דרופתקי דאורייתא כתב:ולכאורה הדברים מסתברים מאד, דבאמת אין זו דרך לעמוד לפני מלך. וגם בזמנינו בפגישות חשובות שלהם (בג"ץ, טראמפ ועוד) הם אינם לובשים מסיכות, כמובן, אחרי שמקפידים על מרחק שלא יהיה סכנה. ולא תהא כהנת וכו'.
עזריאל ברגר כתב:אמנם אסור להסתכל בפני אדם רשע, אבל "אתה למד להבין ולהורות".
צירפתי תמונה של שני ראשי הממשלה מדברים ביניהם, ושניהם עם מסכות.
עושה חדשות כתב:גם אני שמעתי כן בשם כמה מבעלי ההוראה המפורסמים בב"ב שיש זילותא בתפילה עם מסיכה. (ושמא אמרו כן רק קודם שהורגלו ללכת כך בפרהסיא). אבל לא זכיתי להבין, האם כוונתם ג"כ לחייב להסיר קודם התפילה רטייה על העין תחבושת על היד פלסטר על המצח וכל כיוצא בזה.
עני בן פחמא כתב:הדיון פה תמוה לחלוטין אחה"מ מכל השמועות שמסתובבות כאן, פשוט וברור שכיום כך הדרך לעמוד לפני גדולים, ...
שש ושמח כתב:עני בן פחמא כתב:הדיון פה תמוה לחלוטין אחה"מ מכל השמועות שמסתובבות כאן, פשוט וברור שכיום כך הדרך לעמוד לפני גדולים, ...
דפח"ח.
ויש להוסיף שאי לבישת מסכה בשעת התפלה, בהנחה שיש בזה צורך בזה מצד הל' שמירת הנפש, הרי שיש בזה גם פגם בצורת התפלה, כי איך יעמוד העבד לפני רבו בתפלה תוך כדי שהוא עובר על מצוותו? וכן לאידך גיסא, גם אם אין חיוב ללבוש מסכה הרי ודאי יש בזה הידור במצות שמירת נפשו ונפש סובביו, ואין כבוד גדול לתפלה מאשר כשהיא מתוך קיום מצוה או הידור מצוה.
דרופתקי דאורייתא כתב:עושה חדשות כתב:גם אני שמעתי כן בשם כמה מבעלי ההוראה המפורסמים בב"ב שיש זילותא בתפילה עם מסיכה. (ושמא אמרו כן רק קודם שהורגלו ללכת כך בפרהסיא). אבל לא זכיתי להבין, האם כוונתם ג"כ לחייב להסיר קודם התפילה רטייה על העין תחבושת על היד פלסטר על המצח וכל כיוצא בזה.
זה שונה לגמרי,
הרי הנגיף איננו עובר סתם באוויר,
הוא עובר על ידי רוק, שנוצר ע"י דיבור וכדו'.
לפיכך, בתפלת שמו"ע, שאין מדברים אחד עם השני, פא"פ, ושומרים מרחק, והתפלה היא בלחש ואין רוק, אין סכנה, וממילא א"צ לחבוש מסיכה.
ולכאורה מי שמכניס את עצמו למקום שחייב לחבוש מסיכה, כגון במקום צפוף, הרי הוא מביא עצמו לידי אונס בצורה שאינה ראויה לעמוד כך בתפלה.
ואם כן י"ל שעדיף שיתפלל ביחידות, ויקיים את צורת התפלה כהלכה לפני מלך, שזה קודם לכאו' לדין הנוסף של תפלה בציבור.
[וכך שמעתי מת"ח א' דפשיטא דעדיף להתפלל ביחידות ללא מסיכה מאשר בציבור עם מסיכה, וצ"ע]
צורב מתחיל כתב:שש ושמח כתב:עני בן פחמא כתב:הדיון פה תמוה לחלוטין אחה"מ מכל השמועות שמסתובבות כאן, פשוט וברור שכיום כך הדרך לעמוד לפני גדולים, ...
דפח"ח.
ויש להוסיף שאי לבישת מסכה בשעת התפלה, בהנחה שיש בזה צורך בזה מצד הל' שמירת הנפש, הרי שיש בזה גם פגם בצורת התפלה, כי איך יעמוד העבד לפני רבו בתפלה תוך כדי שהוא עובר על מצוותו? וכן לאידך גיסא, גם אם אין חיוב ללבוש מסכה הרי ודאי יש בזה הידור במצות שמירת נפשו ונפש סובביו, ואין כבוד גדול לתפלה מאשר כשהיא מתוך קיום מצוה או הידור מצוה.
