחסות של האחרונים לציוני עין משפט, קושיות (על שלפי הצבת הציון נראה דקי"ל כפלוני בעוד שבאמת קי"ל כזולתו וכיו"ב) ואולי אפילו ביאורים והרווחות לפי"ד,
כאלו המלמדים על יחס והערכה לגדלותו של המציין הוא רבי יהושע בועז לבית ברוך.
תודה מראש לכל העוזרים.
יעויין במשנת יעקב (לגרי"נ רוזנטל, על הרמב"ם תרומות יא, ז) שמדייק מציון העין משפט כביאור הכס"מ (כך לפי פירושו של הרי"נ רוזנטל, וכן דעת המאירי, ע"ש בכל דבריו) בפסיקת ההלכה של הרמב"ם, וז"ל:ומה נכון הוא הציון של העין משפט דציין על הא דותסברא וכו' לדברי הרמב"ם שלפנינו בפי"א מתרומות ה"ז עי' אות ז' והדברים מאירים דמהא דותסברא הוא דלמד הרמב"ם לפסוק דלא הוי ערל דהך ותסברא הוא פשיטות להבעיא דערל קטן וכמש"נ
[הציון של העין משפט ביבמות עא, א ציון ז]
ושא_נס כתב:במסכת זבחים שם דפוס ויניציאה שי"א (אשר בו נדפסו לראשונה הוספות ר"י בועז), אין כלל ציון לרמב"ם עם התוספת הנ"ל.
והרבה מאד אפשר להעיר ולתקן בכל האשכול הזה לאורך ולרוחב על פי דפוסי התלמוד הישנים, ורק מאשכול זה לבד ניכרת חשיבותם של דפוסים אלו אשר חסרים הם בכל המאגרים.
ערער בערבה כתב:ושא נס, תודה רבה.
נראה א"כ שהוא לא הוסיף כלום מלבד ציוני המ"מ והכל רק הוספות מאוחרות.
נזכרו כאן לעיל עוד כו"כ מ"מ, עברת על הכל?
ושא_נס כתב:ועדיין אני מחכה לתשובת החכם איש ספר נר"ו על תלמוד שנדפס בשנת שט"ו.
שבענו מטובך כתב:ושא_נס כתב:ועדיין אני מחכה לתשובת החכם איש ספר נר"ו על תלמוד שנדפס בשנת שט"ו.
הרב איש ספר הסתמך בזה על מאמרו של ר"ש גוטסמן (ישורון, כ, עמ' עו). אבל יש לתקן אצלו רי"ף דפוס סביוניטה שי"ד-שט"ו, כמבואר למעיין.
ש"ס דפוס שט"ו מסתבר שלא היה.
שמואל דוד כתב:חולין דף קה.
אלא בית שמאי אומרים מקנח והוא הדין למדיח וב"ה אומרים מדיח והוא הדין למקנח מר אמר חדא ומר אמר חדא ולא פליגי
ועיין עין משפט שציין ציונו על דברי בית הלל אף דלא פליגי אבית שמאי.
האם יש לדייק מכך שיש באמת קצת נפקא מינה בין ב"ש לב"ה (אולי לענין איזה מהן קודם) או דילמא ציין על ב"ה כיון דבכ"מ הלכה כב"ה.
יהודה בן יעקב כתב:מהגהות ר"ב פרנקל מכות יב, א
איש_ספר כתב:אני מחפש דוגמא/ות להתיחסות של האחרונים לציוני עין משפט, קושיות (על שלפי הצבת הציון נראה דקי"ל כפלוני בעוד שבאמת קי"ל כזולתו וכיו"ב) ואולי אפילו ביאורים והרווחות לפי"ד,
כאלו המלמדים על יחס והערכה לגדלותו של המציין הוא רבי יהושע בועז לבית ברוך.
תודה מראש לכל העוזרים.
שמואל דוד כתב:שבת קכח:
רבי יוסי אומר אף חותכין.
בעין משפט ליכא ציון ע״ז לרמב״ם ושו״ע. ועיין מסורת הש״ס בהוספות מהגרי״ב (פיק) ז״ל שציין לשו״ע ורמב״ם. האם מצינו בעוד מקומות שהגרי״ב הוסיף מראי מקומות לעין משפט?
ושא_נס כתב:
שמא מכיון שרבי ישעיה ברלין ראה הציון בדף קכט במדור עין משפט, לכן לא רצה להוסיף הציון בדף קכח בעין משפט עצמו בסוגריים רבועים, אלא הוסיף דבריו כהוספה למסורת הש"ס. וא"ש את"מ.
שמואל דוד כתב:יישר כח. אאל״ט יש הוספה בעין משפט עמ״ס נזיר בנוגע היתר פאה נכרית מהגרי״פ ז״ל
שמואל דוד כתב:שמואל דוד כתב:יישר כח. אאל״ט יש הוספה בעין משפט עמ״ס נזיר בנוגע היתר פאה נכרית מהגרי״פ ז״ל
נזיר כח:
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 368 אורחים