דברי הימים א' יא
(כב) בְּנָיָה בֶן יְהוֹיָדָע בֶּן אִישׁ חַיִל רַב פְּעָלִים מִן קַבְצְאֵל הוּא הִכָּה אֵת שְׁנֵי אֲרִיאֵל מוֹאָב וְהוּא יָרַד וְהִכָּה אֶת הָאֲרִי בְּתוֹךְ הַבּוֹר בְּיוֹם הַשָּׁלֶג:
תרגום
בניה בר יהוידע בר גבר דחיל חטאין וליה עובדין טבין מן קבצאל הוא קטל ית תרין רברבי מואב דהוון דמין לתרין אריון תקיפין הוא נחת וקטל ית אריוא במצע גובא ביומא דתלגא הוא הוה צדיקא רבא דלא הוה דיכמה לא במקדשא (ס"א במקדשא קדמאה ולא במקדשא תנינא) תנינא יומא חדא דחקת רגליה בחרדונא דמית ונחת לשילוח ותבר גזיזא דברדא וטבל וסליק ותנא ספרא דבי רב הוא ספרא דאורית כהניא ביומא זוטא דסתוא בעשרא יומין בירחא דטבת:
גימפעל כתב:בברכות דף יח הנלמד מחר מביא רש"י פסוק ממכת ברד מפרשת השבוע.
גימפעל כתב:היום בדף של פורים מוזכר כמה פעמים פשט העני את ידו.
שמואל דוד כתב:שבת פז:
תנא אותו יום נטל עשר עטרות ראשון למעשה בראשית ראשון לנשיאים ראשון לכהונה ראשון לעבודה ראשון לירידת האש ראשון לאכילת קדשים ראשון לשכון שכינה ראשון לברך את ישראל ראשון לאיסור הבמות ראשון לחדשים
רש״י פרשת נשא פרק ז פסוק יב
ביום הראשון - אותו היום נטל עשר עטרות, ראשון למעשה בראשית כו׳ כדאיתא בסדר עולם.
גימפעל כתב:היום ומחר מוזכרים בדף גם מעשה אהרן ומרים (פרשת בהעלותך) וגם המעפילים (פרשת שלח).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים