אדם שיכול למנוע בקלות חילול שבת ממי שבלאו הכי מחלל שבת,
האם עליו למנוע או אמרינן 'הלעיטהו לרשע וימת'?
מתי בדיוק אמרינן הליעטהו?
יאיר כתב:אדם שיכול למנוע בקלות חילול שבת ממי שבלאו הכי מחלל שבת,
האם עליו למנוע או אמרינן 'הלעיטהו לרשע וימת'?
מתי בדיוק אמרינן הליעטהו?
יל"ע בזה מד' הרמב"ם פ"ה מהל' שבועות שהנשבע על אחרים אינם מחוייבים לקיים את דבריו, ("ואם קיימו דבריו הרי אלו משובחין"), ומבואר דאין בזה חיוב של לאפרושי מאיסורא. ואולי יש ללמוד מזה שאין חיוב של הוצאת ממון פרטי או שאר טרחות משלו עבור הפרשת חבירו מאיסור, וממילא ה"ה בהדלקת האור ע"ח כל השכנים.עושה חדשות כתב:ראוי להדליק את האור במדרגות לכל השבת, ומי שמונע חילול שבת במזיד קיים מצוה.
עושה חדשות כתב:יל"ע בד' הרמב"ם פ"ה מהל' שבועות שהנשבע על אחרים אינם מחוייבים לקיים את דבריו, ("ואם קיימו דבריו הרי אלו משובחין"), ומבואר דאין בזה חיוב של לאפרושי מאיסורא. ואולי יש ללמוד מזה שאין חיוב של הוצאת ממון פרטי או שאר טרחות משלו עבור הפרשת חבירו מאיסור, וממילא ה"ה בהדלקת האור ע"ח כל השכנים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 159 אורחים