עליך עיננו כתב:ברש"י וידבר משה אל ה' ראה שבנות צלופחד יורשות אמר הגיע שעה שאתבע את צרכי ובני ירשו את גדולתי ובמדרש איתא את כבודי..
וצ"ב איך יתכן שמשה שדאג רק לציבור ומעולם לא דאג לעצמו ידרוש שבניו ירשו את ההנהגה??הרי גם אם ראוים הרי אין זה דומה לנחלת הארץ שעוברת בירושה??
בפרט שרש"י בד"ה הקודם כ' שזה מעלות הצדיקים שדואגים לציבור לפני שדואגים לעצמם..
ובשפ"ח עמד על זה ולא זכיתי להבין מה שתי'..
עושה חדשות כתב:יש כאן עוד הערה, הא מקרב אחיך תשים עליך מלך והאי לאו מקרב אחיך הוא כיון דאמו -צפורה- היתה גיורת. ויל"פ.
עושה חדשות כתב:יש כאן עוד הערה, הא מקרב אחיך תשים עליך מלך והאי לאו מקרב אחיך הוא כיון דאמו -צפורה- היתה גיורת. ויל"פ.
כשמעמידין המלך מושחין אותו בשמן המשחה, שנאמר ויקח שמואל את פך השמן ויצק על ראשו וישקהו, ומאחר שמושחין המלך הרי זה זוכה לו ולבניו עד עולם, שהמלכות ירושה שנאמר למען יאריך ימים על ממלכתו הוא ובניו בקרב ישראל, הניח בן קטן משמרין לו המלוכה עד שיגדיל, כמו שעשה יהוידע ליואש, וכל הקודם בנחלה קודם לירושת המלוכה, והבן הגדול קודם לקטן ממנו, ולא המלכות בלבד אלא כל השררות וכל המינויין שבישראל ירושה לבנו ולבן בנו עד עולם, והוא שיהיה הבן ממלא מקום אבותיו בחכמה וביראה, היה ממלא ביראה אף על פי שאינו ממלא בחכמה מעמידין אותו במקום אביו ומלמדין אותו, וכל מי שאין בו יראת שמים אף על פי שחכמתו מרובה אין ממנין אותו למינוי מן המינויין שבישראל, כיון שנמשח דוד זכה בכתר מלכות, והרי המלכות לו ולבניו הזכרים עד עולם, שנאמר כסאך יהיה נכון עד עולם, ולא זכה אלא לכשרים שנאמר אם ישמרו בניך בריתי, אף על פי שלא זכה אלא לכשרים לא תכרת המלוכה מזרע דוד לעולם, הקדוש ברוך הוא הבטיחו בכך שנאמר אם יעזבו בניו תורתי ובמשפטי לא ילכון ופקדתי בשבט פשעם ובנגעים עונם וחסדי לא אפיר מעמו.
תודה למשיבים.עושה חדשות כתב:יש כאן עוד הערה, הא מקרב אחיך תשים עליך מלך והאי לאו מקרב אחיך הוא כיון דאמו -צפורה- היתה גיורת. ויל"פ.
עליך עיננו כתב:חשבתי בס"ד שאולי אפש"ל שזה גודל ענותנותו של משה שלא ראה בו כל מעלה מיוחדת למה ה' בחר דוקא בו ולא באחר כמו שמוכח בפ' שמות ולכן היה סבור שלמה לא להוריש לבניו כמו שאר דברים...אבל עדיין קשה לשון רש"י והמדרש שכותבים להוריש גדלותו וכבודו וצ"ע
דמשק כתב:עליך עיננו כתב:חשבתי בס"ד שאולי אפש"ל שזה גודל ענותנותו של משה שלא ראה בו כל מעלה מיוחדת למה ה' בחר דוקא בו ולא באחר כמו שמוכח בפ' שמות ולכן היה סבור שלמה לא להוריש לבניו כמו שאר דברים...אבל עדיין קשה לשון רש"י והמדרש שכותבים להוריש גדלותו וכבודו וצ"ע
חתם סופר
קו ירוק כתב:תירצתי לעצמי מזה זמן,
שמשה רבינו רצה שהמלוכה תהיה שלהם, אף שיהושע נביא ומוסר התורה.
למשה היה דין מלך, וגם על יהושע אמרו שהמלוכה שאולה לו.
והגם שבני משה לא היו גדולי הדור, שלא נמנו כנדב ואביהו במסירת התורה, ולא הורשו לעלות להר סיני, אבל ביקש להם מלוכה/שררה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 244 אורחים