אם הנידון הוא מה יותר מהודר, לכאורה יש מקום לדבריך.
אבל אם הנידון הוא מהו עיקר הדין, כלומר מה הקב"ה רוצה במצב הזה, א"כ אין מקום לדבריך.
זאב ערבות כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:עושה חדשות כתב:גם אני שמעתי כן בשם כמה מבעלי ההוראה המפורסמים בב"ב שיש זילותא בתפילה עם מסיכה. (ושמא אמרו כן רק קודם שהורגלו ללכת כך בפרהסיא). אבל לא זכיתי להבין, האם כוונתם ג"כ לחייב להסיר קודם התפילה רטייה על העין תחבושת על היד פלסטר על המצח וכל כיוצא בזה.
זה שונה לגמרי,
הרי הנגיף איננו עובר סתם באוויר,
הוא עובר על ידי רוק, שנוצר ע"י דיבור וכדו'.
לפיכך, בתפלת שמו"ע, שאין מדברים אחד עם השני, פא"פ, ושומרים מרחק, והתפלה היא בלחש ואין רוק, אין סכנה, וממילא א"צ לחבוש מסיכה.
ולכאורה מי שמכניס את עצמו למקום שחייב לחבוש מסיכה, כגון במקום צפוף, הרי הוא מביא עצמו לידי אונס בצורה שאינה ראויה לעמוד כך בתפלה.
ואם כן י"ל שעדיף שיתפלל ביחידות, ויקיים את צורת התפלה כהלכה לפני מלך, שזה קודם לכאו' לדין הנוסף של תפלה בציבור.
[וכך שמעתי מת"ח א' דפשיטא דעדיף להתפלל ביחידות ללא מסיכה מאשר בציבור עם מסיכה, וצ"ע]
עמדתי בחנות ספרים לבוש מסיכה, ובמרחק שני מטר ממני עמד אדם אחר ללא ועיין בספרים ופתאום התעטש פעמיים במלא העצמה ובפה פתוח בלי לכסות את הפה אפילו בידיו. שאלתי אותו מדוע אינו לבוש מסיכה וענה שזה בא לו פתאום!
זו הבעיה באי לבישת מסיכה, איש אינו יכול לומר בוודאות שלו זה לא יקרה אפילו באמצע תפילת שמונה עשרה ואז מה יעשו כל העומדים לידו כשאינם יכולים להתרחק ממנו? והאם אין כאלו שאפילו בשמונה עשרה חותכים את המלים ויוצא רוק מפיהם? בקיצור, הדרך היעילה היחידה לוודות שיש מינימום נגיפי קורונה באוויר היא ע"י מסיכות, ואפילו חתיכת בד כגון מטפחת יכולה לעזור, אמנם לא ביעילות מירבית אך יותר טוב מכלום. כעת שכולם מודעים לסכנות שבוירוס והדרך להפחית את התפשטותו, לא מובן מדוע עדיין יש כאלו שמתעקשים לא ללבוש כשנמצאים בין אנשים וסומכים על סיסמאות כגון תורא מגנא ומצלא ושומר פתאים ה'. ראשית, אמנם תורה מגנא ומצלא, אך האם כל אחד מאתנו מובטח בכך - עובדה שיש נפגעים גם בין לומדי תורה, ומי ערב לנו שאנו מאותם פתאים שה' שומר עליהם? הלא יש גם פסוק ונשמרתם.
יצא כעת נתון סטטיסטי, שכל אותם מדינות שבהם החלו לחבוש מסיכות ממש עם היוודע הוירוס, אחוז הנפגעים היה נמוך ביותר כגון טיוון ודרום קוריאה.
נוטר הכרמים כתב:התפללתי בשבת קודש בבית הכנסת הגדול 'אהל יוסף' בשכונת רמות פולין בירושלים.
הזהירות מן הנגיף נכחה בכל. הרבה מאוד חובשי מסכות, מחיצות מניילון חצו את בית המדרש לכל ארכו לכמה מחלקות,
אך גם הסובלנות והכבוד ההדדי נכחו.
השפיות והענקת הכבוד לכל מתפלל באשר הוא, לחיות ולנהוג על פי אמונתו והוראת רבותיו,
ישנו מקום מיוחד עם הקפדה מיוחדת, עם בקשות מנומסות שאיש שלא מקפיד על ההוראות במילואם לא ייגש,
ישנו עוד חלק בבית המדרש, שם התפללו אלו שמורידים את המסכה בתפילה או שלא מקפידים בכלל וכו', וחלק נוסף - מעורבב.
