גל של אגוזים כתב:היכן מצינו בשו"ע שתי סימנים אשר שוין זה לזה מילה במילה, אות באות וכו' בדיוק ממש. אותו דבר.
במקום שאין איש...
יו"ד סי' קס"ח-קס"ט
גל של אגוזים כתב:היכן מצינו בשו"ע שתי סימנים אשר שוין זה לזה מילה במילה, אות באות וכו' בדיוק ממש. אותו דבר.
גל של אגוזים כתב:גל של אגוזים כתב:היכן מצינו בשו"ע שתי סימנים אשר שוין זה לזה מילה במילה, אות באות וכו' בדיוק ממש. אותו דבר.
במקום שאין איש...
יו"ד סי' קס"ח-קס"ט
.השוחט כתב:פתוח לרה"ר אחר שכלתה רגל מן השוק?
עזריאל ברגר כתב:שמעתי בשם חכם א' שכתב בדרך הלצה על הפסוק "שירו לה' שיר חדש תהילתו בקהל חסידים", שמכיוון שהחסידים "גנבו" את התארים של הקב"ה והתחילו להשתמש בהם על רבותיהם, לכן צריכים להמציא לקב"ה שירים חדשים...
ומכאן לחידה:
מיהו ה"חסיד" הראשון (הוא כינה את עצמו בתואר חסיד), שכתב שבח מסוים בשבחו של הקב"ה, ואח"כ הוא עצמו כתב את אותו שבח פעמיים בשבחו של צדיק?
חגי פאהן כתב:עזריאל ברגר כתב:שמעתי בשם חכם א' שכתב בדרך הלצה על הפסוק "שירו לה' שיר חדש תהילתו בקהל חסידים", שמכיוון שהחסידים "גנבו" את התארים של הקב"ה והתחילו להשתמש בהם על רבותיהם, לכן צריכים להמציא לקב"ה שירים חדשים...
ומכאן לחידה:
מיהו ה"חסיד" הראשון (הוא כינה את עצמו בתואר חסיד), שכתב שבח מסוים בשבחו של הקב"ה, ואח"כ הוא עצמו כתב את אותו שבח פעמיים בשבחו של צדיק?
"אף כי אנשים רשעים הרגו את איש צדיק" - על איש בושת בן שאול (שמואל ב ד יא)
"צדיק מושל יראת אלקים" - נ"ל שלא על צדיק ספציפי (שמואל ב כג ג)
והוא עצמו אמר זאת על ה' - "צדיק ה' בכל דרכיו".
ודוד קרא עצמו חסיד - "שמרה נפשי כי חסיד אני" (תהלים פו), וכמו שהחסידים אומרים בכל יום (שיש בו תחנון).
עזריאל ברגר כתב:רענון לחידה ישנה שכבר נידונה באשכול זה:
מצד אחד נאמר "יוסף למטה אפרים", ומצד שני נאמר "יוסף למטה מנשה" (איפה? ראו לעיל...)
אז מבני איזה שבט היה יוסף?
א. אפרים.
ב. מנשה.
ג. יוסף הוא לא מבני השבטים, אלא הוא אבי השבט.
ד. אף תשובה מהנ"ל איננה נכונה.
עזריאל ברגר כתב:רענון לחידה ישנה שכבר נידונה באשכול זה:
מצד אחד נאמר "יוסף למטה אפרים", ומצד שני נאמר "יוסף למטה מנשה" (איפה? ראו לעיל...)
אז מבני איזה שבט היה יוסף?
א. אפרים.
ב. מנשה.
ג. יוסף הוא לא מבני השבטים, אלא הוא אבי השבט.
ד. אף תשובה מהנ"ל איננה נכונה.
חגי פאהן כתב:עזריאל ברגר כתב:רענון לחידה ישנה שכבר נידונה באשכול זה:
מצד אחד נאמר "יוסף למטה אפרים", ומצד שני נאמר "יוסף למטה מנשה" (איפה? ראו לעיל...)
אז מבני איזה שבט היה יוסף?
א. אפרים.
ב. מנשה.
ג. יוסף הוא לא מבני השבטים, אלא הוא אבי השבט.
ד. אף תשובה מהנ"ל איננה נכונה.
אני מנסה למצוא את הקאצ' ולא מצליח...
ביקורת תהיה כתב:פלוני נשא שתי נשים, האחת לויה והאחת ישראלית. לאחר כמה הרפתקאות שעברו עליהם קובעת ההלכה: הלויה נאסרה באכילת מעשר ראשון, אך לא הישראלית.
אילו הן ההרפתקאות?
יאיר כתב:היכן בתנ"ך בפס' אחד, שלושה שמות אנשים כשמות בע"ח (אחד מהם עם תוספת ו')?
זאב וטלה ירעו כאחד ואריה כבקר יאכל תבן ונחש עפר לחמו
עזריאל ברגר כתב:היכן בתנ"ך בפסוק אחד שמות של 4 מספרי התנ"ך (לצורך חידה זאת, אפשר להניח כי ישנם 37 שמות-ספרים וד"ל).
אלה שמות האנשים אשר שלח משה לתור את הארץ ויקרא משה להושע בן נון יהושע
עזריאל ברגר כתב: (לצורך חידה זאת, אפשר להניח כי ישנם 37 שמות-ספרים וד"ל).
יאיר כתב:היכן בתנ"ך בפס' אחד, שלושה שמות אנשים כשמות בע"ח (אחד מהם עם תוספת ו')?
וילך חלקיהו הכהן ואחיקם ועכבור ושפן ועשיה אל חלדה הנביאה אשת שלם בן תקוה בן חרחס שמר הבגדים והיא ישבת בירושלם במשנה וידברו אליה
גלאגוזים כתב:עזריאל ברגר כתב: (לצורך חידה זאת, אפשר להניח כי ישנם 37 שמות-ספרים וד"ל).
