פלגינן כתב:אמר לי פעם ר' צבי חשין כמדומני בשם הגר"א בצעירותו שב"ן בגימטריא 'שבת' (נ' סופית = 700) כי ב"ן הוא שם של שבת. מן הסתם איני מדייק כלל.
שמואל דוד כתב:ספר עטרת פ״ז:
שמואל דוד כתב:ספר עטרת פ״ז:
יוסף חיים אוהב ציון כתב:שמואל דוד כתב:ספר עטרת פ״ז:
מיהו בעל ספר זה?
גל של אגוזים כתב:שמואל דוד כתב:ספר עטרת פ״ז:
ייש"כ גדול. לפני זמן זמנים טובא ראיתי באחד מספרי הרבי מליובאוויטש נבג"מ שמביא דבר זה ממש בשם 'ספר אחד ואיני זוכר שמו' [בערך בזה הלשון], ועכשיו החזרת אבידתי (אבידתו).
אולי יועיל נא הרב לבי במערב להזכירנו איפוא הביאו הרבי מליובאוויטש נבג"מ.
מענה איש כתב:פרפרת מתוך עלון בית נאמן פרשת חקת.
בריושמא כתב:לא ננעלו שערי גימטריאות וחידות ורמזים ומספרים קטנים וגם גדולים. הפלא ופלא.
וכיוון שהסבירו בטוב טעם ודעת ובינה והשכל מדוע ב"ן ולא נ"ב, אשאלה:
מדוע סידרו מ"ה ואחר ב"ן, והלא היה צריך לסדר ב"ן ואחר מ"ה,
שהרי מקרא מפורש הוא: 'בגדול החל ובקטן כִּלָּה'?
כדכד כתב:מה הקשר?
כדכד כתב:מ"ש כת"ר פה הוא מקביל למה שאני כתבתי קודם שהמשפיע קודם למקבל אבל באמת לא הבנתי את ענין מערת המכפלה
כדכד כתב:משום שמשפיע קודם למקבל
כדכד כתב:מה הקשר?
כדכד כתב:התכוונתי שלא הבנתי עד שהסברת. כשהסברת הבנתי שאכן לא אבין כפי שכתבת בהודעה זו.
לגבי זה שדברי סתומים - אני מקבל זאת וכתבתי בכוונה בלשון סתומה ו"למכסה עתיק".
מגדל כתב:כדכד כתב:התכוונתי שלא הבנתי עד שהסברת. כשהסברת הבנתי שאכן לא אבין כפי שכתבת בהודעה זו.
לגבי זה שדברי סתומים - אני מקבל זאת וכתבתי בכוונה בלשון סתומה ו"למכסה עתיק".
אם כוונתך הייתה שבחינת מ"ה משפיעה בבחינת ב"ן, כמו שידוע לכל בר בי רב, אז וודאי שתשובה זו אינה מן העניין, שעד שכבר רומז מ"ה למה שרומ"ז ורומז ב"ן למה שרומז, כל כתבי האר"י מלאים רמזים לכך. כוונת הרב ברי הייתה לשאול מדוע מעיקרא נקבע כך.
אם כוונת למשהו אחר, אז אינני מבין לשם מה לענות בצורה שלא מובנת. שהרי תוכן דבריך לא יתברר אלא למי שכבר ידעם, ואזי איזו תועלת יש בתשובה זו, מלבד שידעו אותם חכמים המבינים דבריך, שגם לך נגלה רז זה?
מגדל כתב:כדכד כתב:התכוונתי שלא הבנתי עד שהסברת. כשהסברת הבנתי שאכן לא אבין כפי שכתבת בהודעה זו.
לגבי זה שדברי סתומים - אני מקבל זאת וכתבתי בכוונה בלשון סתומה ו"למכסה עתיק".
אם כוונתך הייתה שבחינת מ"ה משפיעה בבחינת ב"ן, כמו שידוע לכל בר בי רב, אז וודאי שתשובה זו אינה מן העניין, שעד שכבר רומז מ"ה למה שרומ"ז ורומז ב"ן למה שרומז, כל כתבי האר"י מלאים רמזים לכך. כוונת הרב ברי הייתה לשאול מדוע מעיקרא נקבע כך.
אם כוונת למשהו אחר, אז אינני מבין לשם מה לענות בצורה שלא מובנת. שהרי תוכן דבריך לא יתברר אלא למי שכבר ידעם, ואזי איזו תועלת יש בתשובה זו, מלבד שידעו אותם חכמים המבינים דבריך, שגם לך נגלה רז זה?
כדכד כתב:מקום שאינו ראוי להאריך צ"ע אם לקצר זה יותר טוב
בריושמא כתב:לא ננעלו שערי גימטריאות וחידות ורמזים ומספרים קטנים וגם גדולים. הפלא ופלא.
וכיוון שהסבירו בטוב טעם ודעת ובינה והשכל מדוע ב"ן ולא נ"ב, אשאלה:
מדוע סידרו מ"ה ואחר ב"ן, והלא היה צריך לסדר ב"ן ואחר מ"ה,
שהרי מקרא מפורש הוא: 'בגדול החל ובקטן כִּלָּה'?
פלגינן כתב:אמר לי פעם ר' צבי חשין כמדומני בשם הגר"א בצעירותו שב"ן בגימטריא 'שבת' (נ' סופית = 700) כי ב"ן הוא שם של שבת. מן הסתם איני מדייק כלל.
מגדל כתב:
נתקלתי, אולי יעניין מישהו.
מגדל כתב:נתקלתי, אולי יעניין מישהו.
בריושמא כתב:מגדל כתב:נתקלתי, אולי יעניין מישהו.
האם 19 4°?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 243 אורחים