איתן כתב:אצלי אפילו היה צד שגם ביחידות עדיף להתפלל עם מסיכה - מפני שכך הוא דרך לעמוד לפני הגדולים.
דרופתקי דאורייתא כתב:עזריאל ברגר כתב:אמנם אסור להסתכל בפני אדם רשע, אבל "אתה למד להבין ולהורות".
צירפתי תמונה של שני ראשי הממשלה מדברים ביניהם, ושניהם עם מסכות.
נו באמת, ברור שהם לובשים מסיכות בשעת עבודה. גם אנחנו.
הנידון בפגישה 'רשמית' וחשובה. משם יש להקיש, לאחר אא"ה, לתפלה.
ויש הרבה תמונות שלהם ללא מסיכות בפגישות חשובות וכדו'.
עזריאל ברגר כתב:איתן כתב:אצלי אפילו היה צד שגם ביחידות עדיף להתפלל עם מסיכה - מפני שכך הוא דרך לעמוד לפני הגדולים.
אם היית צריך לעמוד ביחידות בפני מלך שהוא מתוך "המשפחה הגרעינית" שלך (כגון בניו של ראש הממשלה בפני אביהם וכל כיו"ב) - לא היית שם מסכה, וזה פשוט.
פרנקל תאומים כתב:ידידי, במוצ''ש כבר היו אלף וארבע מאות נדבקים (= בהמשך חולים קשה= בהמשך מונשמים= בהמשך נפטרים. ה' ישמור באיזו כמות. ל''ע ול''ע) הטרם התפכחתם? למה מחכים? שנספור גופות (רח''ל)?
שש ושמח כתב:צורב מתחיל כתב:שש ושמח כתב:עני בן פחמא כתב:הדיון פה תמוה לחלוטין אחה"מ מכל השמועות שמסתובבות כאן, פשוט וברור שכיום כך הדרך לעמוד לפני גדולים, ...
דפח"ח.
ויש להוסיף שאי לבישת מסכה בשעת התפלה, בהנחה שיש בזה צורך בזה מצד הל' שמירת הנפש, הרי שיש בזה גם פגם בצורת התפלה, כי איך יעמוד העבד לפני רבו בתפלה תוך כדי שהוא עובר על מצוותו? וכן לאידך גיסא, גם אם אין חיוב ללבוש מסכה הרי ודאי יש בזה הידור במצות שמירת נפשו ונפש סובביו, ואין כבוד גדול לתפלה מאשר כשהיא מתוך קיום מצוה או הידור מצוה.
אם הנידון הוא מה יותר מהודר, לכאורה יש מקום לדבריך.
אבל אם הנידון הוא מהו עיקר הדין, כלומר מה הקב"ה רוצה במצב הזה, א"כ אין מקום לדבריך.
טעות. אין שום הבדל.
צורב מתחיל כתב:אם הנידון הוא מה יותר מהודר, ש"מ מעיקר הדין אין בעיה ללבוש מסכה, א"כ יתכן שיש מעלה בצורת התפילה כשהיא נעשית באופן של שמירת הנפש.
אבל אם הנידון הוא אם מותר להתפלל כך, מה שייך לומר שיש בזה מעלה, הרי זה גופא הטענה מכנגד שאסור לדבר כך עם המלך.
חרסון כתב:עזריאל ברגר כתב:איתן כתב:אצלי אפילו היה צד שגם ביחידות עדיף להתפלל עם מסיכה - מפני שכך הוא דרך לעמוד לפני הגדולים.
אם היית צריך לעמוד ביחידות בפני מלך שהוא מתוך "המשפחה הגרעינית" שלך (כגון בניו של ראש הממשלה בפני אביהם וכל כיו"ב) - לא היית שם מסכה, וזה פשוט.
רבים רבים מבנ"י, גם בניהם של 'מאן מלכי רבנן', מדברים כבר כמה חודשים עם אביהם אך ורק כשמסיכה חבושה לפניהם.
גימפעל כתב:לכאורה כל השאלה של לבישת מסכה בתפילה היא למאריכים יותר מ-15 דקות בשמו"ע.
פרנקל תאומים כתב:נוטר הכרמים כתב:התפללתי בשבת קודש בבית הכנסת הגדול 'אהל יוסף' בשכונת רמות פולין בירושלים.