איך הגעת ל37? לצורך הרמז מספיק ב35?
גלאגוזים כתב:ג"א הבנתי כך, אך זו טעות.
עזרא ונחמיה לא רלוונטים לחידה, וכדי לחשב כל ספר מתרי עשר בפני עצמו יש להוסיף 11.
יאיר כתב:אבל הוא בכ"ד אז תעשה 23+12 או 24+11
לבנון כתב:יאיר כתב:אבל הוא בכ"ד אז תעשה 23+12 או 24+11
השואל לא ביקש למנות את מספר ספרי הקודש, אלא למצוא פסוק שיש בו כו"כ שמות של ספרים, ולצורך זה כל שם של ספר כשר כמענה לחידתו.
ובמנין זה מנה 37 שמות של ספרים, ואלו הם:
1. בראשית. 2. שמות. 3. ויקרא. 4. במדבר. 5. דברים 6. יהושע. 7. שופטים. 8. שמואל. 9. מלכים. 10. ישעיה. 11. ירמיה. 12. יחזקאל. 13. תרי עשר. 14. הושע. 15. יואל. 16. עמוס. 17. עובדיה. 18. יונה. 19. מיכה. 20. נחום. 21. חבקוק. 22. צפניה 23. חגי. 24. זכריה. 25. מלאכי. 26. רות. 27. קהלת. 28. שיר השירים. 29. איכה. 30. אסתר. 31. איוב. 32. משלי. 33. תהלים. 34. דניאל. 35/36. עזרא / נחמיה. 37. דברי הימים
חגי פאהן כתב:לבנון כתב:יאיר כתב:אבל הוא בכ"ד אז תעשה 23+12 או 24+11
השואל לא ביקש למנות את מספר ספרי הקודש, אלא למצוא פסוק שיש בו כו"כ שמות של ספרים, ולצורך זה כל שם של ספר כשר כמענה לחידתו.
ובמנין זה מנה 37 שמות של ספרים, ואלו הם:
1. בראשית. 2. שמות. 3. ויקרא. 4. במדבר. 5. דברים 6. יהושע. 7. שופטים. 8. שמואל. 9. מלכים. 10. ישעיה. 11. ירמיה. 12. יחזקאל. 13. תרי עשר. 14. הושע. 15. יואל. 16. עמוס. 17. עובדיה. 18. יונה. 19. מיכה. 20. נחום. 21. חבקוק. 22. צפניה 23. חגי. 24. זכריה. 25. מלאכי. 26. רות. 27. קהלת. 28. שיר השירים. 29. איכה. 30. אסתר. 31. איוב. 32. משלי. 33. תהלים. 34. דניאל. 35/36. עזרא / נחמיה. 37. דברי הימים
לכך נתכוון מר אגוזים, שהינך חייב להסיר את מס' 13 מהרשימה, כי אם כבר הוספת את כל התרי עשר עצמם, כבר אין לו סיבה להישאר ברשימה. ואצ"ל שהשם "תרי עשר" לא יופיע בתנ"ך.
תלמיד-חכמים כתב:ב. היכן מצינו "מונופול" בחז"ל?
גל של אגוזים כתב:באיזה לאו מן התורה אין המומר מצווה?
עזריאל ברגר כתב:גל של אגוזים כתב:באיזה לאו מן התורה אין המומר מצווה?
ריבית.
.השוחט כתב:אולי לגבי שאלה א' פחות סומכים על הדיוק של השואל...
כלומר כנראה יש הרבה רש"י של מילה אחת.
אז סופרים אותיות, או את הגימטריה של המילה?
ואם יש רש"י שאומר רק אות אחת, אולי יש יותר מאחד כזה?
ותמיד לא ברור בכלל, כידוע, מה ד"ה ומה הפירוש. וכן הלאה.
הרב לב טוב כתב:בגולה כתב:קונה הכל כתב:שמעתי סיפור שמסתמא לא היה, ואולי כן:
יהודי שאל את מרן הגרח"ק כמה פעמים נכתב 'משה' בתורה.
השיב לו: 615 פעמים
הלך היהודי לביתו, פתח את מחשבו, פתח את די. בי. עס. חיפש ומצא 616 פעמים.
שב היהודי 'להתלונן' אצל הגרח"ק ולהעמידו על 'טעותו'.
אמר לו הגרח"ק: אני צדקתי. כתוב רק 615. מה שמצאת 616 זה 'מהיות משה' (שמות יב, ד)...
הסיפור כמו שהוא הוא בוודאי לא נכון שתיבת 'משה' חוץ מהנ"ל יש גם: 'כל בעל משה ידו' בפרשת ראה, ולכן עוד אחד חוץ מכך בוודאי שיש להוסיף.
ובסך הכל השם משה יש 647 ועם שתי הנ"ל יש 649.
דוק ותשכח
לפי איך ששמעתי את הסיפור יש 345 פעמים משה(רבנו) כמנין משה + 2.
תלמיד-חכמים כתב:.השוחט כתב:אולי לגבי שאלה א' פחות סומכים על הדיוק של השואל...
כלומר כנראה יש הרבה רש"י של מילה אחת.
אז סופרים אותיות, או את הגימטריה של המילה?
ואם יש רש"י שאומר רק אות אחת, אולי יש יותר מאחד כזה?
ותמיד לא ברור בכלל, כידוע, מה ד"ה ומה הפירוש. וכן הלאה.
הרש"י הוא של אות אחת (הפירוש). הד"ה הוא ב' אותיות.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 106 אורחים