באג2000 כתב:יש מי שחשש במשחק בלגו משום כותב? לכאורה זה די דומה.
באג2000 כתב:יש מי שחשש במשחק בלגו משום כותב? לכאורה זה די דומה.
עזריאל ברגר כתב:באג2000 כתב:יש מי שחשש במשחק בלגו משום כותב? לכאורה זה די דומה.
אם כותבים אותיות של ממש - בוודאי הוי כותב.
אבל לומר שכל צורה היא כותב - לא ראיתי מי שאמר כך.
כדכד כתב:גם אם אסור בלגו מותר כאן כי אינו מתקיים ועתידים לאכול את זה ודומיא דמ"ש אין צביעה באוכלין
שומע ומשמיע כתב:ההגדרה שאני מכיר למילה 'כתיבה' זה לעשות צורה של אותיות. יש לך הגדרה אחרת?
שומע ומשמיע כתב:ההגדרה שאני מכיר למילה 'כתיבה' זה לעשות צורה של אותיות. יש לך הגדרה אחרת?
כדכד כתב:שומע ומשמיע כתב:ההגדרה שאני מכיר למילה 'כתיבה' זה לעשות צורה של אותיות. יש לך הגדרה אחרת?
ההגדרה של כתיבה היא לכתוב אותיות ואולי גם סימנים או צורות אחרות.
לסדר פירות וכדומה בצורה של אותיות וצורות זו לא כתיבה אלא סידור פירות.
חגי פאהן כתב:למה כשמעמידים בהמות בשורה, ואפילו בני אדם שלא מכירים הלכות עירוב - אין זה נחשב לבונה? משום שלא נוצרה פה מציאות חדשה, אלא הם פשוט עומדים אחד ליד השני. לענ"ד כך פה, אין כתיבה משום שדבר לא התחדש פה במציאות, אלא בסך הכל הונחו פלחי קלמנטינה אחת ליד השניה. וכל זה בתנאי שלא סיפרו לקלמנטינות לשם מה הן הובאו לכאן. המילה 'צורה' לא שייכת כאן, כי אף אחד לא צר (=צייר) דבר.
כדכד כתב:ההבדל בין מלאכה שאינה צריכה לגופה לבין הצריכה לגופה אינה באופן עשייתם אלא במטרת עשייתם.
כאשר רוצים לדמות פעולה למלאכה האסורה יש לבדוק אם זה כדרכה או לא.
החופר בור שצריך לעפרו נחשב כחרישה בודאי אלא שכיון שצריך לעפר ולא לבור הוי משאצל"ג.
אמנם באופנים מסויימים מגמת הפעולה מגדירה אם היא מלאכה או לא כגון זומר ואינו צריך לעצים שמבואר בתוס' שאינו קוצר.
לא הבנתי את הקשר לעניננו שאם סידור פירות בצורת אותיות וצורות אינו נחשב כותב אז גם חופר בור לא יחשב חורש
שומע ומשמיע כתב:חגי פאהן כתב:למה כשמעמידים בהמות בשורה, ואפילו בני אדם שלא מכירים הלכות עירוב - אין זה נחשב לבונה? משום שלא נוצרה פה מציאות חדשה, אלא הם פשוט עומדים אחד ליד השני. לענ"ד כך פה, אין כתיבה משום שדבר לא התחדש פה במציאות, אלא בסך הכל הונחו פלחי קלמנטינה אחת ליד השניה. וכל זה בתנאי שלא סיפרו לקלמנטינות לשם מה הן הובאו לכאן. המילה 'צורה' לא שייכת כאן, כי אף אחד לא צר (=צייר) דבר.
אתה רוצה להכריע במחלוקת הפוסקים על קירוב חלקי אותיות?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 406 אורחים