הזהירות מן הנגיף נכחה בכל. הרבה מאוד חובשי מסכות, מחיצות מניילון חצו את בית המדרש לכל ארכו לכמה מחלקות,
אך גם הסובלנות והכבוד ההדדי נכחו.
השפיות והענקת הכבוד לכל מתפלל באשר הוא, לחיות ולנהוג על פי אמונתו והוראת רבותיו,
לא הבנתי. רבותיך הורו לך להדביק אותי בקורונה? (לשון אחר: להתפלל בלי מסיכה, ועוד איתי באותו בית הכנסת)
אמורה להיות למישהו סובלנות כלפי זה?
ידידי, במוצ''ש כבר היו אלף וארבע מאות נדבקים (= בהמשך חולים קשה= בהמשך מונשמים= בהמשך נפטרים. ה' ישמור באיזו כמות. ל''ע ול''ע) הטרם התפכחתם? למה מחכים? שנספור גופות (רח''ל)?ישנו מקום מיוחד עם הקפדה מיוחדת, עם בקשות מנומסות שאיש שלא מקפיד על ההוראות במילואם לא ייגש,
ישנו עוד חלק בבית המדרש, שם התפללו אלו שמורידים את המסכה בתפילה או שלא מקפידים בכלל וכו', וחלק נוסף - מעורבב.
זה מזכיר לי את אותם שעושים בחתונות שלהם שלושה אגפים, אגף מרכזי- מעורב, ובנוסף אגף נשים ואגף גברים (לחרדים של המשפחה).
נוטר הכרמים כתב:פרנקל תאומים כתב:נוטר הכרמים כתב:התפללתי בשבת קודש בבית הכנסת הגדול 'אהל יוסף' בשכונת רמות פולין בירושלים. הזהירות מן הנגיף נכחה בכל. הרבה מאוד חובשי מסכות, מחיצות מניילון חצו את בית המדרש לכל ארכו לכמה מחלקות,
אך גם הסובלנות והכבוד ההדדי נכחו.
השפיות והענקת הכבוד לכל מתפלל באשר הוא, לחיות ולנהוג על פי אמונתו והוראת רבותיו,
לא הבנתי. רבותיך הורו לך להדביק אותי בקורונה? (לשון אחר: להתפלל בלי מסיכה, ועוד איתי באותו בית הכנסת)
אמורה להיות למישהו סובלנות כלפי זה?
ידידי, במוצ''ש כבר היו אלף וארבע מאות נדבקים (= בהמשך חולים קשה= בהמשך מונשמים= בהמשך נפטרים. ה' ישמור באיזו כמות. ל''ע ול''ע) הטרם התפכחתם? למה מחכים? שנספור גופות (רח''ל)?ישנו מקום מיוחד עם הקפדה מיוחדת, עם בקשות מנומסות שאיש שלא מקפיד על ההוראות במילואם לא ייגש,
ישנו עוד חלק בבית המדרש, שם התפללו אלו שמורידים את המסכה בתפילה או שלא מקפידים בכלל וכו', וחלק נוסף - מעורבב.
זה מזכיר לי את אותם שעושים בחתונות שלהם שלושה אגפים, אגף מרכזי- מעורב, ובנוסף אגף נשים ואגף גברים (לחרדים של המשפחה).
היו זמנים שחשבתי שאתה נטפל להודעותיי ומגיב עליהם בתוקפנות, כי גם הודעותיי יש בהם מן המרקחת הזאת.
לאחרונה אני מתרשם מאוד לא כך.
רק להזכירך, שיש גם 'לא יפתח אדם פיו לשטן', גם אם יש לך איזה אינטרס בתחזיות שחורות ל"ע.
רבותיי לא הורו לי להתפלל אתך ביחד, ואכן אני מתפלל בקהילה שלנו בד"כ שלש תפילות ביום חול, ובודאי גם בשבת.
הנאה והיאה בבית הכנסת הנזכר שהוא לא בתפיסת או מוחזקות אי מי ממרנן ורבנן מסוימים ובאי כוחם, ומאכלס בתוכו מכל הזרמים של יראי ד',
אחד משני הרבנים הרשמיים של בית הכנסת לא עוטה מסכה כלל, מדובר בהגרח"י כהן, הממונה על ועד הכשרות של העדה החרדית ממנה כולנו אוכלים.
השני לרגל גילו ומצבו הבריאותי, הגר"ז שוב, נשמר יותר, עוטה ומוריד לסירוגין.
תסתכל מעט סביבך, לדידך, בחורי בית מתתיהו, הם 'רוצחים'?
אני רק מנסה לדמיין מה היה קורה אם היו מתגלים מאה שמונים בחורים בישיבת חדרה,
איך היתה ההתלהמות.
נוטר הכרמים כתב:התפללתי בשבת קודש בבית הכנסת הגדול 'אהל יוסף' בשכונת רמות פולין בירושלים.
הזהירות מן הנגיף נכחה בכל. הרבה מאוד חובשי מסכות, מחיצות מניילון חצו את בית המדרש לכל ארכו לכמה מחלקות,
אך גם הסובלנות והכבוד ההדי נכחו.
השפיות והענקת הכבוד לכל מתפלל באשר הוא, לחיות ולנהוג על פי אמונתו והוראת רבותיו, השוררים שם לאורך השנים האחרונות,
לא פסחו על תקופה מתוחה זו. ישנו מקום מיוחד עם הקפדה מיוחדת, עם בקשות מנומסות שאיש שלא מקפיד על ההוראות במילואם לא ייגש,
ישנו עוד חלק בבית המדרש, שם התפללו אלו שמורידים את המסכה בתפילה או שלא מקפידים בכלל וכו', וחלק נוסף - מעורבב.
לטעמי, כך נאה וכך יאה, ללא גבאי קורונה ופרנסים המטילים חיתתם, אך זו לא הנקודה. אם אמנם כל בית הכנסת דוגל בשפה אחת ודברים אחדים, לחיי.
אותי תפסו ההכלה והכבוד ההדדי לצד ההתחשבות בשמירת כל הקדוש והיקר, איש איש בדרכו.
חושבני שאמנם הסיפור האמיתי הוא לא כעת, אלא לאורך כל התקופות רוויות המתח והפילוגים,
אותי זה לא מפסיק לרגש, ולנסוך בי מחשבות עידוד וחיזוק.
דרופתקי דאורייתא כתב:פרנקל תאומים כתב:ידידי, במוצ''ש כבר היו אלף וארבע מאות נדבקים (= בהמשך חולים קשה= בהמשך מונשמים= בהמשך נפטרים. ה' ישמור באיזו כמות. ל''ע ול''ע) הטרם התפכחתם? למה מחכים? שנספור גופות (רח''ל)?
בלי לזלזל ח"ו בכי הוא זה
המתים הרוחניים הרבים, אמורים להפריע ולהטריד הרבה הרבה יותר מחשש פיקו"נ גשמי רחוק לאוכלוסייה בסיכון.
יש הרבה יותר נדבקים בנגיף רוחני מסוכן, (= בהמשך חולים קשה= בהמשך מונשמים= בהמשך נפטרים. ה' ישמור באיזו כמות. ל''ע ול''ע) הטרם התפכחתם? למה מחכים? שנספור נפשות (רח''ל)?
פרנקל תאומים כתב:ובכל מקרה, למען ה', מה הקשר בין כל זה ובין ההנהגה הגורפת המזעזעת של אי חבישת מסיכות מצילות חיים בבתי המדרשות והכנסיות???? נניח רגע למסכה בתפילת שמו''ע.. בשעות הלימוד הרבות בחברותות בביהמ''ד, גם אז יש דין של ''עומד בפני המלך''?? ובשאר זמן התפילה??
פרנקל תאומים כתב:ואגב, "חשש פיקוח נפש רחוק"??!! ידידי, גם עכשיו אתה עדיין אומר את זה? אינך יכול להסתכל מטר קדימה??
(מצד שני, אם להסתכל אחורה לא מסתכלים: אל הנספים והחולים קשות הרבים שספגנו. אז איך אצפה שיסתכלו קדימה?)
למעלה מאלף חולים ידועים בכל יום, ומי יודע אם תוך כמה ימים כבר לא נדבר על אלפי חולים חדשים בכל יום, אתה באמת לא תופס מה זה אומר על מה שיתרחש בעוד חודשיים היל''ת? אתה לא זוכר שגם בתחילת הגל הראשון לא היה אפי' נפטר אחד? הנפטרים הרבים הגיעו הרבה אח''כ. לא תקפ''ץ.
מה יהיה? מה יהיה? מה יהיה?
איתן כתב:גימפעל כתב:לכאורה כל השאלה של לבישת מסכה בתפילה היא למאריכים יותר מ-15 דקות בשמו"ע.
15 דקות זה הלכה למשה לסיני? כל שיעורי חכמים כך הם?
15 דקות יכול להידבק ולהדביק, פחות מכך אין חוששים כלל?
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים